Fiesta MK7 - jaki silnik wybrać ? |
Autor |
Wiadomość |
wicia01
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 20:36 Fiesta MK7 - jaki silnik wybrać ?
|
|
|
Witam
Planuję zakup nowej fiesty w salonie. Który silnik diesla wybrać? 1.4 TDCi 70KM czy 1.6 TDCi 95 KM?Jak wygląda awaryjność?Auto ma być jeżdżone głównie po mieście. Kierownik salonu z którym rozmawiałem odradza diesla (filtr cząstek stałych) itd. A jeśli benzyna to tylko 1.25 82KM bo 1.4 96KM jest nie popularny i ciężko z zamówieniem itd. Różnica w cenie między nimi to coś koło 1500 zł więc chyba warto dopłacić?Ale mimo wszystko upieram się przy dieslu. Proszę Was drodzy Forumowicze o radę.Może też wiecie o jakichś promocjach, rabatach? Dziękuję i pozdrawiam |
_________________ wicia |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Paź 2011, 22:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 20:44
|
|
|
1.6 - popularny (glownie w innych fordach), ekonomiczny i jest w razie czego czym depnac (chociaz tez bez szalu)... porownaj sobie w katalogu spalanie - 1.25 wcale nie jest ekonomiczny, a nie jedzie w ogole... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:06
|
|
|
MisiekT ma rację ze spalaniem jechaniem, tylko 1,6... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
wicia01
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:22
|
|
|
No Ok. A jak z awaryjnością? Kierownik z salonu powiedział że przy przeglądach będzie kasował 600 zł za "przepalenie" filtru cząstek stałych:/ |
_________________ wicia |
|
|
|
|
wicia01
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:25
|
|
|
Spojrzałem na profil MisiekT i ku mojemu zaskoczeniu ujrzałem 120KM? Jak to możliwe? Czy auto jest po chiptuningu?Bo nie przypominam sobie żeby w ofercie był 1.6 TDCi 120KM. |
_________________ wicia |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:29
|
|
|
to benzyna... |
_________________ |
|
|
|
|
wicia01
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:35
|
|
|
Aha:-) A jak Pana 1.4 TDCi się sprawuje? jak z dynamiką? |
_________________ wicia |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:41
|
|
|
1.4 TDCi - 68 KM i tyle w temacie , do miasta wystarczający , spala w granicach 5l/100 km , trasa w granicach 4,5l , ikona "5,22" w podpisie to raport spalania za ostatni rok , proszę kliknąć , cudów nie ma ale toczyć się można toczyć , o wygrywaniu startów spod świateł można zapomnieć (nawet nie próbuję) ale też nie powiem bo czasami można lekko docisnąć , jeśli do miasta i ma być diesel to 1.4 wystarcza , 1.6 może być , jak benzyna to tak jak piszą inni - jak są możliwości wzięcia 1.6 to brać , spalanie takie samo lub różni się o 0,1l/100 km ale dynamika i osiągi o niebo lepsze
P.S. : myślałem że wszyscy na Forum są per "Ty" |
_________________ |
|
|
|
|
wicia01
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:58
|
|
|
Dzięki Mieszko za wyczerpującą odpowiedź. A czy u Ciebie w aucie jest filtr DPF? |
_________________ wicia |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 22:02
|
|
|
w MK6 nie było DPF niezależnie od wersji ale z tego co napisałeś to jesteś zainteresowany nowszym modelem a co do tego czy w MK7 montują to nie jestem pewien ale raczej tak... |
_________________ |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 22:14
|
|
|
są dwie wersje 1,6 .Jeden ma 90 KM ,drugi 95 .Pierwszy nie ma DPF ,natomiast drugi ma.Proponuję szukać bez DPF.
Pzdr |
|
|
|
|
wicia01
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 22:20
|
|
|
Niestety z tego co mi mówił kierownik salonu wszystkie auta na 2011 rok z silnikiem diesla mają DPF (ekologiczne normy).:-( |
_________________ wicia |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 22:22
|
|
|
chyba od lutego br. - unijna dyrektywa... |
_________________ |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 22:30
|
|
|
i szkonczyło się per Pan mieszko |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 22:47
|
|
|
AccessX, ale Ci się humor wyostrzył na wieczór , czyżby PSTRYYYYYYYYYYYK było dziś wieczorem ??? |
_________________ |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 23:28
|
|
|
Ja jak moi przedmówcy również do miasta polecę silnik benzynowy.
Odkąd w nowych dieslach zaczęli bez pytania montować DPF(kiedyś można było sobie nie życzyć i nie wkładali ) to odradzam diesle do miasta. Ten filtr będzie się non stop zapychał, a żeby go przepalić to trzeba auto butować na trasie, czyli jechać za miasto i tracić paliwo tylko po to, żeby nam się samochód nie popsuł (no dobra, nie zatkał ).
Ekonomiczność diesli dawała się odczuć daawno, dawno temu, kiedy ON był o połowę tańszy od benzyny. Od stycznia ON będzie droższy średio o 10-20 groszy, więc jak dla mnie żadna ekonomia. Zamiast do diesla w salonie, wolałbym kupić benzynę, a resztę wydać na wypas do wnętrza
Pozdro. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 23:35
|
|
|
wszystkie nowe fiesty maja DPF - ale kupujac nowe auto nie ma sie co tego bac - pierwszy koszt bedzie dopiero po moze 100tys albo lepiej - tyle ze jezdzac non-stop po miescie DPF nie ma jak sie przepalic i wtedy sa problemy.
dla mnie diesel w fiescie troche bez sensu - jak brac to tylko 1.6, a wtedy wychodzi w cenie 1.6 benzyny albo i lepiej... moje 1.6 to jak na razie 6,5-7 litrow srednio 50/50 trasa/miasto, wiec portfel nie boli
jedyny bol to duze spalanie w trasie powyzej 120kmh, ale raz ze u mnie sa 17" a dwa, ze diesele w fiescie pewnie maja podobnie z tylka dobrane przelozenia |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 17 Paź 2011, 09:34
|
|
|
no i 1,6 Tdci ma lepszego kopa od 50-100 km/h .Miasto ok6 w trasie schodzi ponizej 5.(wcale nie po emerycku)W ostateczności po gwarancji mozna ten badziew wyciąć.Tylko w aucie po 2011 moze być problem na przeglądach.No i jesli sie nie mylę to sprawdz skrzynię bo w benzynie cos nie teges.
pzdr |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Paź 2011, 12:13
|
|
|
miszko, PSTRYK'u nie było, tylko dziwnie jak na forum ktoś piszę "Pan", po czym (po dwóch 3ch postach), jazda na "ty". hehe |
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17 Paź 2011, 12:44
|
|
|
ja dla mnie kupujac nowy samochod z salonu robisz to na kilka lat wiec i decyzja musi byc przemysalna. podam CI pewnei przyklad. moj ojciec w 2004 roku kupowal CLIO 1.5 DCi dla mamy ktora jezdzi tylko po miescie. byly do wyboru dwie werjse mocy 65KM i 80KM. a tuz po zakupie pojawiala sie opcja 100KM ojciec patrzac na ekonomike i ze to tylko do miasta to wybral najslabszy silnik 65KM, doradzalismy ojcu by wzial co najmniej 80KM bo auto kupuje nie na rok dwa a na 5. to u=ojciec mowil ze sie sprzeda i kupi sie nowe mocniejsze....
mamy 2011 rok samocohd nadal jest w domu, ma przejechane niecale 90kkm i daje rade calkiem dobrze. nie rdzewieje nie psuje sie i co wazne 100% bezwypadkowe stluczkowe i z dobrym wyposazeniem ale 65KM to za malo co ojciec przyznal jakis czas po zakupie. co wiecej DIESEL do tej pory sie nie zwrocil...
takze wybierajac auto bierz takie co by mialo wiecej konikow niz potrzeba bo na bank w trase nie raz nim polecisz a wtedy przyda sie zapas do sprawnego wyprzedzania bez wiekszego redukowania. poza tym nie zaluj kasy na wyposazenie dodatkowe. a jaki silnik CI potrzeba to sam musisz wiedziec ile bedizesz jezdzil nowym nabytkiem i jakie roczne przebiegi nawijal. |
_________________ |
|
|
|
|
|