| 
		[MK3] Pękające węże układu chłodzenia | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 hanysek  		  
		 
         Arbuzowy artysta FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2011,  22:27   [MK3] Pękające węże układu chłodzenia
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w ciagu ostatnich 2 miesiecy wymienialem 3 razy węże z ukladu chlodzenia bo mi za kazdym razem w innym miejscu pękały     wymieniłem termostat na nowy bo mogł sie stary przycinac...i dzisiaj znow zajechalem do roboty a tam z pod maski dym...     wąż przy pompie wody walnoł     Marek mowi ze korek przy zbiorniku ma zaworek bezpieczenstwa...i ze tamtendy powinno uciekac cisnienie gdy jest za duze...ale na korku z góry nie mam żadnej dziurki... czy ktos mi powie dalczego mi tak pękaja te węże??? wentylator sie zalaczanormalnie, wiec chlodzenie jest... | 
             
						
				_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
 
Była Chianti 1,3 skasowano
 
Jest XR2i Czarno Perła
 
Turbo było ale sie zmyło :(
 
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
  | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Wrz 2011,  07:26, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  06:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak korek ma zaworek i jest "dziurka" daj foto z obu stron to Ci pokaże... druga sprawa, węże kładziesz nowe czy jakieś nie wiadomo jakie używki i czy pęka to samo czy co wymienisz, to pęka coś innego starego w  aucie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hanysek  		  
		 
         Arbuzowy artysta FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  06:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | weze uzywki...bo niestety na nowe w tych miejscach mnie nie stac...wiem ze zaworek jest od wewnatrz..ale z zewnatrz nie widac zadnej dziurki... | 
             
						
				_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
 
Była Chianti 1,3 skasowano
 
Jest XR2i Czarno Perła
 
Turbo było ale sie zmyło :(
 
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hanysek  		  
		 
         Arbuzowy artysta FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  07:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | napisz do mnie mam pewny taki korek wysle Ci. ten korek ma opuszczac cisnienie jak przekroczy uklad chlodzenia 120MPa 1,2bara cos takiego | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  08:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | hanysek napisał/a: | 	 		  | wiem ze zaworek jest od wewnatrz..ale z zewnatrz nie widac zadnej dziurki... | 	  Dziurkę masz i to nie jedną,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  08:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | hanysek napisał/a: | 	 		  | wiem ze zaworek jest od wewnatrz..ale z zewnatrz nie widac zadnej dziurki... | 	  Dziurkę masz i to nie jedną,,,
 
 
 
 
Jak zakręcisz to na uszczelce jest szczelnie, jak zawór się uchyli to powietrze powinno przejść przez dziurki w niebieskich kółkach, przez zawór, nad uszczelką i wrócić po "gwincie" przez dziurki w czerwonych kółkach,,,
 
 
Korek się sprawdza odłączając zbiorniczek, zatykając dziury i wpompowując do środka powietrze (może być pompką do kół wtedy jej manometr) przez ten grubszy wąż... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  16:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a zawsze pękają od chłodnicy ? bo przyczyny mogą być dwie albo zbyt duże ciśnienie w układzie albo urwana poduszka pod silnikiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  20:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | niesprawny korek tam syf podlatuje | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hanysek  		  
		 
         Arbuzowy artysta FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2011,  21:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moze byc tez zagrzewajaca sie uszczelka pod glowica...ale  nie zauwazylem zeby auto kopcilo... a zawor musi byc zapchany bo gdyby dzialal to jakby bylo za wysokie cisnienie to plyn by mi uchodzil i mialbym mokro pod autem..ale zawsze jest sucho... JoeMix dzieki za wyjasnienie    | 
             
						
				_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
 
Była Chianti 1,3 skasowano
 
Jest XR2i Czarno Perła
 
Turbo było ale sie zmyło :(
 
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2011,  07:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | przed skladaniem udroznij tez chlodnice pleplucz pod cisnieniem woda / powietrzem i sprawdz czy po zalaniu plynu woda sie przelewa w zbiorniczku jak sciskasz weze, wlej ze 3 litry odpal bez korka przegazuj do 2 tys odrazu i lej pozostala ilosc plynu az do zgrzewu, potem zgas i upewnij sie czy sie przelewa, jak nie to odpal na chwile i patrz czy weze nie puchna. jak nie to przygazuj pare sekund i sprawdz na zgaszonym czy sie juz przelewa jak sciskasz waz od termostatu, po zalaniu go troche pouciskaj. jesli nie to masz zapchany uklad np mechanik wsadzil cos w rurke i zapomnial wyjac...zdarzalo sie slyszec o takich przypadkach | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hanysek  		  
		 
         Arbuzowy artysta FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2011,  08:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sprobuje...ale najpierw musze miec nowy waz od pompy wody...bo inaczej nic nie zrobie    | 
             
						
				_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
 
Była Chianti 1,3 skasowano
 
Jest XR2i Czarno Perła
 
Turbo było ale sie zmyło :(
 
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |