Przesunięty przez: szynszyl 31 Mar 2014, 22:02 |
[MK6] Obrotomierz raz działa, raz nie - 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 7 Wrz 2011, 17:06 [MK6] Obrotomierz raz działa, raz nie - 1.25
|
|
|
Witam,
Otóż moja fiesta mk6 silnik duratec 1.25 ma problem z obrotomierzem. Wszystko działało i w trakcie jazdy wskazówka opadła, następnie w domu gdy poruszałem na czuja wszystkimi kablami w okolicach silnika znowu na chwile ożyła i już nie działa.
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Gdyby to był bezpiecznik to raczej nie dawałoby to wogóle oznak życia tak mi się wydaje (raz pada i nie działa do wymiany bezpiecznika).
Proszę o sugestie
Radek |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Wrz 2011, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Paź 2011, 19:54
|
|
|
albo wtyczka nie łączy, albo kabel jest przerwany i się trzyma tylko na izolacji. Sprawdź kable. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2011, 21:09
|
|
|
Raczej problemy z komunikacją CAN bo w tym roczniku jest już raczej na 100%
Wywołaj test zegarów trzymając guzik na zegarach i przekręcając kluczyk . ustaw LCD na obrotomierz i zobacz czy zegary widzą komunikat o prędkości obrotowej silnika, jeśli widzą to uszkodzony jest sam silnik krokowy w zegarach bądź scalak nimi sterujący. |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 2 Paź 2011, 14:44
|
|
|
Dzięki za podpowiedź,
Zrobiłem test zegarów no i wyszło że zegar nie dostaje danych (ciągle wyświetla zero przy włączonym silniku i ustawieniu wyświetlania obrotów na lcd).
Szykuje się prawdopodobnie wymiana czujnika obrotów lub sprawdzenie kabli.
Mam tylko takie pytanie gdzie znaleźć ten czujnik, tak troche na czuja z tymi kablami sobie poczynam.
I czy do wymiany jest dużo rozkręcania i zabawy?
Dziękuję bardzo za porady bo coś na tym forum ciężko do mojego modelu znaleźć informacje. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Paź 2011, 15:16
|
|
|
sprawdziłbym na początek ciągłość przewodu obrotka licznik-komp, a komp bierze informacje o obrotach z czujnika na wale, jakby tej informacji nie miał to raczej w ogóle byś silnika nie uruchomił. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Paź 2011, 18:42
|
|
|
dokładnie . Jest to największy błąd producentów aut . W samochodzie wszystko jest spięte do 2 przewodów CAN-L i CAN-H . Wygląda to jak skrętka komputerowa . Aby potanić produkcję aut i popsuć ich niezawodność raz pozyskana informacja jest przesyłana po całym systemie do innych urządzeń. czyli np jak komputer auta uzyska info z czujnika prędkości jazdy to sam jej używa do sterowania silnikiem a następnie rozsyła do sterownika klimy i zegarów . Informacja dociera do wszystkich ale nie wszyscy są nią zainteresowani . Awaria jednego urządzenia może spowodować zablokowanie magistrali i w rezultacie przestanie działać poprawie wszystko co jest gadżetem w aucie .
Początek diagnozy rozpocząć należy od podłączenia diagnoskopu i zobaczeniem co widzi komputer silnika . Następny krok to sprawdzenia połączenia CAN komp licznik jak pisał Marcin . Choć zgubiła by się jeszcze prędkość samochodu o ile jest tak samo jak w mondeo z tych lat .
Możesz przeczytać kody błędów licznikiem gdzieś o tym było na forum. |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 2 Paź 2011, 21:55
|
|
|
W tygodniu podepnę komputer interfejsem (czekam na kabel OBDII z allegro) to może coś da się wykryć. Będę informował o postępach:) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Paź 2011, 02:38
|
|
|
ELMem nie wiele zdziałasz bo nie ma CANa Chyba że będzie błąd w sterowniku silnika zapisany. |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 4 Paź 2011, 17:59
|
|
|
Witam,
Zanim dostanę kabel, testując zegary spisałem błąd E196 - "INVALID 'ENGINE RPM' DATA"
Wiem, że ciężko aby ktoś to zdiagnozował, ale przy niedziałającym obrotomierzu może jakieś tropy uda znaleźć.
Czy błąd ten mógł się pojawić przy rozłączaniu akumulatora? Bo po tym jak się zepsuł obrotomierz i zaświeciła lampka check engine, wypiąłem go na chwile i wszystko było w normie ale po jednym dniu usterka znowu wróciła. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Paź 2011, 19:04
|
|
|
Może być to efektem zbyt słabego akku, któremu spada zbyt nisko napięcie.
Z błędu wynika że format danych o obrotach jest błędny .
Możesz spróbować zamienić się z kimś na akumulator na 1-2 dni . |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 6 Paź 2011, 20:25
|
|
|
Sprawdziłem zamianę akumulatora, efekt jest następujący:
Wskazówka podnosi się i opada co chwile, przy dodaniu gazu dochodzi do 3000 obr/min maks i leci na dół po czym po chwili znowu do góry i tak w koło.
Podładowałem mój akumulator i sytuacja wygląda teraz identycznie ( wcześniej nie ruszała się na nim nic a nic).
Niestety kontrolka check engine nadal się świeci. |
|
|
|
|
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Paź 2011, 20:37
|
|
|
a ładowanie sprawdzałeś?
Mi kiedyś od zużytego akumulatora zegarek się spóźniał, gdybym wiedział, że to jest wina aku wymieniłbym zanim mi się skończy na środku drogi
Sprawdź ładowanie miernikiem, może tu coś jest nie tak. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Paź 2011, 21:26
|
|
|
Ładowanie należy zmierzyć ale oscyloskopem . Możliwe, że kończą się szczotki i do magistrali dostają się zakłócenia. Ewentualnie można wpiąć oscyloskop na liczniku i zobaczyć w jaki sposób zniekształcony jest sygnał . Dziwne, że prędkościomierz nie szaleje, bo jego sygnał też idzie z kompa silnika . W ramach bieda projektu można zdjąć pasek klinowy i odpalić i zobaczyć czy wtedy obrotomierz działa poprawnie . Ale trzeba zwrócić uwagę czy pompa wody nie jest napędzana tym samym paskiem . Wtedy próba nie może trać zbyt długo . |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 6 Paź 2011, 21:37
|
|
|
A czy nie lepiej odpiąć kable od alternatora? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 12:19
|
|
|
urbando napisał/a: | A czy nie lepiej odpiąć kable od alternatora? |
Nie lepiej bo jak się alternator wzbudzi bez obciążenia to może się uszkodzić. Wirnik posiada pętlę histerezy magnetycznej . |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 7 Paź 2011, 21:15
|
|
|
Witajcie,
Otóż po podpięciu elma nic nowego się nie dowiedziałem jak już mi wróżyliście.
Znalazłem tylko inny numer błędu nie fordowski, P0335 błąd obwodu czujnika położenia wału.
Sytuacja wygląda tak na laptopie obroty są wyświetlane bez zakłóceń, na liczniku na lcd w trybie testowym obroty są wyświetlane, jednak co jakiś czas pojawiaja sie kreski i wtedy opada wskazówka, czyli sygnał jest zakłócany.
Dziwne, że prędkościomierz nie nawala, (gdyby to był kabel miedzy komputerem silnilka a zegarem), chyba że dodatkową żyłą idzie prędkość. Coś mi się wydaje że w jednostce sterującej sygnał o obrotach jest co jakiś czas zakłócany i to mnie zaczyna martwić.
Jeśli chodzi o ładowanie to na jednym programie pokazało mi wartość ponad 14V chwilowo bo to była demo wersja:)
Takie mam obserwacje na dzisiaj, szukam jeszcze jakiegoś dobrego programu dla elm327 żeby pokazał wszystkie parametry.
Dołączam zdjęcie zamrożonej ramki dla tego błędu P0335, zaraz po skasowaniu się pojawił na nowo.
http://imageshack.us/phot...27/ramkauk.png/ |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 00:12
|
|
|
Z błędu widać wyraźnie że problem jest czujnik położenia wału . Silniki te są tak konstruowane aby pracować zamiennie w przypadku awarii czujnika .
Komputer silnika nie wie o błędzie w zegarach więc to on powoduje ten błąd w zegarach.
Więc magistrala CAN jest ok . Usterki należy szukać w czujniku, jego okablowaniu bądź sterowniku silnika . Widać sygnał obrotomierza generowany jest tylko i wyłącznie z wału. Naprawę zacznij od sprawdzenia złącz, wstaw lustro zamiast kierowcy i obserwuj obrotomierz ruszając przewodami pod maską Chyba że masz kogoś do pomocy to bez lustra dasz radę
Z tego co się rozeznałem po allegro czujnik jest pod rozrusznikiem .
Dziwi mnie jedynie fakt że nie zapaliła się kontrolka awarii silnika . |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 00:41
|
|
|
"Silniki te są tak konstruowane aby pracować zamiennie w przypadku awarii czujnika"
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem to zdanie ale miałeś na myśli chyba drugi czujnik położenia wałka? Z którego może korzystać silnik w razie awarii czujnika położenia wału?
"Komputer silnika nie wie o błędzie w zegarach więc to on powoduje ten błąd w zegarach.
Więc magistrala CAN jest ok . "
Jak rozumiem komputer dostaje zły sygnał z czujnika położenia wału korbowego, więc korzysta z innego dobrego sygnału (skąd?), a ten puszcza dalej na licznik, a licznik wariuje, jednocześnie nie generuje błędu bo jest sprawny.
No i nie wiem dlaczego nie zaznaczyłem ale lampka check engine świeci się cały czas. Po skasowaniu błedu i zamrożonej ramki zgasła, aby znów po chwili załysnąć
Najtrudniejszą rzeczą było dla mnie to że silnik chodzi bez zarzutu, ale jesli jest tak jak mówisz, to czujnik i jego kable byłyby głownymi podejrzanymi:D
Podejrzewam że silnik duratec 1.3 ma ten sam czujnik to może pożycze od znajomego:) |
|
|
|
|
urbando
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: polska
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 16:02
|
|
|
Hej,
Odpiąłem czujnik położenia wału to silnik nie odpalił, czy to znaczy ze jednak jest ok. Czy może mimo ze jest walnięty musi być podpięty? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 20:41
|
|
|
Musisz podmienić i zobaczyć co będzie . Ewentualnie dokonać pomiarów oscyloskopem . Jeśli komputer mówi że go tu boli to tu trzeba szukać . Możliwe że czujnik zawiesza się na ułamek sekundy generując dziwną wartość a zegar stwierdza że ta wartość jest nie wiarygodna .
Spróbuj odłączyć ten czujnik po odpaleniu .
Pokomplikowali te samochody zupełnie niepotrzebnie :(
Problem jest nie tylko u ciebie a wnioski tego gościa raczej smutne :(
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=121563 |
|
|
|
|
|