| 
		[MK3] Slabe ladowanie, wymiana alternatora na mocniejszy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 cind12  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 33  Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sie 2012,  21:30   [MK3] Slabe ladowanie, wymiana alternatora na mocniejszy
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam mam problem z moim alternatorem otóż mam ładowanie na poziomie:
 
akumulator 12,6V
 
włączony silnik bez obciążenia - 13,5V
 
włączony silnik światła, radio - 13,22V
 
z dmuchawa nie sprawdzałem ale na pewno było by poniżej 13V
 
Alternator to 45A z tego co na nim pisze, mam dość pradozerne car-audio orientuje się może ktoś jaki mocniejszy alternator by podszedł ?? jakieś 70A albo i nawet 90A mile widziane.
 
Może ktoś ma do sprzedania sprawny taki alternator? Byłbym wdzięczny za informacje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sie 2012,  21:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może napraw ten co masz,,, bo 13,5 bez obciążenia przy car audio w aucie to nie jest akceptowalny wynik,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cind12  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 33  Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sie 2012,  08:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Problem w tym ze on jest sprawny na swój sposób. Miałem inny regulator napięcia założyłem nowy i bez zmian. Diody wszystkie sprawne, sprawdzałem przy wymianie łożysk, pierścienie na wirniku już nie są za bogate ale jeszcze chwile pochodzą miały rezystancje 0,8Ω, diody coś po 450Ω.
 
Miałem lepszy alternator ale łożyska zaczęły świszczeć i podczas wymiany w tylnej obudowie łożyska igiełkowego rozpadła się obudowa, bo kolega wprowadził mnie w błąd przy wybijaniu.
 
 
JoeMix może jakieś sugestie co jeszcze mógłbym sprawdzić aby podnieść ładowanie?? Bo mi skończyły się pomysły.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cind12  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 33  Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sie 2012,  11:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               drjanusz zanim napisałem post użyłem szukajki, z podanych przez ciebie linków post drugi czytałem. Jutro wyciągnę alternator jeszcze raz i na spokojnie zrobię pomiary ponownie.
 
 
 
Pomierzyłem dzisiaj napięcie ponownie i wyszło:
 
Akumulator 12,34V
 
 
Ładowanie mierzone przy akumulatorze
 
Ładowanie bez obciążenia 13,84V
 
Ładowanie z obciążeniem 13,74V + radio 13,66V
 
 
Ładowanie mierzone przy alternatorze
 
Bez obciążenia 14,14V
 
Z obciążeniem 14,05V
 
 
Ładowanie mierzone na łączeniu kabli przy rozruszniku
 
Bez obciążenia 14,11V
 
Z obciążeniem 14,01V
 
 
Wniosek jest taki ze mam duży spadek napięcia na kablu idącym od akumulatora do rozrusznika. Temat można zamknąć    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sie 2012,  20:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Różnice napięć między końcami jednego kabla świadczą o jego złej kondycji i nie najlepszym kontakcie, rozkręć wszystko wyczyść skręć i zakonserwuj,,, a może dużo pomoże | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sie 2012,  22:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               cind12, Wiem że młodzież idzie na skróty i raczej nie jest dociekliwa dlatego ta szukajka - zawsze coś nasunie tylko nie zawsze chcecie pomyśleć    
 
I zaraz napisze że wiem co mówie mam latorośl ciut starszą od Ciebie i też taki narwaniec - byle szybko zadziałało -a za krótki czas znów poszukiwania co nie tak z pojazdem(a najczęście problem jak bumerang-powraca bo zrobione po łebkach      ).
 
Jak Ci szwankuje przejrzyj całość,wyczyść zakonserwuj-dokładnie tak jak wcześniej pisał JoeMix,     | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sie 2012,  13:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | czy jest w takim przypadku sens sprawdzać rezystancję przewodu idącego od aku do rozrusznika ? oraz tego minusowego do masy silnika, bo o tym nie zapominaj, bo może on być główną przyczyną takiego ładowania. | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cind12  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 33  Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sie 2012,  15:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Końcówki czyściłem ale nie przyniosło to żadnego efektu, Kostkę przy alternatorze rozebrałem, końcówki nie były zalutowane tylko ściśnięte było tam troszkę brudu na kablach a konektorki nie były za ładne tak wiec wymieniłem na nowe i oczywiście zalutowałem porządnie, z drugiej strony do rozrusznika to oczko pasuje wymienić ale nie miałem takiego akurat, bo też nie jest w najlepszej kondycji. 
 
Przymierzam się do wymiany całego przewodu plusowego który idzie z akumulatora do rozrusznika na nowy i przede wszystkim na grubszy żeby ograniczyć odrobinkę straty bo ten co mam jest już za krótki żeby same końcówki wymienić. 
 
Blackknight88 dzięki za przypomnienie o kablach masowych przy nich tez powymieniam oczka na nowe bo szkoda bawić się w czyszczenie jak oczko kosztuje ok 50gr/szt. Orientuje się ktoś z was jaka grubość kabla idzie od aku do rozrusznika ? 6mm czy może 8mm, tez nie chce przesadzić z grubością kabla.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sie 2012,  15:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               cind12, jaki masz alternator? Bosch? Zdjęcie przykładowe by było widać:
 
 
  
 
 
Prawe mocowanie na zdjęciu ma oczko, ono kontaktuje z obudowa alternatora a więc i masa, dobre efekty daje podłażenie pod oczko, oczka i podłączenie z ujemną klemą, nawet i cienkim przewodem,,, Gdyby się okazało że przewód się grzeje to już wtedy na 100% coś nie tak z przyłączami i masą,,, Ja siebie to robiłem przewodem nie grubszym niż te przy światłach. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cind12  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 33  Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sie 2012,  15:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak regulator mam taki ale wymieniłem na nowy bo miałem i tamten jest kapkę inny ale tez chyba miał to oczko. 
 
Musze spróbować tak zrobić tylko nie wiem czy uda mi się śrubę odkręcić bo przeszkadza wydech a wyciągać 4 raz alternator mi się nie uśmiecha   .
 
Dodam iż jak mierzyłem napięcie na łączeniu przy rozruszniku to minus brałem z akumulatora, czyli w jakimś stopniu eliminowało by to słabą masę bo tam jeszcze napięcie było zadowalające | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |