| 
		[MK3] Podwozie w oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  14:56   [MK3] Podwozie w oleju
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, 
 
po wjeździe na kanał by wymienić alternator zauważyłam że podwozie od strony pasażera jest "obrzygane" olejem. 
 
Wstawiam zdjęcia podwozia:
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
Olej nie cieknie że zostawia ślady, plamy przy postojach czy coś takiego.
 
Proszę o radę! | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 18 Sty 2012,  11:31, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               rozcieknięty uszczelniacz wału po stronie rozrządu. do wymiany.
 
... chociaż u mnie sam się naprawia jak temperatura jest powyżej zera   
 
 
na trzeciej fotce widać, że ten po stronie sprzęgła też odmówił posługi. a to już nieco grubsza robota. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z tego co mi mówiono to może być tak obrzygane jak puści simmering wału to u Ciebie może lecieć po wale i rozchlapuje. Przy wymianie wymień dodatkowo pasek napędu alternatora.
 
Na 3 zdjęciu od góry wyglada jakby uszczelka między skrzynią biegów a silnikiem puszczała i leci Ci olej chyba przekładniowy. Niestety nie znam cen napraw tego. | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | brewa7 napisał/a: | 	 		  | Na 3 zdjęciu od góry wyglada jakby uszczelka między skrzynią biegów a silnikiem puszczała i leci Ci olej chyba przekładniowy. Niestety nie znam cen napraw tego. | 	  
 
    
 
błagam. nie wiesz - nie pisz
 
 
 
do wymiany oba uszczelniacze wału tak jak już BIdżej napisał     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W wymianę tego na pewno nie będę się bawić sama:) Bo czytałam żeby wymienić ten simmering to trzeba pół silnika rozebrać:P No to niestety w najbliższym czasie muszę odstawić fiestkę do mechanika... dzięki za szybkie odpowiedzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ten od strony rozrządu to kwestia kilkudziesięciu zł już z nowym uszczelniaczem.
 
do tego od strony skrzyni trzeba zdjąć skrzynię i sprzęgło i to już nie takie hop-siup. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam "zaprzyjaźnionego" mechanika    jakoś nigdy ze mnie nie zdzierał:P więc mam nadzieje że i tym razem mnie nie zaskoczy:)) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               diablusia, to przy okazji niech zerknie na sprzęgło bo to jedna robota    | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  15:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | madek napisał/a: | 	 		  diablusia, to przy okazji niech zerknie na sprzęgło bo to jedna robota    | 	  
 
 
Dzięki! za radę:))) na pewno mu wspomnę... a że tak zapytam średnio ile czasu auto będzie musiało stać u mechanika? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  16:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diablusia napisał/a: | 	 		   	  | madek napisał/a: | 	 		  diablusia, to przy okazji niech zerknie na sprzęgło bo to jedna robota    | 	  
 
 
Dzięki! za radę:))) na pewno mu wspomnę... a że tak zapytam średnio ile czasu auto będzie musiało stać u mechanika? | 	  
 
zależy od mechanika...      | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  19:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a tak "pi razy oko"   ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JOHNY  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 85 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2012,  23:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uszczelka między skrzynią, a silnikiem      - wybaczcie musiałem     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2012,  07:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Stunt_Man napisał/a: | 	 		   	  | brewa7 napisał/a: | 	 		  | Na 3 zdjęciu od góry wyglada jakby uszczelka między skrzynią biegów a silnikiem puszczała i leci Ci olej chyba przekładniowy. Niestety nie znam cen napraw tego. | 	  
 
    
 
błagam. nie wiesz - nie pisz
 
 
 
do wymiany oba uszczelniacze wału tak jak już BIdżej napisał     | 	  Uściślijmy, nie ma tam uszczelki i nie powinno być oleju,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2012,  15:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie!
 
 
Niestety problem jest dość szerszy niż by się mogło wydawać konieczna jest wymiana piasta wału (koło pasowe) NIESTETY nowych już nie produkują do fiesty a używaną - ciężko dostać:(((((
 
 
Może ktoś z was "ma na zbyciu" żeby odsprzedać???:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2012,  15:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               niedawno na złom poszły ze trzy     
 
 
na szrotach bedą na pewno
 
1.1 i 1.3 mają takie same więc można szukać | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2012,  17:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Stunt_Man napisał/a: | 	 		  niedawno na złom poszły ze trzy     
 
 
na szrotach bedą na pewno
 
1.1 i 1.3 mają takie same więc można szukać | 	  
 
 
Ok dzięki.
 
 
Proszę powiedzcie mi... sytuacja wygląda tak:
 
 
Fiestką jeździła moja mama - zanim mi jej nie sprezentowała    - kilka lat temu około 5 - miała podobny problem z olejem pluła jej strasznie...  ale że potrzebowała auto bo pracowała poza miastem to wymienione zostały tylko zimerringi, a koło pasowe nie... i teraz dzieje się to samo.
 
Powiedzcie czy wymiana tego koła pasowego jest niezbędna w takim przypadku ? 
 
Druga kwestia jeśli chodzi o części używane to nigdy nie wiadomo czy nie kupimy czegoś w gorszym stanie niż sami mamy - oczywiście jak się nie znamy - 
 
na co patrzeć? przy zakupie tego koła pasowego żebym nie walnęła gafy i nie wyrzuciła kaski w błoto:)? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2012,  18:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diablusia napisał/a: | 	 		  | Powiedzcie czy wymiana tego koła pasowego jest niezbędna w takim przypadku ? | 	  
 
jeśli koło pasowe jest już wyrobione w miejscu w którym ślizga sie simering to będzie go niszczyło i będzie sie lało
 
 
 	  | diablusia napisał/a: | 	 		  | na co patrzeć? przy zakupie tego koła pasowego żebym nie walnęła gafy i nie wyrzuciła kaski w błoto:)? | 	  
 
miejsce w którym ślizga sie simering musi być równe i nie może być rowka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2012,  18:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Stunt_Man napisał/a: | 	 		   	  | diablusia napisał/a: | 	 		  | Powiedzcie czy wymiana tego koła pasowego jest niezbędna w takim przypadku ? | 	  
 
jeśli koło pasowe jest już wyrobione w miejscu w którym ślizga sie simering to będzie go niszczyło i będzie sie lało
 
 
 	  | diablusia napisał/a: | 	 		  | na co patrzeć? przy zakupie tego koła pasowego żebym nie walnęła gafy i nie wyrzuciła kaski w błoto:)? | 	  
 
miejsce w którym ślizga sie simering musi być równe i nie może być rowka | 	  
 
Dzięki za odpowiedź
 
 
Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia tego koła... żeby wrzucić tu żebyś może zaznaczył mi miejsce gdzie nie ma być rowka - jakbyś miał... jakieś gdzieś:) to byłabym wdzięczna - jutro ruszam po szrotach | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2012,  18:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                 
 
na tym srebrnym wałeczku nie może być nic co mogło by uszkodzić simering (zadziory, rowki itp) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |