| 
		[Inny] Peugeot 307 - problem z kierunkowskazem lewym | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  00:01   [Inny] Peugeot 307 - problem z kierunkowskazem lewym
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               heja.
 
 
pytam Was, bo na forach puga ani innych francuzów nie idzie wyczytać nic sensownego.
 
 
problem wygląda tak: włączenie świateł postojowych powoduje załączenie lewych kierunków (światło ciągłe). wrzucenie kierunkowskazu powoduje tylko pulsowanie kierunków jaśniejszym światłem. kierunek prawy jest ok. przy załączeniu świateł awaryjnych migają też postojówki. przejrzałem i wyczyściłem wszystkie masy, które udało mi się znaleźć po lewej stronie auta, zupełnie bez skutku. wszystkie żarówki ok. bezpieczniki też. do tego jeszcze przy wyłączonej stacyjce auto potrafi zareagować na przełączenie manetki wycieraczek, ale wykonuje tylko połowę cyklu, tzn. wycieraczki dojeżdżają płynnie do pionu i zatrzymują się, wracają w sposób losowy (ale płynnie) po paru chwilach.
 
co to może być? mam jeden pomysł, ale nie chciałbym tu nic sugerować... 
 
 
auto: peugeot 307 2.0HDi 2002r
 
 
PS. francuzy to szit!     | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  05:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Peugi to syf     
 
Masz gdzieś zwarcie w wiązce, to jedyne sensowne wytłumaczenie     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 waldekst  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`11 
                  Wersja: Gold 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Waldek 
                  Wiek: 65  Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: Kamień Pomorski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  14:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | polecam forum Peugeota  na tej stronie www.peugeot-klub.pl. Byłem tam ze swoją 307 prawie 8 lat. czeka cie wymiana przełącznika zespolonego. Na A..... kupisz za ok 200 zł. W serwisie zapłacisz ponad 1000zł. po zdjęciu 2 plastików obudowujących  przełącznik na jego tylnej stronie / od szyby/ jest jego numer i taki szukaj na wymianę. Natomiast to że  wycieraczka przy wyłączonym silniku po dotknięciu przełącznika staje w pionie to prawidłowo. Przydaje się to przy wymianie piór.  Wklej w wyszukiwarkę frazę "' peugeot 307 sam naprawiam pdf  "' a znajdziesz na gryzoniu instrukcję jak samemu to zrobić. Powodzenia | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  15:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | waldekst, a czy to normalne, że razem z awaryjkami migają postojówki? pytam, bo nie miałem z tym nigdy do czynienia, a może jakiś Francuz to wymyślił celowo... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  16:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | a czy to normalne, że razem z awaryjkami migają postojówki? | 	      Ty poważnie pytasz? Czy już se jaja na święta robisz?      	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | przy wyłączonej stacyjce auto potrafi zareagować na przełączenie manetki wycieraczek, ale wykonuje tylko połowę cyklu, tzn. wycieraczki dojeżdżają płynnie do pionu i zatrzymują się, wracają w sposób losowy (ale płynnie) po paru chwilach | 	  Tak jak waldekst pisze to normalne i prawidłowe, i nie powinno się zdarzać jakoś, tylko zawsze jak machnięcie na wyłączonej stacyjce zrobisz to powinny wycieraczki pionowo się ustawić,,, to dobre na zimę i takie tam, tylko trzeba pamiętać ze po włączeniu zapłonu przepakują się na poziomo (tzn normalnie) jak wajchą ruszać nie będziesz to nie powinny same (tzn bez włączenia zapłonu) wrócić na swoje miejsce tylko już tak w pionie powinny pozostać.
 
 
Pozycyjne ani żadne inne światła nie powinny mrugać z awaryjnymi,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  16:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wymontuj zespolony i go zreanimuj na podobnej zasadzie jak z ff mk3, taki sam siedzi w 206, którego jakieś pół roku temu naprawiałem u rodziców    | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 waldekst  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`11 
                  Wersja: Gold 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Waldek 
                  Wiek: 65  Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: Kamień Pomorski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  17:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | waldekst, a czy to normalne, że razem z awaryjkami migają postojówki? pytam, bo nie miałem z tym nigdy do czynienia, a może jakiś Francuz to wymyślił celowo... | 	  
 
 
Budowa przełącznika zespolonego 307 jest dość skomplikowana. Po prostu dożył już końca swego żywota i przy przełączaniu jednej funkcji potrafi zahaczyć o drugą . Ja w ciągu 8 lat miałem 3 przełączniki. Poczytaj poradnik jaki poleciłem ci wyżej tam jest wszystko. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  18:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Skłaniam się ku temu co napisał Marcin, mi w mk3 też migały postojówki zamiast kierunków i winny był zespolony. U mnie puściły 2 kabelki i robiły takie zamieszanie. | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  19:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               JoeMix, to jest francuz i wszystkiego się po tej kupie złomu spodziewam. W końcu w całych dziejach wszechświata ten naród wymyślił tylko 1 przydatną ludzkości rzecz - i ona nie ma nic wspólnego z techniką   
 
 
ok, to teraz tak: piszecie o zespolonym. A ja wyczytałem gdzieś na elektrodzie o zawieszonym przekaźniku w module BSI - czyli takim popierdzielonym komputerku, gdzie odbywa się zarządzanie elektryką. w nim siedzą bezpieczniki i jakieś przedziwne przekaźniki lutowane do płytki drukowanej. miałem do czynienia z tym ustrojstwem jakiś czas temu w Berlingo 1.6 HDi z 2008, kiedy przestały świecić prawe postojówki. Okazało się, że moduł jest do wymiany (czterocyfrowe sumki w ASO) albo naprawy (jakiś szpecmajster cośtam lutował).
 
 
zespolony też jest opcją, bo i ja go podejrzewałem. tym bardziej, że lewa manetka ma luzy jak stąd do warszawy. pytanie jak jednoznacznie określić co jest winne? da radę to jakoś pomierzyć? przypominam, że tam siedzi CAN, więc nic nie jest tak logiczne, jak np. w MK3    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  19:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najlepiej francuza oddać na złom i po problemie    . A na poważnie - nie da się chociaż nia chwile podmienić zespolony by sprawdzić? | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Kwi 2012,  19:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               biorąc pod uwagę, że auto nie jest moje, to trzeba znaleźć chętnego, który pozwoli sobie rozebrać całą kolumnę kierowniczą łącznie ze zdjęciem kierownicy, a w dodatku jeszcze musi mieć zespolony o odpowiednim oznaczeniu - może być trochę cieżko    
 
 
gdyby to ode mnie zależało, ten trup już dawno parkowałby na dnie wisły     | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Kwi 2012,  14:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               marudzicie na puga, każda marka ma jakieś kupy w swoich modelach...
 
 
Bartek, sam zespolony, jeśli dobrze pamiętam jest podobnej budowy jak fordowski, czyli wajchy z blaszkami i stykami, więc dobre wyczyszczenie, ewentualnie dogięcie blaszek + kontakt S i działa dalej... co do kierunków to zaciera się tulejka oporowa i robi się luz lub kierunki same wskakują. 
 
Co do BSI to też może to być jego wina, ale co tam siedzi to nie wiem, bo do tego się jeszcze nie dobierałem. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |