[MK4] Remont hamulców - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 11:18
|
|
|
zatem no w poniedziałek kolesia przycisnę żeby porządnie to zrobił, a mam pytanko wybrałem przewody miedziane zamiast stalowych, ponoć lepsze bo nie korodują ? aha i jeszcze czy różna średnica ma znaczenie ? nie wpływa na siłę hamowania ? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 11:44
|
|
|
Różna średnica ma znaczenie, koło z mniejszym wężykiem będzie hamować słabiej i później,,, miedziane wężyki są lepciejsze od stalowych. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Dwuteownik
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 15:50
|
|
|
Pozwólcie, że zadam trochę inne pytanie odnośnie hamulców tylnej osi [Ford Fiesta - MK4 - 1996]. Mianowicie jaka powinna być minimalna siła hamowania na tej osi dla lewego/prawego koła, bo na badaniach technicznych zawsze mam z tym "ręcznym" problem. Mechanicy zakładają nowy bęben i okładzinki, a siła przypadająca na koło to ledwo 0,9 kN. To trochę mało.
Znalazłem w internecie takie coś, ale nie bardzo doczytałem się tam informacji o stanie technicznym przebadanych pojazdów. W tym linku są podane pewne wartości sił hamowania różnych modeli aut także Ford Fiesta. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 16:14
|
|
|
Siła hamowania powinna być taka ze jak pociągniesz za wajchę to auto powinno wyskoczyć z rolek |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Dwuteownik
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:17
|
|
|
Uhum rozumiem mniej więcej, bo jest tak jak mówisz z przednimi, natomiast tylne tylko słychać, że trą. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 23:47
|
|
|
Dwuteownik napisał/a: | natomiast tylne tylko słychać, że trą. |
moze to kwestia wysluzonego/zle ustawionego samoregulatora? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 07:44
|
|
|
Szybciej to co ja napisalem wczesniej, przy matazu nie zostala zluzowana linka recznego wiec polozenie samoregulatora jest nieprawidlowe, hamulec glowny dziala, ale reczny juz nie koniecznie
Trzeba poluzowac linke, zdjac bebny i zluzowac samoregulatory, po zlozeniu nie uzywajac recznego przejechac sie by sie wszystko ulozylo i dopiero zaciegnac reczny i jesli to konieczne naciagnac linke recznego. Konstrukcja dzwigni recznego na szczekach, jest taka jaka jest tez mialem taka sytacje i po tym zabiegu wszystko dzialalo prawidlowo i to na starych bebnach i szczekach, od jakis fachura nieznal sie na fordach i poskladal na sztuke |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Dwuteownik
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 15:09
|
|
|
ELGrey - dzięki za poradę to może być na 99,9% właśnie to (jak mechanicy mogą nie umieć tego poprawnie złożyć...ja to wiem, że nie umiem, bo już próbowałem )
DewREW - samoregulatory też zostały zastąpione nowymi, zasadniczo wszystko zostało powymieniane poza cylinderkami
Zatem tajemnica została rozszyfrowana, ale nie macie może takich średnich wartości sił hamowania na tylnej osi dla tego modelu pojazdu? Dla niektórych marek znalazłem takie zestawienia na różnych forach. |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 15:29
|
|
|
Dwuteownik napisał/a: | Zatem tajemnica została rozszyfrowana, ale nie macie może takich średnich wartości sił hamowania na tylnej osi dla tego modelu pojazdu? Dla niektórych marek znalazłem takie zestawienia na różnych forach. |
Ja miałem na tyle 0.86 i 0.85 tylko nie pamiętam czy na roboczym czy na ręcznym - ale wartość była OK - szczęki i cylinderki nowe - sam składałem. |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 23:56
|
|
|
Dwuteownik napisał/a: | zasadniczo wszystko zostało powymieniane poza cylinderkami |
cylinderki tez mozna bylo za jednym zamachem zmienic, nie jest to wielki koszt, a przy okazji pewnosc ze sie nie zawiesza , przynmajmniej ja wychodze z takiego zalozenia z doswiadczen po maluszku gdzie jak sie cylinderek rozparł tak został i wracałem z zablkowanym kołem : P a do mk4 placilem za sztuke 10 zł wiec mysle ze nie majatek |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 12:44
|
|
|
No ja niestety nadal walczę z heblami
Nadal miękki pedał hamulca
Napisze co było zrobione:
Wymiana przewodów
Wymiana cylinderków
Odpowietrzenie dokładne, pompy też
z pompy nie cieknie
bębny z tyłu sprawdzone wyczyszczone, wyregulowane
Objawy, miękki pedał, lepiej chwyta po regulacji tylnich hamulców,tak na 1\2 może 3\4 wszystkie koła hamują
pedał miękki cały czas tak samo, niezależnie czy pompowany, czy gwałtownie naciskany, ręczny brzytwa, serwo działa, hamowanie mocne na wszystkie koła, sprawdzane na podnośniku, żadnego syczenia, stopniowego spadania pedału, gościu coś bredził o regulatorach przy pompie ?? WTF ? Ja juz nie wim |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 13:11
|
|
|
mi tez się tak zrobiło:P
heble mocne ręczny tez a pedał jest miękki
myslę ze to dlatego ze są nowe przewody hamulcowe... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 13:25
|
|
|
TSRules, Ty zmieniałeś przewody sztywne czy elastyczne? Płyn w układzie nowy? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 16:56
|
|
|
zmieniałem sztywne, płyn nowy oczywiście DOT4 |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 17:12
|
|
|
To zmień elastyczne, albo przytrzymaj je ręką a ktoś niech depnie w pedał,,, bo jest szansa że pęcznieją (pod wpływem ciśnienia) ze starości,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 6 Wrz 2011, 11:22
|
|
|
no sprawdzę, choć wydaje mi sie że to tez mechan sprawdzał, a dwa że pedał trochę za miękki na to bo chyba troszkę ciężej by jednak pracował bo te przewody aż tak elastyczne nie są, lecz nie zawadzi zobaczyć |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Wrz 2011, 11:26
|
|
|
Stare przewody elastyczne dają taki właśnie efekt, hamulec niby jest, ale nie czuć twardości pedału - zawsze jest miękki, bo jak dociśniesz i tłoczki się rozejdą to zamiast przepływ płynu się zatrzymać,,, to im mocniej naciśniesz tym więcej "w przewody idzie", które się ze tak powiem rozciągają (zwiększa się ich średnica wewnętrzna) ze starości,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 6 Wrz 2011, 19:23
|
|
|
oczywiście to sprawdzę, lepiej być pewnym niż wymieniać pompę bez potrzeby, bo wiadomo po co niepotrzebne koszta |
_________________
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 21:59
|
|
|
byłem u mechaników aby wyregulwali odpowiednio te tylnie hamulce, poniewaz byla roznica w hamowaniu. przed odadniem samochodu reczny łapał mi juz solidnie na 3 zabku. teraz hamulec jest ta ustawiony ze dzwignie postawie baaardzo wysoko i dopiero wtedy reczny trzyma jak nalezy. pan tlumaczyl ze tak to powinno wygladac ponieważ, uprzednio, przy hamulcu recznym lapiacym na 3 zabku ta dzwignia na szczece ktora pociaga linka, opierala sie juz na piascie i to nie jest korzystne. stad ponoc hamulec reczny powinien byc postawiony wysoko. co o tym sadzicie ? wlasciwie nie spieralem sei z panem, bo jego teza jest ciekawa, a hamulec owszem jest, ale tak jak mowie, trzeba dzwignie zdecydowanie pociagnac w gore, jest to moze 6 zabek.. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 06:43
|
|
|
Skoro hamulec trzyma, to znaczy ze jest ok.
Jesli reczny lapie za wczesnie, to dzwignia na szczece nie cofa sie do polozenia najnizszego i hamulec zasadniczy moze dzialac nieprawidlowo, albo reczny moze nie odpuszczac calkowicie a sprawdzenie czy jest dobrze naciagnieta linka bez zdjecia bebna jest raczej teoretyczne mozna zdjac mieszek od recznego i zobaczyc jak pracuje linka, to znaczy czy przy podciaganiu zaczyna ukladac sie na prowadnicy, czy tez caly czas na niej lezy, jesli jest napieca nawet po spuszczeni recznego do konca, to mozna przyjac ze jest ustawiona optymalnie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
|