| 
		[MK4] Remont silnika 1,25i czy warto?? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 darkN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  10:09   [MK4] Remont silnika 1,25i czy warto??
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich bardziej doświadczonych forumowiczów,
 
mam pytanie odnośnie mojej maszyny i jej serca.
 
Serce ma 1,25 pojemnośc i puka od 99r  i nie dawno przy rutynowej kontroli oleju i uzupełnianiu jego braków doznałem lekkiego szoku. Otóż brakowało w silniku 2 litrów oleju - objawów wizualnych, dźwiękowych brak - kałuż pod autem nie zauważyłem, niebieskich bąków też.
 
Przyjmuje czarny scenariusz, że silnik powoli kończy żywota.
 
1 pytanie: jest sens to reanimować, rozkręcić i naprawić? Jak z dostępnością części i czy kosztowo to się opłaci?
 
2 pytanie: a moze wymienic silnik, czytalem na forum ze 1,4 podobno pasuje idealnie.
 
3 pytanie: znacie kogos kto moglby to za przyzwoite pieniadze zrobic we Wroclawiu? (naprawic, ewentualnie znalezc i wymienic silnik)
 
 
Dodam, ze jeszcze mam do wymiany przekladnie kierownicza i sprzeglo. Wiec roboty troche bedzie   
 
 
pozdrawiam 
 
Darek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  21:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pytanie ile kilometrów przejechałeś od ostatniej kontroli poziomu oleju | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Paź 2012,  22:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Skoro rutynowo, to pewnie z 10'000... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szumi81  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2012,  18:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zmierz kompreche. 2 litrowy wyciek oleju i by nie zauważył? Jak przyjdzie do roboty to możemy zrobić tylko napisz wcześniej to się zgadamy i zrobimy. Benzyniaki są spoko a Diesli się uczę. Trudno stwierdzić co tak naprawdę się dzieje dopóki się nie rozkręci i nie zajrzy. Mogły pójść nawet pierścienie olejowe i spala Ci olej. Przyczyn może być wiele. Daj znać co i jak...    | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Paź 2012,  20:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak nie kopci i nie ucieka bokami to pewnie zapieczone pierścionki | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2012,  19:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzieki za radę na dobry początek. Jutro jadę do pierwszego lepszego warsztatu i sprawdzam kompresję. cdn... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  13:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Udało mi sie w koncu sprawdzić ową kompresje. Jak sie okazało nie jest to taki prosty temat jak myślałem na początku. W pierwszym lepszym warsztacie Pan mechanik chciał mi sprawdzić kompresje w oponach... No coż grunt to dobrze zrozumieć klienta   
 
 
Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
 
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy. 
 
 
Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hubi_2006  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Techno 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 37  Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  16:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               darkN, sam stoję przed pomiarem kompresji itd, ale wycena podana przez Twojego mechanika jest chora. Chyba, że liczy z robocizną     
 
Moim zdaniem nieopłacalny zabieg przy tych kosztach. 
 
Co do silnika 1.4, 1.6 ze sporta/focusa i 1.7 z pumy zastanowiłbym się jakie masz szanse na znalezienie zdrowego motoru? 1.4 w fieście był zapewne pałowany w przeszłości. 1.7 z pumy... tak     sprzedawca pewnie będzie wkręcał, że użytkowany przez starszą kobietę      1.6 z focusa? Jak znajdziesz egzemplarz z rodzinnego kombi to można wierzyć, że jest zdrowy. Uważam jednak, że każdy silnik przed swapem i tak warto skontrolować (zdjąć głowicę) i wymienić rozrząd (wiem, że to oczywiste      ). 
 
Przynudzę, ale musisz sobie policzyć ile tą fiestą chciałbyś jeszcze jeździć i czy stać Cię na wydanie przynajmniej 1.5-2k PLN wzwyż  na swap silnika. | 
             
						
				_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.  
 
ebesz szkerebe debesz (R) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wisni@  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`02 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Szymon 
                  Wiek: 33  Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2012,  11:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Olej mam 5W40 Castrola.
 
a te 1400 to z robociną oczywiście.
 
 
Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.
 
 
Tylko czy ta kwota jest realną i akceptowalną?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2012,  13:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | darkN napisał/a: | 	 		  | Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.  | 	  Mam do sprzedania (w idealnym stanie) silnik Duratec 1,25 z mojej Fiesty (2006r) o przebiegu 64kkm, od wymiany do wymiany nie wymagał nigdy dolewek oleju... Sam silnik jest z 2005r produkcji, do wymiany rozrządu zostało jeszcze 3 lata lub ok 50kkm... | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Paź 2012,  19:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | darkN napisał/a: | 	 		  Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
 
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.
 
 
Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to? | 	  
 
 
Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. Że tak powiem koleś cie w rogi wali na kase        
 
 
Zmień NATYCHMIAST "mechanika".        | 
             
						
				_________________ Był:
 
Fiat 126p Elegant 1998 r.
 
Była:
 
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Paź 2012,  20:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcinowaty napisał/a: | 	 		  | Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. | 	  
 
mechanikiem nie jestem, ale jak puszczają pierścienie olejowe to kompresja będzie ok     | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Paź 2012,  20:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Marcinowaty,  jeśli pierscienie  olejowe puszczają, lub ogolnie zapieczone są to kompresja będzie ok lub zblizona do wartości nominalnych. | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Paź 2012,  19:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               "Pomiar ciśnienia sprężania silnika służy do ogólnego sprawdzenia stopnia zużycia: tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
 
Pomiar ciśnienia sprężania pozwala również ocenić stan uszczelki pod głowicą i wykluczyć lub potwierdzić jej uszkodzenie. "    
 
 
ale uwaga:
 
Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).
 
Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowym który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder. 
 
 
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
 
 
Bierze olej ten silnik do "remontu"? | 
             
						
				_________________ Był:
 
Fiat 126p Elegant 1998 r.
 
Była:
 
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |