| 
		[ ogólny] Szpera RST | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 bartloba  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lut 2012,  21:36   [ ogólny] Szpera RST
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy ktoś z Was ma szperę z escorta turbo. Proszę o opinię, jaka skuteczność, jakie problemy. Czy ktoś z Was regenerował takie urządzenie?
 
Kategorycznie odmawiam i dziękuję za opinie typu po co ci to, jak działa i czy warto.  Tylko konkrety.
 
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich FiestaManiaków | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2012,  07:27, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Nikuś  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lut 2012,  21:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bartloba napisał/a: | 	 		  | Kategorycznie odmawiam i dziękuję za opinie typu po co ci to, jak działa i czy warto. | 	  
 
 
Kolego, delikatnie mówiąc za nisko nas oceniasz... Takie uwagi to na forach gdzie pytają się głównie o zawieszki zapachowe. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rkalitka  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Roman 
                  Wiek: 39  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lut 2012,  23:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bartloba napisał/a: | 	 		  | Czy ktoś z Was ma szperę z escorta turbo. Proszę o opinię, jaka skuteczność, jakie problemy. Czy ktoś z Was regenerował takie urządzenie?  | 	  
 
 
Mam - w połączeniu z mocnym silnikiem przy mocnym wciśnięciu gazu trzeba mocno trzymać kierownicę jadąc na wprost - w zakręcie tym bardziej.  Nie znam jaki jest w tej chwili stopień spięcia ponieważ szpera wraz z wycieraniem się płytek traci swoją siłę spięcia(mówimy o tej z ERST płytkowej) Problemów nie napotkałem - jeśli płytki się zetrą po prostu zacznie działać jak zwykły mechanizm różnicowy.
 
Ja nie regenerowałem i nie znam w Polsce nikogo kto to robił - płytki można dostać na e-bayu w okolicy 400-600zł plus robocizna(chyba, że wymienisz samemu to masz do przodu) | 
             
						
				_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lut 2012,  01:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hmmm szukałem takowej skrzyni, lub osobnego mechanizmu różnicowego, poszukiwania skonczone na niczym. Regenracja szpery okolo 1000zl w polsce. Stpoień spięcia od 15 do 30% wedlug różnych źródeł. 
 
 
Jazda w zakretach ze szperą to kolosalna róznica, wewnątrzne koło nie buksuje, jka to zwykle bywa, rwą oba koła do przodu | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elmek13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.5 V6 170KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 46  Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lut 2012,  11:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | rwą oba koła do przodu | 	  
 
 
Zgadza się. Wiem bo mam szperę.    | 
             
						
				_________________ Burbo Team  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lut 2012,  11:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | elmek13 napisał/a: | 	 		   	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | rwą oba koła do przodu | 	  
 
 
Zgadza się. Wiem bo mam szperę.    | 	  
 
 
toście odkryli amerykę, myślę ze autorowi tematu nie chodizlo o takie podpowiedzi <lol> | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elmek13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.5 V6 170KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 46  Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lut 2012,  21:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Daras84, chezoos... następny czepialski. Nie Amerykę tylko USA. Czemu ty zawsze piszesz po moich postach?
 
 
Czepiasz się. | 
             
						
				_________________ Burbo Team  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lut 2012,  21:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie nie nie... albo na temat albo w ogole... 
 
 
Regeneracja taka z prawdziwego zdarzenia to koszta od 1000 do 2000zl gdzie opcja najbogatsza daje ci efekt w zasadzie nowej szpery. 
 
Spiecie szpery wstepne to 25% lecz jej zazebienie dochodzi do 100% i ponownie spada na 25% (wartosc nominalna) to samo tyczy sie kazdego innego LSD. 
 
Przy jezdzie i starcie na wprost zawsze bedziesz mial start z 25% do 100% przy tej samej nawierzchni, po czym odpuszczaja wkladki cierne i przy skrecie lub tez odzyskaniu trakcji masz nominalne 25%, tak samo na zakretach spiecie wynosi 25% nie wiecej. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rkalitka  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Roman 
                  Wiek: 39  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lut 2012,  22:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Daras84 napisał/a: | 	 		  myślę ze autorowi tematu nie chodizlo o takie podpowiedzi <lol>
 
 | 	  
 
 
Ale o co - to proste działanie jak konstrukcja cepa - co tutaj można więcej napisać - trzeba kupić założyć i sprawdzić samemu.
 
 
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | Spiecie szpery wstepne to 25% lecz jej zazebienie dochodzi do 100% i ponownie spada na 25% (wartosc nominalna) | 	  
 
 
 
Zgodzę się z Tobą ale w przypadku nowej/zregenerowanej szpery - jeśli jest używana nie naprawiana od czasu nowości - czyli przeszło 20lat to jej działanie może być znacznie słabsze z powodu wytarcia płytek przez lata użytkowania.
 
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  |  to samo tyczy sie kazdego innego LSD. | 	  
 
 
Płytkowego - w Torsenie masz spięcie stałe - tak mi mówiono zawsze - jeśli jest inaczej to odszczekuję | 
             
						
				_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lut 2012,  20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moja spowodowała , że na kręciołach , ale nie ciasnych MK6 w STku na slikach i z jakimś zawiasem lała mnie o parę sekund na próbie. 
 
 
Na nawrotach ciasnych zajebiesz się własną ręką a Pilot będzie Ci pomagał skręcać. 
 
 
Przy większych prędkościach auto z podsterownego przeszło w neutralne ( nawet delikatnie nadsterowne ) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |