[MK3] Gdzie szukać iskry na świecach |
Autor |
Wiadomość |
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:34
|
|
|
Sprawdź kompresje,
bo może hydrauliki są napchane olejem i nie domyka zaworów a strzały to po prostu niedopalone paliwo |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:38
|
|
|
Albo zjedzony wałek, ale to trzeba dekiel zdjęć i mierzyć, bo sprawdzenie kompresji tego nie wykaże. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:39
|
|
|
kable nie muszą ale bebechy mogły... |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:41
|
|
|
acti357 napisał/a: | Albo zjedzony wałek, ale to trzeba dekiel zdjęć i mierzyć, bo sprawdzenie kompresji tego nie wykaże. |
uwierz mi wykaże... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:44
|
|
|
luki, Robiliśmy auto gdzie krzywki dolotowe miały wznios na poziomie 1-2mm (nowy powinien mieć z 6mm) i jakoś pokazywało po 10barów.
Jak wiesz jaka była kompresja przed usterką i po to można ewentualnie coś wywnioskować. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:47
|
|
|
miałem jakiśczas temu 1,4 na 3 garkach po 11 na 4 cylindrze 4, wsadziłem wałek z xrki i wyszło po 10,5 na 3 i 8 na 4 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:48
|
|
|
Teraz mam włożony co prawda inny wałek, ale jak porównywałem krzywki suwmiarką to wynikało z tego, że ten obecny ma wyższe. A jak hydraulki są napchane olejem to co z tym zrobić? Wyglądają w sumie na normalne. Obecnie mam zdjęty dekiel, to popychacze są dosyć mocno pochowane. Czyli tak w kolejności zmierzę kompresje, jak będzie w miarę ok (jaką wartość można uznać za w miarę ok?), to zabieram się za kompa. |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:49
|
|
|
od 8 w góre powinien palić bez problemu.
Mile widziane okolice 11 w gorę. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:55
|
|
|
Pewnie długo stała to się pochowały. Zostawiłbym je w spokoju.
Spróbuj ją odpalić z "Plaka". Jeden kręci, drugi pryska w przepustnicę. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:55
|
|
|
Tak teraz myślę, że jak kompresja będzie marna to raczej wina głowicy bo na dole, to tylko jeden tłok zmieniałem, także dużo tam nawet napsuć nie mogłem. A jak tak sobie głowica kręciłem na sucho jak jeszcze wymontowana była, to zauważyłem, że często są otwarte dwa zawory jednocześnie, że niemal się do siebie dotykają i czasem sie do końca nie zamykały. Uznałem, że to wina hydraulików, które na sucho się nie regulowały tak jak powinny. |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 21:58
|
|
|
acti357 napisał/a: | Pewnie długo stała to się pochowały. Zostawiłbym je w spokoju.
Spróbuj ją odpalić z "Plaka". Jeden kręci, drugi pryska w przepustnicę. |
Ale co, że ze strzykawy walnąć wachą w dolot przy maksymalnie otwartej przepustnicy? Jak ostatnio ją tak kręciłem tylko, że bez psikania w dolot to tak strzelała, że myślałem, że mi tynk ze ścian w garażu poodpada. |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 22:05
|
|
|
Ostatnim razem w wydech, ale z dolotu też potrafiła walnąć. |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 22:09
|
|
|
Obstawiam, że coś jest nie tak z wałkiem. Ewentualnie nieszczelny dolot (wersja bardzo optymistyczna). Może pod wałek mocno odbiegający od serii trzeba ustawienia ECU trochę poprawić.
Edit:
Sprężyny zaworowe całe? |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25 Lip 2012, 22:13
|
|
|
sprężyny wyglądają na całe, wałek jest seryjny, tylko trochę mniej wyrobiony niż mój poprzedni. |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 1 Sie 2012, 12:51
|
|
|
sprawdziłem kompresje. 3 razy 0 i 1 raz 0,6. Ściagnąłem jeszcze raz głowice. Nalałem benzyny w gniazda zaworowe. Z jednego uciekło po 2minutach w 3 po nocy jeszcze jest tak z 1/3, 1/4 tego co wlałem. Co jest grane, że niema, w ogóle kompresji na żadnym cylindrze? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sie 2012, 13:11
|
|
|
No jak wszystkie na raz siadły to coś faktycznie nie bardzo, albo coś źle złożone albo na coś źle złożne jakiś zły lub brak smaru czy cokolwiek innego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 1 Sie 2012, 20:19
|
|
|
Zalej też cylindry, żeby było wiadomo czy dół silnika jest zdrowy.
Zawory były wstawiane nowe? |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2 Sie 2012, 22:24
|
|
|
Nie wiem czy może być to przyczyną, ale mam nadzieje, że tak. Wydaję mi się, że znalazłem problem. Patrząc do pojemnika w którym trzymałem graty z głowicy zauważyłem 8 prostokątnych podkładek. Po dłuższym dochodzeniu okazało się, że powinny one się znajdować pod dźwigienkami od popychaczy - a nie znajdowały się. Zatem jeśli już zdjąłem tą głowicę, dotrę jeden zawór dolotowy, który przecieka, skręce wszystko razem z tymi podkładkami i mam nadzieję, że będzie ok.
Wydaje mi się że te podkładki mogą być przyczyną zerowej kompresji, ponieważ bez nich dźwigienka jest osadzona niżej i wywiera większą siłę na zawór, który przez to mógł się nie domykać i powodować nieszczelność w komorze spalania.
Co myślicie o mojej teorii? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Sie 2012, 23:15
|
|
|
i były otwarte zawory, więc mogły zarobić w cymbał.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|