Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:55		 | 
	
			[MK3] 1.8D - wysoka temperatura silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 modytom  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lip 2012,  08:10   [MK3] 1.8D - wysoka temperatura silnika
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. Ostatnio w upały zauważyłem, że stojąc w korku temperatura silnika niepokojąco zbliża sie do wartości granicznej. Wskazówka wchodzi na literke "N", zaraz przed czerwonym polem. Otworzyłem zatem szyby i puscilem maksymalny nawiew gorącego powietrza, aby schlodzic auto, co oczywiscie pomoglo. Jest to jednak dosc irytujace. Zdarzylo mi sie to juz z 5 razy, niekoniecznie wtedy, jak sa upały, wystarczy, że autko chwile postoi w korku. No i pytanie - czy próbowac wpierw preparatów na przetkanie kanalikow w chlodnicy (moze ocet)? Plyn chlodniczy byl zmieniany niedawno. Moze to byc wina chlodnicy? - z wzrokowych ogledzin widac, ze ma juz te zewnetrzne zeberka troche sfatygowane...A moze termostat? Przy jakiej temp powinien wlaczac sie wentylator w 1.8D?
 
 
Jakies inne sugestie?
 
 
Pozdrawiam i dzieki za pomoc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lip 2012,  11:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chłodnicę oczywiście możesz wypłukać octem (zlać płyn z układu, napełnić octem, niech pochodzi z 10 minut, zlać, napełnić płynem), ale nie sądzę żeby to pomogło - na korki na pewno nie pomoże. Gdybyś miał zapchaną chodnicę, to by Ci się przegrzewał też w trakcie jazdy.
 
Sprawdź silnik śmigła (na krótko czy działa), bezpiecznik śmigła chłodnicy, i czujnik - na pewno masz tam coś uszkodzone. Nawet w taka pogodę żeby tak zagrzać 1.8D, to jest prawie niemożliwe.    | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lip 2012,  22:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | modytom napisał/a: | 	 		  | No i pytanie - czy próbowac wpierw preparatów na przetkanie kanalikow w chlodnicy | 	  Poczekać aż się włączy wentylator na chłodnicy,,, jak wskazówka wejdzie na czerwone pole a ten się po chwili nie włączy - to coś jest nie tak, wtedy dać ogrzewanie na max lekko zbić, zgasić i szukać dlatego wiatrak nie kreci,,,
 
 
BTW tak naprawdę to wypadało by zacząć od zmierzenia faktycznej temperatury silnika bo wskaźnik na desce jest mega niedokładny,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2012,  01:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | I w dieslu wentylator załącza się w innym miejscu wskaźnika niż w benzynie. Przy połowie skali w dieslu wentylator już powinien chłodzić. Okolice czerwonego pola w dieslu oznaczają że coś jest bardzo źle. | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 modytom  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2012,  07:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ok a wiec wstępnie zidentyfikowałem problem. Rozgrzałem silnik i nic - wentylator milczal, nawet po wejściu temp. na czerwone pole sie nie włączył. Sprawdziłem czy sam silniczek wentylatora śmiga podłączając go bezpośrednio pod zasilanie z aku - wentylator dziala i chodzi poprawnie. Co moze zatem byc problemem? Czujnik temp czy termostat? Czujnik temp na desce działa poprawnie - jak sie go wypnie i wepnie wskazowka spada i sie podnosi do wcześniejszego wskazania. Czytałem, ze czujnikow jest pare, jak to jest w 1.8D i gdzie je znajde? Jakies sugestie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2012,  09:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W 1.8D masz aż dwa czujniki - obydwa znajdziesz w okolicy termostatu, patrząc na przód auta. Jeden mniejszy, od którego odchodzi jeden przewód to ten który jest spięty z zegarami. Drugi, który bezpośrednio załącza wentylator, to ten który odkręcasz kluczem bodajże 17.
 
Oprócz tego sprawdź bezpiecznik od wentylatora w skrzynce bezpieczników.
 
 
Termostat możesz wymienić tak czy inaczej - robota prosta, koszt niewielki. | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2012,  15:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokładnie, nad termostatem (w sensie że jak się otworzy to tamtędy dopiero płynie gorący płyn) jest czujnik na 2 przewody - zdejmij wtyczkę i zrób zwarcie, na włączonym zapłonie - jak wiatrak ruszy to termowłącznik (to z czego zdoławszy wtyczkę) do wymiany, jak nie ruszy to gdzieś coś nie tak z elektryką,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 modytom  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2012,  16:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok, dzięki za sugestie. Sprawdzę to   
 
 
EDIT: Okazało sie że kable przy  czujniku były zerwane. Juz działa. Pytanie tylko takie: czy u Was tez wentylator wyłącza się wraz z tym jak wyłączycie silnik/wyciągniecie kluczyk ze stacyjki? Wiem że w innych autach jak się zgrzeje silnik nawet po wyciągnięciu kluczyka i zgaszeniu silnika wentylator schładza silnik, a u mnie nie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KamilK  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 8 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2012,  16:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | modytom napisał/a: | 	 		  | wentylator wyłącza się wraz z tym jak wyłączycie silnik/wyciągniecie kluczyk ze stacyjki | 	  
 
 
Tak ma chyba każda Fiesta mk3
 
 
edit: Dokładnie rzecz biorąc, wentylator wyłącza się po wyłączeniu zapłonu. Strzelam, że "+" wentylatora jest podpięty pod stacyjkę a nie bezpośrednio do aku. Można by to przerobić    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2012,  18:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | KamilK napisał/a: | 	 		  | Można by to przerobić | 	  Można, i jest opis na forum, tylko po co dmuchać na chłodnice skoro nie płynie w niej płyn? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 modytom  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2012,  09:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W sumie racja. Jednak pojawił sie inny problem. Po naprawie juz dwukrotnie zdarzyło mi sie, że cała prawa wajcha do sterowania wycieraczkami tylnymi i przednim / spryskiwaczami nie uruchamiała ich. Co dziwne, zawsze tylko wtedy, gdy wcześniej mam włączone światła. Podczas jazdy jak mi sie to zdarzyło jesli wyłączyłem na chwile światła i włączyłem ponownie, wycieraczki i spryskiwacze ożywały. Ktoś ma jakieś sugestie co to może być? Ponoć podczas naprawy wiatraka inne kostki/przekaźniki/kable nie były ruszane, a problem wystąpił dopiero teraz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 modytom  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2012,  10:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rozumiem że o to chodzi?
 
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=38054
 
 
Zastanawia mnie jednak, dlaczego problem ustępuje zawsze po chwilowym wyłączeniu świateł? dodam, że nie jade wtedy po żadnych dziurach, więc drgania ani brak styku raczej nie wchodzi tu w gre... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 modytom  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2012,  10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcinowaty napisał/a: | 	 		  | To może podepnij od kogoś na próbe inny | 	  
 
No na bank...nie mam takiej mozliwości;)
 
 
Jakieś inne sugestie co to może być? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |