[MK3] Centralka pod klakson |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 10:57
|
|
|
Centralka nie ma wyjść na potwierdzenie, przynajmniej tak wynika z opisu jaki wcześniej zamieścił,,, drjanusz napisał/a: | A nie prościej sprawdzić czy i kiedy jest jakieś napięcie na tych kablach z centralki(brązowym i białym) może to jest sygnałowy na kierunki? | Prościej przeczytać na pudełko czy w instrukcji ze to przewody sygnałowe, do sterowania zamkiem,,, (dlatego są obecne przy siłowniku przy drzwiach kierowcy, a w reszcie nie (teraz jest modne też drzwi pasażera, pewnie niedługo i na tyle będą)) drjanusz napisał/a: | tylko czy obciążenie nie spali centralki(to jednak 4x21W) | |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 11:18
|
|
|
wujek elektryk dal mi te diody i pokazal w ktora strone przewodza, wiec wydaje mi sie to proste, pozatym ja wlasnie dzieki diodom chce uniknac tego zeby prad z awaryjnych szedl na silowniki, po wtedy przy wlaczeniu kierunku szalaly by silowniki, schemat ten ma temu zapobiec i przepuszczac sygnal tylko z silownikow na kierunki. Mialem nadzieje ze tak to bedzie dzialac. |
_________________
MojitoProject
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 11:22
|
|
|
Nadzieje można mieć pytanie czy centralka przystosowana do sterowania 2 silniczków, pociągnie komplet światełek,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 11:26
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nadzieje można mieć pytanie czy centralka przystosowana do sterowania 2 silniczków, pociągnie komplet światełek,,, |
hmm... tu mnie zastanowiles, co jesli jest to centralka na 4 silowniki, cos to zmienia?
Taniej bylo niz kupowac 2 + 1 a potrzebowalem trzeci silownik na klape bagaznika |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 11:51
|
|
|
Z drjanuszem tylko głośno myślimy,,, w razie co to (taki extremalny przypadek) pójdzie z dymem Twoje auto nie nasze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 22:30
|
|
|
No i gowno... podlaczylem moj schemat i o ile dziala tak jak powinien to tylko boczne lampki ledwie mrygną, do tego silowniki chodza ciezej... nie wiem czy nie skonczy sie na jednej pierwszych odpoiwedzi czyli na brzęczyku... |
_________________
MojitoProject
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 22:54
|
|
|
Ale fiestka się nie sfajczyła ?
Sprawdź lepiej te dwa kabelki co se dyndają bezużytecznie
A może jednak jakiś rysunek w tym pudełku był do tej centralki |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 23:01
|
|
|
Czemu miala sie zfajczyc to bylo przemyslane, moze cos zle zrozumieliscie, bialy i brazowy kabel nie sa bezuzyteczne ale tez nie wiem od czego sa... napewno ida do centralki z silownika, nie probowalem ich odpinac ale sprobuje. schemt na pudelku jest ale nic nie mowi, opisane sa tylko kable czarny i czerwony -.- |
_________________
MojitoProject
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 23:10
|
|
|
A możesz zrobić fotke i dać na forum?
Z tym sfajczeniem to był żart.
A ten biały i brąz to nie zrozumiałem-myślałem,że to luźne z centralki zostały. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 23:42
|
|
|
Wrzucam ale to raczej nic nie da, nie mialem zadnej innej instrukcji ani nic z tych rzeczy, dodam jeszcze ze jeden silownik ma odlaczony kabel czarny (naprawde nie wiem jak to dziala ale jak byl podlaczony to nie chcialy dzialac, tylko ze czarny to masa...)
 |
_________________
MojitoProject
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 00:24
|
|
|
1) Od czego są te przewody biały i brązowy to pisałem 2) jak by pomysł z diodami był dobry to bym Ci go podsunął na początku 3) sposób z przekaźnikiem jest sprawdzony 4) ze sfajczeniem nie były to żarty, skoro kierunki ledwo świeciły a siłownik ledwo chodziło to było to za duże obciążenie dla centralki, mogła się spalić, a robiąc zwarcie mogło dojść do pożaru,,, 5) to co robisz nie jest przemyślane, od samego początku, klakson pod siłownik, normalnie na siłowniku centralka trzyma masę, żeby w razie zwarcia do drzwi nie było problemu, Ty tam klakson dałeś, jak trąbiłeś to zwykłe zwarcie się robiło a efektem ubocznym było ryglowanie zamka,,, przez podanie napięcia na wyjściu już wtedy mogła się sfajczyć by problemu nie było 6) Czarny przewód jest od sterowania, jak nie jest podłączony to jak ruszysz siłownikiem to reszta się za nim nie ruszy,,, jak przy podłączonym tym kablu wariuje to odłącz siłownik od zamka żeby się swobodnie mógł ruszać i go wsuń i wysuń, jak reszta ruszy za nim i zostanie w takim pomożeniu jak ten z czarnym przewodem to znaczy że jest zamek źle zamontowany (mechanicznie do drzwi jest źle podłączony) 7) w klasycznym centralnym zamku jest jeden siłownik master (na 5 przewodów) i jest on w drzwiach kierowcy pozostały lub łe są slave i mają tylko 2 przewody (niebieski i zielony) wiec jak ten luźny czarny masz w drzwiach pasażera to odłącz od niego pozostałe i zostaw na sleve albo zmontuj jak trzeba. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 12 Lut 2012, 00:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 00:29
|
|
|
Dobra, wierze ze mowisz z sensem, ale ja naprawde nie wiem co to jest przekaznik(chyba ze to takie klocki nad skrzynka bezpiecznikow,ale to nie zmienia faktu ze nie wiem o czym mowisz) , gdzie to jest i jaka jest roznica miedzy 86, 87 a 35 czy jakim tam jeszcze innym... zakladajac ze jest to ten klocek to on tam ma 4 albo wiecej pinow i ch*j wie od czego jest kazdy, powiedz mi poprostu czy z moja zerowa wiedza na temat elektroniki w samochodzie jestes w stanie opisac mi krok po kroku co mam jak robic? bede wdzeiczny, jesli nie to podlaczam brzeczyk na mase od silownika i mam w dupie. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 13:09
|
|
|
Pontoniento, Wiedza o przekaźnikach to nie elektronika-to tylko zwykła podstawowa wiedza o "prądzie" w autku.Poducz się tego bo to podstawa.
A to co pisze JoeMix, traktuj jak Biblię
JoeMix, Ja bym się przyjrzał tym wolnym przewodom-nie dają mi spokoju(w końcu chyba mają jakieś przeznaczenie) . |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 22:25
|
|
|
drjanusz napisał/a: |
JoeMix, Ja bym się przyjrzał tym wolnym przewodom-nie dają mi spokoju(w końcu chyba mają jakieś przeznaczenie) . |
one nie sa bezuzyteczne, pisal ze obsluguja ten glowny silownik a reszta powinna byc na slave czyli zielony i niebieski, w kazdym razie daja sygnal z silownika na zewnatrz |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:25
|
|
|
Pontoniento, Nie te z siłownika tylko te skrajne wychodzące z centralki! |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:27
|
|
|
No to odrazu powiem ze nie ma ich na tej centralce... jakas straszna chinszczyzne kupilem... |
_________________
MojitoProject
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:28
|
|
|
No to co innego-od razu trza tak było |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 00:59
|
|
|
NIE! jednak sa! byly poprostu w wiazce a koncowki byly zasloniete tasma... jutro poprobuje cos z nimi zorbic |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 07:32
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Pontoniento, Nie te z siłownika tylko te skrajne wychodzące z centralki! | Z centralek takich klasycznych wychodzi bardzo dużo przewodów często ale: niebieskie i zielone to wszystkie są od siłowników i wszystkie są razem tzn, zielone do zielonych, niebieskie do niebieskich, druga para to brązowy i biały, wszystkie to sterowanie jeden zamykanie, drugi otwieranie, wykorzystane to jest w masterze, który ma czarny przewód podpięty do masy,,, centralka często ma swój, zostaje czerwony jako zasilanie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 08:38
|
|
|
JoeMix, Pare sztuk tego badziewia zakładałem i wierz mi,że różne cuda już spotkałem (szczególnie jak opis był w "krzaczkach").
Mój młody kupił na alledrogo taki badziew że juz mało co może mnie zdziwić Bo było tanie-a stary niech się męczy |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|