| 
		[MK3] ZETEC - cofanie zapłonu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2012,  21:05   [MK3] ZETEC - cofanie zapłonu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ile mozna cofnac lub ile najlepiej cofnac zaplon w zetecu? Korzystam z PB98. Moge podac wiecej info u silniku jesli potrzebne.
 
Jesli to cos zmienia to swinia to SMT6 | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Paź 2012,  21:09, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2012,  22:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w wolnossaku cofac zaplon??  
 
Jaki masz CR?? Jak wyglada log z SMT6 przy seryjnych nastawach typu "0".  
 
 
Przy ssaku przyspieszasz zaplony zaleznie od predkosci obrotowej, na odpalanie +10* masz w serii na idle speed masz 11-14*. Do dobrego nastawiania kata zaplonu musisz miec Knock sensor, bez tego mozesz zrobic wiecej szkody niz pozytkowania. 
 
Malo tego do strojenia potrzebna jest sonda AFR. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2012,  22:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wczoraj w nocy suzkalem info i moze chodzilo o przyspieszenie a nie cofniecie zaplonu. CR nie liczylem...ale glowica jest tylko 0.4mm scieta. Co do logow to nie wiem bo to kolega majstruje w programie...ja tylko prowadze. 
 
knock sensora niema niestety....a AFR mamy bo wedlug niego wystroilismy dawki paliwa.
 
Pytam bo kolega nie chche majstrowac na pale z zaplonem
 
Czyli mam rozumiec, ze niema uniwersalnych bezpiecznych wartosci tak? 
 
Ewentualnie co musialbys wiedziec aby pomoc? | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2012,  22:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wydaje mi się że musicie dobrać doświadczalnie, tak aby dobrze ciągnął na niskich obrotach jak ina wysokich. i naprawdę będzie potrzebny knock sensor, żeby stukowe nie wypaliło uszczelki, albo motoru nie zabiło. | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2012,  22:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To zapytam inaczej, ile aut kolega wystroil, jak macie wpiete przewody z SMT pinami do ECU, i jak chcecie emulowac sygnal SAW bez ekranyowania miedzy EDIS a SMT... Z ktorego pinu pobierany jest sygnal czujnika walu... czy SMT pokazuje wam prawidlowe obroty, czy widzi AFR, jaki AFR target obraliscie, jakie wartosci z MAP A przybralisci po zebraniu logow a jakie wartosci podane sa dla MAP B... Bez logow moge tylko sobie poskakac w kolo... z zaplonami nie ma tak ze jest uniwersalne sterowanie bo silnik silnikowi nie jest rowny...  
 
Jak sie dobrze postaracie to zaplon zabije wam uszczelke pod glowica w 1000km...  Pisania jest tu tyle ze zanudzil bym 3/4 ludzi i nikt by nie przeczytal tego do konca... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2012,  22:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kuba87, Doswiadczenia zle wychodza jesli ktos kto robi cos zaczyna dlubac w zaplonie i nie wie jak odczytac log... a tu na to wychodzi skoro sa pytania co i jak zrobic zeby sie nie narobic a zrobic... 
 
Samo sterowanie czasami wtryskow da dobre rezultaty jesli wie sie gdzie zubozyc dawke a gdzie podlac i jak dodac zaplonu na koniec... 
 
Swinka w porownaniu z np EMU (stand alone to zabawa w piaskownice). | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2012,  22:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Stroil kilka, ale nie wiem czy robil same mapy paliwoe czy zaplonami tez sie bawil. Nie wnikalem w to. 
 
Wpiete mamy +, -, sygnal z tps, sygnal z edisa, oraz wpiecie w Maf i czujnik walu. 
 
Mapy paliwa robione poprzez oszukiwanie Mafa
 
Obroty pokazuje prawidlowe
 
AFR nie podpiety do smt tylko w wyswietlacz pokazujacy aktualny stan.
 
AFr przy WOT pokazuje 12.8 - 13 (przed strojeniem bylo 14.7)
 
Regulator cisnienia paliwa 3 barowy bo na 2.7b nie dalo sie podlac zakresu od 5k rpm w gore | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  08:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Piny SMT VS Piny ECU bo pod co podpinac to wiem    korekte paliwa po ECT macie zapieta ?? 14.7 to to auto nie mialo prawa sie napedzac ...     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bobson  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Andrzej 
                  Wiek: 37  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 806 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  17:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               smt6 - wtyczka kompa
 
13 - 1 +
 
1 -20 -
 
7 - 47 tps
 
18 - 50 maf ecu
 
6 - 50 maf silnik
 
19 - 56 wal ecu
 
8 - 56 wal silnik
 
14 - 56 wal silnik ale po co to nie wiem
 
 
Przewod do Ect nie wpiety wiec niema po nim korekcji.
 
 
Co do AFR to przy 14.7 smialo upalalem na cwiartkach i jechalo nie wiele gorzej jak teraz. Albo juz tak przywyklem, ze roznicy prawie nie czuje. | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19...     14,7 to powinno byc na wolnych obrotach.  
 
Do ssaka wyprzedzasz zaplony ale do tego oscyloskop i lampa stroboskopowa. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  20:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19...  | 	   tutaj sugerowalismy sie rozpiska power perfect dla rqc http://www.perfectpower.c...D_EEC_-_IV.html ktora pokazuje wejscie do ecu przez pin 19
 
 
A tutaj rozpiska pinow SMT6 http://www.perfectpower.c...d=201&Itemid=65
 
 
Skoro z zaplonem ejst taki problem, to co jeszcze ta swinai mozna zrobic oprocz mapy paliwowej? Skorygowac mape o wartosci temperatury i tyle?
 
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | 14,7 to powinno byc na wolnych obrotach | 	  
 
Komp tak sterowal, ze taka wartosc pokazywala sie przy pelnym otwarciu przepustnicy | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  20:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               SMT 6 to drewno troche... ale tyle dobrze ze mozna przestawic dawki paliwa, zubozyc gdzie trzeba, czy dolac gdzie trzeba i tyle... wszystko zalezy od modow, mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a... 
 
 
http://imageshack.us/f/26/beztytuuqzg.jpg/ | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  20:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | wszystko zalezy od modow | 	  mody sa takie jak opisalem...porting, wydech, dolot, wiekszy reulator cisnienia...
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a... | 	  nitro nie  bedzie    | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  21:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kolega pyta czy swinka ma mozliwosc obsluzenia czestotliwosci mafa gdy wepniemy ten czujnik walu w pin 20 a nie w 19? | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2012,  13:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Paliwo a zaplon to 2 odrebne rzeczy ... to nie czestotliwosc MAF-a a napiecie ktore wraca z niego na ECU i to ten sygnal oszukujesz. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2012,  18:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | przeplywka tak samo jak map-sensor w fordzie ma stale napiecie o roznej czestotliwosci...czyli napiecie jest tak jak piszesz ale to czestotliwosc zmieniasz | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2012,  09:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Napiecie sie zmienia wraz z opornoscia wewnatrz drucikow przeplywomierza dla tego masz tam 12V, 5V , sygnal powrotny i mase... wiec wejsciowo masz kolo 0,8-1,1v a im wiecej powietrza przeplywa zblizasz sie ku 5V tak samo masz na TPS Deflection... Ciezko to widze. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |