Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
karol3107 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 28 Gru 2011, 21:57   [MK3] Problem z ładowaniem

Witam. Kuzyn ma Forda Fieste Mk3 1,3 CLX z instalacją LPG. Problem polega na tym, że po włączeniu świateł i innych odbiorników(wentylator nadmuchu) zaczyna świecić kontrolka ładowania. Wymieniony został regulator napięcia, lecz nie dało to żadnego efektu. W aucie jest także nowy akumulator 54 Ah lub 55 Ah, który po ostatniej mroźnej nocy rozładował się kompletnie do zera. Został zmierzony pobór prądu przy zgaszonym aucie, wynosi on około 350mA, a po odłączeniu radia i zegarka około 28mA, pomiary były te wykonywane także przy odłączonym alternatorze. Zmierzone zostało także napięcie na odłączonym alternatorze przy odpalonym silniku i wynosiło ono 31V na tym czerwonym grubym kablu oraz 14V na cieniutkim niebieskim, wszystkie napięcia względem masy akumulatora.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:08   

karol3107 napisał/a:
Wymieniony został regulator napięcia
I,,, jakie daje napięcia?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karol3107 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:12   

Tak jak napisałem, około 31V.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:19   

diody w alternatorze zdechły
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:22   

karol3107 napisał/a:
Zmierzone zostało także napięcie na odłączonym alternatorze przy odpalonym silniku i wynosiło ono 31V na tym czerwonym grubym kablu oraz 14V na cieniutkim niebieskim,
Proponuję powtórzyć pomiar na trzeźwo lub napisać na trzeźwo,,, bo głupoty to są,,, :|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karol3107 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:43   

Powiem tak. Z alternatora wychodzą 2 przewody: gruby czerwony, oraz cienki niebieski. Po odłączeniu ich od instalacji samochodu i wykonaniu pomiaru napięcia na tych przewodach przy pracującym silniku wynosi ono na czerwonym przewodzie 31V a na niebieskim 14V względem masy samochodu :)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:53   

karol3107, coś pokręciłeś jeśli odłączysz przewody od alternatora i uruchomisz silnik-
alternator nie będzie działał potrzebuje prądu wzbudzenia
a jeśli wytwarza takie napięcie to wina leży ewidentnie w alternatorze
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2011, 23:03   

A, teraz łapię co i jak zmierzyłeś, ale to tak jakbyś podniósł przednie auta w swoim wozie i na 5 biegu depnął do podłogi i z tego wysnuł że Twoje auto tyle pojedzie,,,

Na forum jest opisane jak zmierzyć napięcia ładowania,,, bo to kilka pomiarów, w chwili obecnej ani nie chce mi się szukać ani tego pisać,,, jak nie znajdziesz to jutro z pracy napisze/poszukam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karol3107 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 28 Gru 2011, 23:12   

rozumiem, żeby wzbudzić alternator, musi być podpięty ten cienki niebieski przewód?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.