Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Fiesta 1.8D 1994r. - wiśniowy trup
Autor Wiadomość
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lis 2011, 23:55   

Fiesta odpaliła!!!! :D :D

Jest multum problemów, ale jednak zagadała od trzeciego strzała. Tzn. najpierw w ogóle tylko kręciła, potem coś zaczęła powarkiwać, a za trzecim razem odpaliła bez problemu :D Co do problemów, to najgorszy to pływający olej w płynie chłodzącym (upg się kłania pewnie), stukanie z silnika po ostrzejszej przegazówce (wygląda na to, że panewka stuka aż miło). Poza tym nie działa wskaźnik poziomu paliwa (działał na początku, ale już przestał) i mrygająca kontrolka air-bagu (dziwne, że nie świeci ciągle, tylko miga rytmicznie).

Poza tym silnik chodzi. Nie udało się niestety przejechać nawet kawałka, bo heble z tyłu stoją, ale pewnie będzie jeszcze turlać felunek ;)
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 4 Lis 2011, 21:24   

Albercik napisał/a:
Poza tym nie działa wskaźnik poziomu paliwa (działał na początku, ale już przestał)


Tylko ci się zdawało. Wskaźnik w mk3 to widmo, wszyscy go widzieli, a nikomu poprawnie nie działał :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 4 Lis 2011, 21:47   

Prawda, zalewałem zawsze pod kurek a wskazówka tylko czasem tam szła, tak to gdzieś w połowie lub 3/4 więc wskaźnik paliwa we Fieście o kant dupy potrzeć :rotfl:
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 4 Lis 2011, 21:52   

Albercik napisał/a:
Co do problemów, to najgorszy to pływający olej w płynie chłodzącym (upg się kłania pewnie), stukanie z silnika po ostrzejszej przegazówce (wygląda na to, że panewka stuka aż miło). Poza tym nie działa wskaźnik poziomu paliwa (działał na początku, ale już przestał) i mrygająca kontrolka air-bagu (dziwne, że nie świeci ciągle, tylko miga rytmicznie).


No to jak cholera był ten remont silnika 10 000 km temu :|

Ale kupa złomu - jak to doprowadzisz do stanu używalności to będę pod wrażeniem
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lis 2011, 22:44   

Rkalitka, zobaczymy jak to z tym będzie, bo na razie zlałem płyn chłodzący stary (kisiel), wlałem wodę destylowaną. Jutro chcę zlać ją jeszcze raz i ponownie zalać wodą destylowaną. Jeśli pochodzi odpowiednio długo i nic się nie pojawi - będzie to znaczyło, że po prostu płyn chłodzący był tyle wart co i nic i problem się rozwiąże.

Co do stukającej panewki - nie wiem czemu, ale jak zaczęła stukać od razu zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz, pochodził z 10 minut i po daniu mu w palnik znowu - problem się nie pojawił ponownie. Więc może to być kwestia po prostu zastanego silnika, który musiał pochodzić swoje, aby się rozruszać :)

Dalej - zamontowałem przed chwilą wykładzinę podłogową oraz fotele i kanapę. 1000 razy lepiej od razu zaczęło wszystko wyglądać.

W tym momencie jestem na etapie walki z elektryką. Dokładniej instalacją od radia, do której ktoś podpiął zasilanie zapalniczki oraz zegarka. Nie mam pojęcia jak to jest fabrycznie zrobione, ale od czego są schematy i forum? :D

Na razie muszę kupić nowe kostki ISO, które wylądują w miejscu fabrycznych, żeby można było podłączyć radio 'po ludzku' :) Radyjko, jakie wylądowało w autku, to baaardzo stary panasonic na kasety (radio z epoki), ale idealnie, a wręcz pięknie się komponuje z resztą deski ;)

Siedzę nad schematami i rozgryzam elektrykę Fiestyny ;) Najpierw porządek z kablami przy radiu, a resztę się zrobi, jak już będzie punkt zaczepienia :)
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2011, 00:44   

Czas na mały update:

Dzisiaj zakupiłem od forumowego kolego kolejnych parę gratów, dzięki którym auto zaczyna jakoś wyglądać :)
- zapięcia do pasów :D
- tunel środkowy (jeszcze nie wiem jak go zamontuję, ale coś wymyślę :) )
- popielniczkę :twisted:
- mocowanie dzielonego oparcia kanapy (u mnie nie było, ale już jest :P )

Poza tym (co chyba najważniejsze) FIESTA RUSZYŁA :!: i przejechała całe dwa metry (bo więcej było strach przez jeszcze niesprawne hamulce) :D Pęknięty przewód elastyczny... Już jest nowy, więc jutro będzie operacja wymiany :)

Poza tym - uruchomiłem radio wreszcie :-) Gra ładnie, nic nie szumi. Zegarek podłączyłem prawie jak fabryka przykazała :) Zapalniczka jeszcze nie uruchomiona, ale to będzie grane na dniach, jak kupię właściwą (będą dwa gniazda, jedno fabryczne, a drugie przy lewarku zmiany biegów, bo nie mam czym zatkać dziury w tunelu :D ).

Muszę jutro jeszcze zadzwonić do liberty direct i wykupić 30-dniową polisę OC, a potem załatwić przegląd (mam zamiar przejść go legalnie, a nie 'ten droższy') :P

Jak już poskładam wszystko do kupy i zacznie toto śmigać, to dam jakieś fotosy :)

A tak na marginesie - małe podsumowanie wydatków na trupka ;)
100zł - zakup
72zł - filtr oleju, olej 10W40.
160zł - kanapa, fotele, wykładzina, przewód hamulcowy elastyczny
60zł - zapięcia do pasów, uchwyt do oparcia tylnej kanapy (żeby przerobić na wersję dzieloną), popielniczka, tunel środkowy.

W sumie 392 zeta. plus do tego kilka browarów (liczba ciągle rośnie) do pracy i parę paczek fajków. Plan jest taki, żeby zmieścić się ze wszystkim w 500zł. Chyba dam radę :D
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lis 2011, 19:17   

Prace przy Fiestynie chwilowo stanęły, bo się chyba od niego zaraziłem jakimś choróbskiem i mi też silnik kiepsko pali... Nie mówiąc już o przegrzewaniu się płynu rdzeniowo-mózgowego i zacieraniu się trybików między uszami :) Zamówienia na brakujące graty już mam dograne (jak przyjdzie pensja - wysyłam kasę za jedno, a drugie do odbioru osobistego, pewnie na spocie)...
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 01:04   

Znalazłem chwilę, by trochę posiedzieć w aucie... Ogólnie to wiele nie zrobiłem, ale efekt widoczny - po 1. naprawiłem wyłącznik krańcowy drzwi kierowcy :D Jeszcze został ten od pasażera. Po 2. wyszorowałem (ile było pary w łapie) szybę przednią, szyber-dach, dach i maskę. Nie wiedziałem, że to auto ma błyszczący lakier. Do tej pory byłem przekonany, że to jest mat jak w maluchu... :D

Jutro jadę wreszcie po przewód hamulcowy i brakujące żarówki podświetlenia deski :) może nawet na wieczór się uda poskładać wszystko do kupy i ruszyć na test-ride :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 22:31   

Kolejny update: naprawiłem całe podświetlenie deski z wyjątkiem zegarów (brakuje mi jednej żarówki - tej w białej oprawce - i nigdzie nie mogę jej dostać). Poza tym wywaliłem fabryczne kostki do radia i przerobiłem instalację na ISO + podłączyłem zapalniczkę i radio :)

Wszystko się ładnie teraz świeci, tylko nie czaję czemu przyciski od szyby i p.mgłowego się świecą na biało, skoro reszta jest na zielono ;-|
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 22:46   

pewnie ktoś się bawił i wyjął zieloną folię z tych przycisków. żarówki poszukaj na allegro, albo podjedź na szrot i wykręć z innych zegarów z fiesty, escorta albo innego forda powinny pasować. masz w końcu ten przewód hamulcowy?
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2011, 03:15   

inno, Na oryginalnych żarówkach w przyciskach były takie gumowe kondoniki (chyba niebieskie). Wylutowałem stare żarówki, zdjąłem kondoniki, założyłem na nowe i wlutowałem. Różnica jest taka, że w oryginale są 1,2W, a ja dałem 1W (innych nie było). Ale kondoniki założyłem, więc teoretycznie kolor być powinien. A tu lipa :(

Co do zegarów to mnie oświeciło :devil: mam gdzieś żarówki od zegarów od Esa MK7, bo przerabiałem tam podświetlenie na takie od spodu :) Pytanie tylko gdzie je wsadziłem przez te dwa lata...

A przewodu nie mam jeszcze i może uda mi się go zdobyć w niedzielę rano od znajomego. Tylko kwestia jest tego rodzaju, że montaż zależy od jego stanu. Jeśli będzie pordzewiały, to dupa blada, bo będę musiał kupić i tak nowy (ale przynajmniej będę miał na wzór). Jeśli zaś będzie dobry to go założę. Pozostanie tylko wymienić cały płyn w układzie i jechane :ok: :ok:
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Gru 2011, 00:05   

Przewód już jest. Wreszcie dobry, bo poprzednio miał końcówkę 12mm, a powinna być 10... Jutro może uda się go poskładać wreszcie.

Dziś zaś wymieniłem siłowniki klapy tylnej i nie dość, że wreszcie nie opada na łeb i patykiem nie trzeba podpierać, ale w dodatku wystarczy podciągnąć ją na 10-15cm i sama idzie w górę :D :D

Kolejne 12 złotych zainwestowane w siłowniki :)

Płyn hamulcowy Texar DOT4 kupiony, więc kolejne 15 zeta pękło :D
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Gru 2011, 13:58   

No i mili państwo - auto pojechało do nowego właściciela :) Ponieważ auto dla siebie już kupiłem jakiś czas temu, to wrócił pierwotny pomysł i autko dałem koledze, o którym wspominałem wcześniej. Chłopak jest w dużej potrzebie, bo mu firmę przenieśli tam, gdzie komunikacja nie dojeżdża, a ja nie jestem jakiś żyd, żeby tylko na pieniądze patrzeć - są ważniejsze rzeczy w życiu :)

Proszę o niezamykanie tematu, gdyż już zostałem mianowany nadwornym mechanikiem tegoż wehikułu, więc będę co raz update'ował stan auta i co zostało zrobione :)

Na dniach będzie przerejestrowane, ubezpieczone, hamulce odpowietrzone porządnie (bo pod blokiem, ciężko było się dostać do tylnych kół) itd.

Dziś byłem na myjni z nim itd i co mnie zaniepokoiło - stała woda pod nogami kierowcy i pasażera (jakby uszczelka nie trzymała, czy coś). Z tym też na dniach będę walczył, bo zima coraz bliżej i warto by Michał nie utonął podczas opadów :D :D

Poza tym mam problem z blokującym się zamkiem kierowcy, ale to już w innym temacie o tym będzie, bo też to na dniach będę robił :)
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.