[MK4] Gasnie po wciśnięciu sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 19:52
|
|
|
Czytam to od początku. Sam z tym walczyłem do niedawna (w sumie jeszcze walczę, ale znam przyczynę). Silnik krokowy na 99%. U mnie było dokładnie to samo - dojeżdzasz do skrzyżowania wciskasz sprzęgło i gaśnie - wtedy wspomy brak i jest straszna lipa. Po rozgrzaniu nieco lepiej ale też źle. Wszyscy pisali VSS, CPP itp. Ale ja mam zegary elektroniczne i od razu po liczniku widzę czy VSS działa. CPP pomierzyłem - OK. Byłem dwa razy na kompie w różnych miejscach - błędów brak. Wykręciłem krokowca, kupiłem pół litra benzyny ekstrakcyjnej, nalałem do słoika i go tam wrzuciłem. Po godzinie, zwykłym śrubokrętem rozruszałem ten "grzybek" co pracuje i pędzelkiem wyczyściłem wszystko w tych otworach. Po kolejnej godzinie powtórka. Wszystko wyschło i załozyłem. Po odpaleniu było niebo a ziemia, ale po dwóch tygodniach znów musiałem go czyścić i teraz znów jest dobrze (narazie), ale wkurza mnie juz to i szykuję wymiane. Spróbuj dobrze wyczyścić krokowca - benzyna kosztuje 7 zł za butelke - moze pomóc a nie zaszkodzi na pewno. Jeśli pomoże, to zacznij szukać krokowca. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
krystianzal
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 21:37
|
|
|
Niestety krokowiec był czyszczony i nic, potem podmieniony z innej fiesty i nic, to znowu czyszczenie i znowu żadnej poprawy.
Dziwne jest to, że jak jest ciepło na dworzu to ten okres jest bardzo krótki.
Wygląda to następująco: zapalam silnik obroty są ponad 1 tyś. samochód nie gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotomierza spada powoli. Po 2-3 minutach obroty spadają trochę poniżej 1 tyś. (jak dla mnie ssanie się wyłącza) podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo szybko spadają do 500 lub do 0 i samochód gaśnie nie ma różnicy czy samochód hamuje czy skręca w lewo czy w prawo. Wydaje mi się że bardziej ma znaczenie że dłużej - mocniej się przyspiesz i zaraz wciska sprzęgło wtedy spadek obrotów jest większy. Jeżeli puszczę gaz i chwile tak przejadę i dopiero wcisnę sprzęgło jest lepiej obroty wolniej spadają - samochód nie gaśnie. Gdy wskazówka temperatury wyjdzie z białego pola i zbliży się do litery N wszysko jest już dobrze.
I co wy o tym sądzicie???? |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Kwi 2011, 00:28
|
|
|
Kolega mnie naprowadził na inny trop i mówił że jemu pomogło. Przeczyść przepustnicę porządnie. |
|
|
|
|
krystianzal
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 15 Kwi 2011, 14:43
|
|
|
Przepustnica była czyszczona.
Właśnie zadzwonili z serwisu i powiedzieli, że przeprogramowali komputer?!?!?!?!?!?!?
Czy to możliwe? Czy tylko zrobili reset? Proszę o szybką odpowiedz!! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Kwi 2011, 19:14
|
|
|
krystianzal napisał/a: | Proszę o szybką odpowiedz!! | Wykasowali mu błędy... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
krystianzal
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 15 Kwi 2011, 21:26
|
|
|
I wszystko jasne zrobili reset kompa.
Ale niestety żadnej poprawy. Serwis Forda (w Łodzi na Brzezińskiej) poddał się i powiedzieli że niewiedzą co jest przyczyną gaśnięcia. Zachowali się bardzo ładnie bo oddali kase za wymiane odpowietrznika skrzyni korbowej i podłączenia do kompa.
Może macie jakieś pomysły?! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Kwi 2011, 21:44
|
|
|
Ja i tak się upieram przy krokowcu... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Kwi 2011, 21:47
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Ja i tak się upieram przy krokowcu... |
też mi się tak wydaje, aczkolwiek zastanawia poprawa po rozgrzaniu, na vss'a reaguje, więc on odpada. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
krystianzal
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 08:53
|
|
|
Ja krokowca jak narazie odrzucam ponieważ jakby był całkowicie nie sprawny to były by inne objawy a jak by się zacinał to ciężko żeby 3 zacinały się tak samo.
Zastanawiam się jak działa ssanie, który czujnik decyduje o wyłączaniu (podejrzewałem czujnik temperatury ten co znajduje się pod cewką zapłonową ale po wymianie na nowy zmieniłem zdanie ) może poprostu zawcześnie wyłącza ssanie? |
|
|
|
|
dzakub_inc
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1 Skąd: Inverness
|
Wysłany: 4 Maj 2012, 15:49
|
|
|
A co z hamulcem, jak wciskasz sprzeglo to hamulec tez? Ja ma tak ze jak wciskam hamulec to mi gasnie, nawet na postoju i na luzie. Beben wspomagania szczelny przewod od przeputnicy tez. Szklak mnie trafia i nie wiem co jest nie tak. Moze ktos ma jakies propozycje |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Maj 2012, 15:59
|
|
|
dzakub_inc napisał/a: | Ja ma tak ze jak wciskam hamulec to mi gasnie, nawet na postoju i na luzie. Beben wspomagania szczelny przewod od przeputnicy tez | JAK GAŚNIE TO RACZEJ NIE JEST SZCZELNE LUB MASZ DZIWNE ZWARCIE NA ŚWIATŁACH,,, ODŁĄCZ WSPOMAGANIE HAMULCA, ZATKAJ W SILNIKU DZIURĘ I WTEDY SPRAWDŹ CZY BĘDZIE GASNĄĆ,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bbaarrtt
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 11:17 Witam,
|
|
|
Kupilem zonie Fieste MK4 1.25 i podobne objawy oczywiście po kilku dniach od zakupu, obroty czasami stoją na 900 a czasem spadaja do 500 i wracaja kilkukrotnie do 900 i tak coraz słabiej aż w końcu zostają na 900 oczywiście przy dojeżdżaniu do swiatel i daniu na luz. dziwi mnie tez temp wody w chłodnicy bo nigdy nie przekroczyła N, zaczne od czyszczenia przeplywomierza i krokowca, ale już zaluje ze kupilem Fieste choc autko jest fajne... ale widze ze pomyslów na naprawe duzo ale żaden pewny i skuteczny... pzdr |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 12:53
|
|
|
Zacznij od odpięcie VSS'a i jazdy testowej,,, a potem pomyśl czy warto grzebać w reszcie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bbaarrtt
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 14:55 aahhh
|
|
|
poczytałem na forum i jest jeszcze gorzej!!! bo uświadomiłem sobie że mam tez pordzewiałe -wymieniane najwyraźniej przez kogos serwo-czy jakoś tak', to możne dawać tez takie objawy przy hamowaniu - ale gniota kupiłem. chyba zostaje warsztat.... |
|
|
|
|
diablusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 16:10
|
|
|
Mi gasła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.... problemem był
a) dolot
b) monowtrysk |
Ostatnio zmieniony przez diablusia 5 Cze 2012, 16:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 16:28
|
|
|
A gdzie mój post? Odepnij przewód podciśnienia i szczelnie zatkaj, np. śrubą, aby silnik nie ciągnął powietrza tamtędy,,, hamulce trochę się stępią, sprawdź jak mocno będziesz musiał deptać by skutecznie hamować i spróbuj się przejechać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bbaarrtt
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: 7 Cze 2012, 21:11
|
|
|
niedawno wymieniany byl akuulator(mozliwy reset kompa), temp wody nie przekroczyla nidgy N, predkosciomoerz przeklamuje o ok 20km/h, a obroty stoja po wyl ssania na ok 900/. czy to moze miec jaka wspolna przyczyne?? poza tym przy delikatnym kopnieciu(szybkie nacisniecie) w gaz obroty najpierw spadaja do ok 600 i silnik ypada z rytmu na sekunde a nastepnie obroty podwyzszaja sie ..przy powolnym dodawaniu gazu rosna plynnie bez opadania, - czy tak ma byc??? rurki podcisnienia sa ok. niedawno wymieniane, tylko serwo rdzeweieje... |
|
|
|
|
|