| Przesunięty przez: szynszyl 31 Maj 2014,  07:09
 | [MK3] pytanie o odpowietrzenie baku paliwa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | LeVeL   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Robert
 Wiek: 32
 Dołączył: 23 Lis 2011
 Posty: 77
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2012,  00:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze nie uporałem  się z problemem  odłączyłem wszystkie przewody od zaworka i od filtra węglowego i nic to nie dało ... 
 Ale nie poddaje się uporam się z problemem chociaż miał bym wyciągnąć całą instalację paliwową ...
   
 Mam nowy trop ... a mianowicie ..Przeglądając allegro znalazłem zbiorniki paliwa.
 
 Moje pytanie jest takie . Czy ta cienka rurka zaraz za połowa zbiornika po prawej stronie nie jest przypadkiem odpowietrzeniem zbiornika ?? Czuję że tak ale chcę się upewnić.
 
 
 
   
 
 
 
  |  
				| _________________ 
   
 
 http://www.youtube.com/user/LeVeL018?feature=mhee
 
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=61531
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2012,  07:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tamtędy wylatuje ze zbiornika powietrze jak tankujesz paliwo,,, 	  | LeVeL napisał/a: |  	  | ta cienka rurka zaraz za połowa zbiornika po prawej stronie | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LeVeL   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Robert
 Wiek: 32
 Dołączył: 23 Lis 2011
 Posty: 77
 Skąd: Wrocław
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2012,  22:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | To tez jest układ przewietrzania zbiornika,,, jak na forum panuje opinia (nie chce mi się kolejnego mitu obalać) że z przewietrzaniem ma coś wspólnego wkład węglowy z przodu na nadkolem to niech tak będzie, bo prawdopodobnie ford dla silników gaźnikowych wykombinował to jakoś inaczej, bo ja takich rzeczy (wkładów węglowych zaworków i innych głupot sterowanych komputerem) nie mam u siebie, a zbiornik mam przewietrzany jak najbardziej,,, więc te rurki przy których teraz grzebiesz to pewnie jakaś pozostałość po gaźniku (bo u mnie są) ale nie pełnią one żadnej funkcji jak masz pod maska komputer, choćby najbardziej tępy w wersji z 1,1i. 
 Obiecany rysunek,,,
 
  |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LeVeL   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Robert
 Wiek: 32
 Dołączył: 23 Lis 2011
 Posty: 77
 Skąd: Wrocław
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SebeG   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 23 Lis 2008
 Posty: 102
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2012,  21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie tuż za wlewem paliwa też jest jakieś ustrojstwo, do którego idą jakieś rurki (na początku myślałem, że to kable) ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LeVeL   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Robert
 Wiek: 32
 Dołączył: 23 Lis 2011
 Posty: 77
 Skąd: Wrocław
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2012,  09:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | 7? Z tego co pamiętam podpisane jest jako "Ventil coś tam" - czyli zaworek sterujący przewietrzaniem zbiornika, nigdy się nim nie interesowałem bardziej niż poza tym że jest,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2012,  07:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, też mam problem z przewietrzaniem zbironika (prawdopodobnie) - u mnie po przeszczepie Zeteca za 1.1 po chwili jazdy bak się zapada, a chwilę po zgaszeniu silnika (albo przy otwarciu korka wlewu paliwa) wraca do swojego kształtu z wyraźnym "PUM"  Za co tam się zabrać? |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BuMeL   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Wrz 2010
 Posty: 1046
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2012,  08:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zobacz czy nie pościskałeś gdzieś przewodów do filtra par paliwa (nadkole przednie pasażera, czarna puszka pod belką) Z tego co mi wiadomo tam właśnie sięgają przewody odpowietrzające. Na grodź dochodzą bodaj miedziane, jak przewody hamulcowe a dalej zwykły silikon. |  
				| _________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
 fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik 
i pincet kuniuf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2012,  08:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | nic nie jest pościskane... ten sam problem miałem przy granatowej (silnik i osprzęt dokładnie ten sam). |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BinDer   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Bartosz
 Dołączył: 29 Gru 2011
 Posty: 19
 Skąd: Końskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2012,  12:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie a co ja mam robic? Mam to samo w gaźnikowej wersji 1,4 otwieram wlew i syczy, czasami podczas jazdy zapalaja się kontrolki i nie reaguje na dodanie gazu :( dołączyłem małą rurkę do wlewu i zamknąłem i działało. Ale jak to w polsce ktoś zapierd*** bo sama by nie odpadła :( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 09 Paź 2010
 Posty: 523
 Skąd: Andrychów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2012,  12:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na samej górze w dziale mechanika jest na zielono MECHANIKA FAQ wejdź tam w dział mk3 i znajdź "odpowietrzenie baku paliwa" jest tam ten problem opisany przeze mnie. Jak by były jakieś niejasności wal na PW. |  
				| _________________ Czarna
 Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2013,  19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie spotkała mnie dziś niemiła niespodzianka z udziałem mojej Fiestki vel. Zgredzika. Otóż w tamtym tygodniu zatankowałem do pełna. Weszło w bak 37,66L, do dziś ujechałem ok. 80 km. Jak tankowałem było trochę chłodniej, dziś autko postało trochę na słońcu i po pewnym czasie przyjechała do Zgredzika straż pożarna, gdyż ktoś ją zawiadomił iż się jej ulewa paliwo jak małemu dziecku zupka. Po odkręceniu korka Zgredzik opluł mnie paliwkiem. I teraz mam koledzy nurtujące mnie pytanie co mogło to spowodować, bo jakoś nie mogę uwierzyć że po rozgrzaniu się paliwa nagle się go zrobiło o jakieś 5-6 litrów więcej
   |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BuMeL   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Wrz 2010
 Posty: 1046
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2013,  21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zrobiło się więcej paliwa tylko rozszerzyło się powietrze w baku i wypchnęło paliwo tam, gdzie znalazło miejsce, prosta fizyka. Niestety to znak, że zawodzi system odpowietrzania. Sprawdź przewody w komorze silnika i obejrzyj też czy w zimie nie przyrżnąłeś gdzieś spodem, przewody od baku są widoczne. Ja cały układ z komory wywaliłem na żywca bo nie dawał mi spać. |  
				| _________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
 fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik 
i pincet kuniuf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2013,  23:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | tzn w tak dużą zmianę ilości palia nie wierzę, ale też nie uwierzę w tak dużą rozszerzalność temperaturową gazów. rozszerzalność może być na poziomie do 1l objętości w tych warunkach atmosferycznych, przy różnicy nawet 20 stopni temperatury. A mogło się takie coś zrobić od tego że stałem akurat pod górkę trochę?bo jakoś mi się to nie podoba. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |