[MK7] 1.4 TDCi - chip tuning |
Autor |
Wiadomość |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 12:12
|
|
|
Czym się kończy dłubanie przy turbinie bez jakiejś wiedzy to niech Tobie Fordon powie.Ja sie tylko domyslam.I nie oczekuj po 68 KM czegoś więcej.No i nie dawaj kręcic przy aucie komuś kto nie ma pojęcia.Trzeba dać fachowcom zarobić
pzdr
P.S.Rada starszego kolegi .Zaczynasz kombinować więc wybacaluj te 900 oddaj na chipowanie i będzie ok.Nie licz na poradę ;daj więcej powietrza na turbo i będzie śmigać |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 31 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 12:25
|
|
|
no wiadomo że dam te 1000-1200 na chipa i będzie miał nawet niech ma to 85 kuca ale boli mnie to że to turbo słabo tłoczy powietrze na 5 biegu mówie ci kiedyś do 160 równo szedł a teraz tylko 140 wiec coś się skopało jednak... jak można sprawdzić ciśnienie w turbo przed eobd2 i jakiś program dobry? bo mam kumpla elektryka |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 12:38
|
|
|
Doladowanie widac podczas poamiarow "live data" odznaczas ktore ramki cie interesuja i bedzie to np. cisnienie na wtryskach, doladowanie + cisnienie atmosferyczne z map sensora, TPS i przeplywomierz.
Komp z dobrym programem to ogarnie. |
_________________
|
|
|
|
|
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 31 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 12:41
|
|
|
a taka fiesta jakie powinna mieć np. ciśnienie doładowania |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 12:46
|
|
|
Nie wiem nie sprawdzalem MK7. |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 12:58
|
|
|
Fordon napisał/a: | postawmy glupia Honde D15B2 1.5 16V SOHC ma 119Nm i 90KM przy 6000 rpm.
Postaw obok Mondeo MK3 2.0TDCI 6 gang- ktory generuje, 330Nm i 130KM przy 3800rpm. |
A jak myślisz, jak ten 1.5 16V by się zachowywał w ociężałej budzie tego MDO MK3? i na odwrót - takie TDCI w tej Hondzie (pod warunkiem jak by to tam wlazło)
Zrobimy mojego swapa, i zobaczymy jak się w lżejszej od MDO budzie będzie zachowywał taki mocniejszy klekot. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 14:22
|
|
|
artax napisał/a: | Tak dla ciekawych; to Fiesta mk7 120 KM (Pb)w zakresie prędkości 50-100 km/h przyspiesza w 10,8 s.Fiesta kopciuch 90 KM przyspiesza w tym samym zakresie w 9,9s |
To nie jest przypadkiem porównanie na 4tym biegu? Gdzie benzyna powinna lecieć na 2-3 ?
Diesel wypada korzystniej, bo wtedy jest w okolicach swojego maks momentu.
Fordon, ale mk3 1.8 td ( 90km? ) lało przecież wszystkie xrki :>
Chociaż w sumie ehhh, znówu zrobi sie walka pb vs diesel, gdzie większosc diesli to turbo+krótsza skrzynia. Potem ktoś wpadnie z argumentem, że przeciez diesel kręcący się do 9krpm wygrał 24godzinny wyścig le mans.. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 14:32
|
|
|
Dokładnie. Każdy z tych silników ma swoje wadozalety, i niech każdy jeździ tym co mu lepiej pasuje, i tyle w tym temacie
P.S vegetagt, niekoniecznie na 4. Tu masz filmik jak escort z udziwnionym TD przyśpiesza na 5 biegu, i to nie z górki: http://www.youtube.com/watch?v=d7-qJIna3ms - to jest 94KM/215Nm. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 31 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 14:36
|
|
|
ja sie tylko spytałem o chip do mojej fiesty a tu wojna benzyniaków vs dieslaków |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 14:43
|
|
|
tak pi razy drzwi to 14-15s. Więc ja wrzucam trzeci bieg, używam mniejszej masy i mam 14x na budziku w tym czasie A 4ty bieg wziął sie stąd, że przeważnie takie testy 50-100 są na czwórce, a 80-120 na 5tce, co dla benzyny jest przeważnie o 2 biegi za wysoko.
edit:
tu jest fajny temat moc vs moment: http://www.capri.pl/forum/42117 Szczególnie polecam posty użytkownika KAROL |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 15:01
|
|
|
Wiesz, ja też mogę zredukować
Ten filmik pokazuje w sumie co innego - że diesel jest fajny na trasy, gdzie nieczęsto spotyka się światła, i sprint od 0-100 ma tu mniejsze znaczenie. A ja codziennie połykam trasę 33km do pracy w jedną stronę, i pod tym względem jazda dieslem po prostu bardziej mi się podoba, gdzie czasem zapinam 5 bieg, i w zakresie 60-120km/h zapominam że mam skrzynię biegów.
EOT z mojej strony, bo to nie temat i miejsce |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 15:17
|
|
|
Blazi, to nie jest wojna tylko wymiana zdan
Jak by byla wojna to raczej szlo by to zauwazyc od razu |
_________________
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 17:59
|
|
|
Oj prawda teraz mamy spokojna konwersacje
Od siebie dodam ze zmiana programy daje sporo i warto to zrobić
W moim przypadku prędkość max przed modem 180 i koniec, po modzie 180 i koniec, te silniki nie kręcą się więcej i koniec, za krótka skrzynia brakuje 6 biegu. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 18:25
|
|
|
I tak nie bardzo jest gdzie latać z większymi prędkościami... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 22:48
|
|
|
Zgadza się, ale na autostradzie przy 140 auto pali sporo ze względu na ta właśnie krotka skrzynie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 23:03
|
|
|
ElGrey, zdradzisz ile Bo pewnie nie tyle co benzyna przy 160-180... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2 Kwi 2012, 10:07
|
|
|
ELGrey takze zapytam co masz na mysli mowiac duze spalanie?Moje doświadczenie z autostrady, przy 3 dorosłych osobach to 6,2 .Prędkosci 170 byly osiagane dosyć często.Dodam bo to także mam znaczenie ,ze do PL powrot był pod mocny wiatr.
p.s.Dopiero teraz zobaczylem ,ze masz mk6 .Nadwozie mk 6 w porownaniu do mk7 do opływowych nie należy dlatego w Twoim wypadku aerodynamika robi swoje. |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Kwi 2012, 19:23
|
|
|
Przy prędkości 150, autostrada to spalanie na poziomie 7 l tylko to naprawdę jazda praktycznie non stop z dana prędkością. Zeruje licznik spalania wciskam i jadę taka prędkością co najmniej 50 km, czasem więcej, czasem ktoś zajedzie, dla tego silnika różnica pomiędzy 2 osobami, a 4 + tyle ile wlezie do kuferka jest minimalna, pod wiatr to już czuć, ale to tez jakieś 0,3 l (choć tu zawsze się dziwie bo masa powinna mieć większy wpływ na spalanie )
Spalanie przy max nigdy nie patrzyłem, to samo powyżej 160 bo to się robi tylko na chwilkę by sprawdzić czy jeszcze może
artax współczynnik aerodynamiczny Mk7 nie jest dużo lepszy, jeśli w ogóle od Mk6, nie przesadzaj widać ze nie masz za dużo z tym tematem wspólnego jedyna przewagą nowszego modelu jest jego niższa masa ponadto stwierdzenie ze Prędkosci 170 byly osiagane dosyć często to znaczy jaka masz przeciętna prędkość
Ja jadąc w trasę tak 1000 i jadąc praktycznie cały czas autostradami przeciętnie 140 (co by zagraniczna policja się nie czepiła) i też osiągam dosyć często 170 (jak skacze pomiędzy ciężarówkami) to mi wychodzi pomiędzy 5,5 a 5,8 l |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2 Kwi 2012, 20:03
|
|
|
Jest w tym co piszesz sporo racji .No ale aerodynamika to moj konik ...od blisko 30 lat jestem pilotem. To jaki jest ten wspolczynnik cx mk 6 Faktycznie masa robi swoje i mysle ,ze np 100 kg robi swoje przy tak małym aucie.100kg jest z rękawa bo nie wiem jaka jest roznica w masie.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Kwi 2012, 20:08
|
|
|
A ty wiesz jaki jest w Mk7 , tez kocham latanie, ale moja przygoda skończyła się na kilku lekcjach za sterami szybowca niestety, ale brak funduszy i kłopoty zdrowotne mnie wyłączyły... dlatego przez długie lata zajmowałem się modelarstwem |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
|