  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		[Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2012,  07:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pontoniento napisał/a: | 	 		  | 12,3 to jeszcze dobry wynik. | 	  Jak widać wiesz lepiej, dla mnie 12,3 jest mniejsze od 12,6 i o jakimkolwiek ładowaniu nie ma mowy, tym bardziej ze napięcie wzorcowe to jakieś 14,4,,, nie twierdze że auto wybuchnie, stwierdzam że pompa wody jest na wspólnym pasku i nie lubi jak ten jest naciągnięty za mocno,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2012,  13:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               próbowałeś pomierzyć napięcia na alternatorze ? To wiele wyjaśni i nie będziemy myśleć co jest dobre szczotki czy regulator. 
 
 
uruchom samochód włącz światła , następnie zmierz napięcie na klemach akku zapisz sobie, a następnie zmierz napięcie między obudową alternatora a śruba/kostką gdzie przyczepiony jest czerwony gruby przewód. Jeśli na alternatorze będzie wyższe napięcie niż na akku oznacza to złe połączenia. Dysproporcja będzie rosła razem z obciążeniem.
 
 
Nie sztuką jest się narobić i zmienić pół samochodu a sztuką jest trafić w usterkę. 
 
 
Warto by jeszcze ustalić jaki masz alternator. Bosch czy Magneti/lucas. Najlepiej zrób zdjęcie miejsca gdzie przyczepione są przewody. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Pontoniento  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`11 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Szymon 
                  Wiek: 34  Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2012,  21:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               diodalodz Jutro to zrobie i dam znac. 
 
[b[JoeMix[/b] Mialem na mysli ze 7 letni akumulator ktory bez klem trzyma 12,3 to chyba jeszcze dobry wynik jak na takiego trupa skror 12.6 to wynik prawidlowy dla akumulatora wiec zakladam ze najlepszy z mozliwych (nowka sztuka). | 
             
						
				_________________
     MojitoProject   
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2012,  01:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W przypadku akumulatorów kwasowych o dużej wydajności prądowej napięcie na jego klemach to mało ważna informacja. Podpowiada jedynie o stanie jego naładowania. 
 
Ważna jest wydajność prądowa czyli np jak pobierasz 100A to napięcie nie może wpaść poniżej 10V.
 
Napięcie to różnica poziomów czyli np masz wiadro z wodą na drabinie. Weźmiesz mały wąż woda leci powoli (mały prąd). Ale jak weźmiesz gruby wąż to leci dużym strumieniem chyba, że w wiadrze jest mało wody (niska pojemność baterii, nominalna podawana w Ah) bądź uszkodzenie cel - coś przytyka wąż w wiadrze i leci nadal cienki strumień. Grubość węża decyduje o prądzie , w twoim przypadku grubym wężem jest rozrusznik. 
 
Wysokość na której jest wiadro to napięcie. Im wyżej tym przy takiej samej rurce leci szybciej.
 
 
Tyle tytułem teorii. 
 
Więc 12.3 V nie mówi nam za wiele o kondycji baterii. Mówi jedynie, że żadna z cel (jest ich 6 w 12V akku) nie ma zwarcia i bateria jest naładowana. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Pontoniento  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`11 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Szymon 
                  Wiek: 34  Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Maj 2012,  00:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W sumie to juz bylo jakis czas temu ale napisze dla potomnych.
 
 
Do wymiany byla plytka z diodami, jedna dioda puszczala prad w obie strony, nie wiem jaki mialo to wplyw na alter ale napewno zly.
 
Znalazlem goscia ktory przyjechal, wyciagnol stary alter, wsadzil bosha, posprawdzal i wziol 80 zl, jakby ktos chcial to dam kontakt na PW, gosciu dziala na obszarze krakowa i naprawde warty polecenia, jak np nie chce wam sie jezdzic po szrotach to on jest codziennie na wszystkich i zalatwia za doslownie 5-10 zl wiecej. | 
             
						
				_________________
     MojitoProject   
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |