Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Błąd P0130
Autor Wiadomość
krzystar 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2012, 18:42   [MK6] Błąd P0130

Witam wszystkich,
Niedawno w mojej Fieście (MK6 2004 1.25 benzyna) zaświeciła się kontrolka "Check Engine", jednak po kilku rozruchach zgasła (czytałem o resetowaniu się tej kontrolki co 5 rozruchów). Gdy przejadę ok 50km to kontrolka znów się włącza i tak w kółko. Wskazywałoby to więc na jakiś błąd okazjonalny.

Podłączyłem komputer przez ODB2 i odczytany błąd to:
P0130 - O2 oxygen sensor bank 1, sensor 1

Samochód ma bardzo mały przebieg jak na swój wiek bo ok 50tyś km, podobno na uszkodzenie sondy lambda jeszcze za wcześnie.

Czy jest coś co mogę zrobić sam zanim oddam samochód do serwisu? Czy to może być wina brudnego filtru powietrza, czy jakiegoś węża doprowadzającego powietrze?

Z góry dziękuję za odp :-)
Pozdrawiam
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Maj 2012, 18:58   

sonda lambda może paść wtedy kiedy jej się zachce
na to nie ma znaczenia przebieg
najczęsciej pomaga wymiana sondy na sprawną
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
krzystar 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2012, 19:02   

Dzięki za odpowiedź.
Z tą sondą to sugerowałem się wypowiedziami użytkowników z tego forum, ale ok.

Czy uszkodzenie sondy lambda może mieć wpływ na występowanie tego błędu czy raczej nie są związane ze sobą?

Zapomniałem dodać że gdy kontrolka się nie świeci to silnik poniżej 2000obrotów trochę szarpie i ma znacznie mniejszą moc, w pewnym momencie zapala się kontrolka i silnik odzyskuje moc. Tak więc nie wiem czy to może być spowodowane jedynie uszkodzeniem sondy (o ile ona w ogóle ma prawo tu coś zepsuć).
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 27 Maj 2012, 19:04   

tak. sonda ma prawo zmienić prace silnika i wywołać błąd
 
 
krzystar 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2012, 19:12   

OK.
Czy można jakoś ustalić która z sond jest uszkodzona? (rozumiem że są dwie)
Czy są to sondy identyczne tylko w różnych miejscach czy jednak różnią się modelem/parametrami itd?
Czy coś jeszcze oprócz sond może powodować ten błąd? (domyślam się że jest wiele możliwych przyczyn, ale z takich najbardziej popularnych)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Maj 2012, 19:20   

należy własciwie zinterpretować błąd w kodzie blędu jest zawarte wszysto min. to ktora sonda jest uszkodzona
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Maj 2012, 21:04   

bank 1 sensor 1 czyli 1 sonda za silnikiem.
Ale ten błąd może oznaczać problemy z grzałką sondy. Na wstępie należy odłączyć sondę i zbadać ciągłość grzałki.
Następnie sprawdzić czy grzałka ma właściwe zasilanie po przekręceniu stacyjki i czy wszystkie przewody sa na swoim miesjcu.
Warto miernikiem cęgowym dokonać pomiaru prądu grzałki . Jeśli jest niesprawna to sprawa jest wiadoma -należy ja wymienić.
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 27 Maj 2012, 21:15   

krzystar napisał/a:
czytałem o resetowaniu się tej kontrolki co 5 rozruchów
To bym wsadził między bajki...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
krzystar 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2012, 00:46   

Bardzo dziękuję za odpowiedzi i...cierpliwość :-)
Z pomiarami nie będzie problemów, jedynie czy można prosić o jakąś wskazówkę gdzie należy szukać tej sondy? Wiem że w komorze silnika, ale z której strony oraz czy jest ona dostępna tak po prostu czy trzeba rozkręcać jakieś osłony itd?

Oraz...(bo na tym forum pojawiają się różne opinie)...lepiej kupić oryginalną używaną sondę czy nową np. Bosch-a?

Czy dla wszystkich silników benzynowych montowanych w MK6 stosowane są takie same sondy czy musi to być sonda konkretnie pochodząca od 1.25? (jeśli mowa o kupieniu używanej oczywiście).

Ostatnie pytanie w tym poście to: Czy jest gdzieś dostępna instrukcja serwisowa do tego samochodu oprócz książki "Haynes MK6"? (rozmieszczenie elementów, opis wyprowadzeń na złączach, itd)

Pozdrawiam :-)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Maj 2012, 00:51   

krzystar napisał/a:
czy można prosić o jakąś wskazówkę gdzie należy szukać tej sondy? Wiem że w komorze silnika, ale z której strony oraz czy jest ona dostępna tak po prostu czy trzeba rozkręcać jakieś osłony itd?
Pierwsza jest za silnikiem na kolektorze wydechowym, druga jest pod katalizatorem dostępna z kanału...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Maj 2012, 01:32   

Dobra, mi ostatnio wywaliło takie błędy (oczywiście czek endżin świecił pomimo prawidłowych osiągów):
Cytat:
Vehicle VIN: WF0DXXGAJD6J28054
Vehicle ManufacturerFord
Vehicle Calibration IDF14E6037SMA

Current Fault Log
------------------
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Pending Fault Log
------------------
ECU reports no pending faults

Historic Fault Log
------------------
ECU reports no historic faults
Other discovered fault codes
(possibly pending, current or manufacturer specific)
----------------------------------------------------
P0351: Ignition Coil "A" Primary/Secondary Circuit
P0625: null
P1794: null
U0121: null

End of report.

MisiekT obstawia pierwszą lambdę (przebieg to 80kkm)... Da się organoleptycznie stwierdzić że padła :?: Jaką kupić ewentualnie :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2012, 05:52   

krzystar napisał/a:
Czy jest gdzieś dostępna instrukcja serwisowa do tego samochodu oprócz książki "Haynes MK6"?
chyba nie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Maj 2012, 07:31   

krzystar najlepsza bedzie uniwersalna boscha (to bedzie najlepsze pewne i optymalne rozwiazanie) i trzeba podlaczyc przewody ze stara kostka, jest taki zestaw do zacisniecia ze stara wtyczka + nowa sonda z kabelkiem, jak chcesz to u mnie mozna takie coś zamowic...wysle Ci od reki, jesli pilne
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Maj 2012, 11:23   

Najpierw trzeba sprawdzić co jej jest a potem wymieniać. Co za parszywe przyzwyczajenia macie.
Omomierz do ręki i badasz
odłaczasz sondę i mierzysz przejście między dwoma białymi - opór powinien być rzędu kilku omów np 4 omy.

Następnie przekręcasz stacyjkę i mierzysz woltomierzem napięcie na przewodach które łączyły się z białymi.

Następnie dokonujesz pomiaru między szarym i czarnym (ale po stronie auta) na włączonym zapłonie powinno być ok 0,5 V non stop.

Następnie możesz spróbować sztucznego obciążenia czyli np żarówkę 5W podłączasz pod zasilanie sondy i patrzysz czy świeci. W mk6 sterowanie grzałki może być już zrealizowane przez PWM. Więc żarówka może migać albo palić się różną mocą.

Po takiej diagnozie będziesz już wiedział mniej więcej co jest nie tak.
 
 
 
krzystar 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2012, 11:56   

Wielkie dzięki za pomocne odpowiedzi :-)
Tak jak napisałem, pomierzę wszystko i dam znać.
Czy w przypadku gdy sonda będzie miała sprawną grzałkę oraz napięcie ją zasilające będzie OK to można jeszcze jakoś sprawdzić samą sondę czy jest uszkodzona? Widziałem na forum że można to ocenić na podstawie wykresów odczytów z sond (mam kabel OBD2 którym chyba można odczytać takie rzeczy).

Czy jeśli faktycznie uszkodzona jest sonda to kontrolka "Engine Check" nie powinna się świecić non stop? Trochę mnie zastanawia to że co jakiś czas gaśnie, jest ok, a później znów się zapala. Coś nie kontaktuje? Czy sonda kończąca swój żywot może jeszcze czasem pracować poprawnie a czasem zgłaszać błędy?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Maj 2012, 14:23   

Jeśli jest uszkodzona grzałka to takie objawy się zdarzają. Np błąd po skasowaniu może pojawić się dopiero po kilku dniach.
Sonda sama w sobie nawet z niesprawną grzałką jakoś będzie działać bo jest to ogniwo zrobione ze dwóch metali. jedna część metalu jest po za wydechem druga w środku. Jeśli obie strony maja taka samą ilość tlenu różnica potencjału jest 0 gdy jest różna wytwarzają napięcie. Działanie jest podobne np do termopary.
Tylko że sonda potrzebuje do poprawnej pracy wysokiej temperatury której nie są w stanie dostarczyć nowoczesne silniki z uwagi na wysoką sprawność. To właśnie dlatego większość nowoczesnych silników CR nie może osiągnąć właściwej temperatury gdy na dworze jest np - 15 oC . Również dla tego pojawiają się problemy z dopalaniem filtrów cząstek stałych.
Wyższa sprawność generuje mniej strat na ciepło. Innym czynnikiem który wymusił podgrzewanie sondy był czas oczekiwania na jej poprawną pracę . Większość starszych sterowników np firmy GM Multec ignoruje wskazania sondy puki silnik nie osiągnie określonej temperatury. Fiesta mk3 np często nie jest w stanie zauważyć że sonda jest odłączona. Nowoczesne konstrukcje błąd sondy zgłaszają po ułamku sekundy od odłączenia .
 
 
 
krzystar 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Cze 2012, 15:55   

Witam ponownie,
Nie odpisywałem przez dłuższy czas ponieważ chciałem być pewien że problem nie wróci. Otóż zgodnie z radami odnalazłem tę sondę, jednak ponieważ "tak po prostu" dostęp jest do niej trochę utrudniony (o wykręceniu tylko sondy można raczej zapomnieć) to chciałem przynajmniej pomierzyć napięcia na jej złączach. Okazało się że po pomiarach i podłączeniu wtyczek z powrotem kontrolka "Engine Check" zgasła i od ponad 150km się nie zapaliła.

Wygląda więc na to że powodem była wtyczka sondy która mimo iż jest zabezpieczona przed rozłączeniem (zatrzask) jak i przed wilgocią (uszczelka) nie kontaktowała i trzeba było ją rozłączyć i podłączyć raz jeszcze...

Problem na razie uznaję za rozwiązany i proszę o zamknięcie tematu.
Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu :-)

Pozdrawiam
Krzysiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.