|
[MK3] BIAŁA XR2i from NIEMCY |
Autor |
Wiadomość |
wolfenstein
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Artur
Wiek: 41 Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Ząbki/W-wa
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 03:43 [MK3] BIAŁA XR2i from NIEMCY
|
|
|
Witam wszystkich,
na wstępie powiem, że jestem zupełnie nowym użytkownikiem forum, wczoraj stałem się posiadaczem fiesty XR2i.
Jeszcze mało wiem o tym aucie i z góry sorry za pytania może głupie, ale też z góry dzięki za pomoc...
No i tak ( tutaj mały update wcześniejszego posta - wstawiam szablon z uwagi kolegi Mariox003 )
1. NICK: WOLFENSTEIN
2. IMIĘ: ARTUR
3. MODEL: MK3
4. WERSJA: XR2I
5. ROCZNIK: 90
6. SILNIK: 1.6I / 104KM
7. OPIS AUTA: ŁADNE AUTO W ORYGINALE, BIAŁA SZTUKA, NIEBIESKIE WSTAWKI, 83 TYS PRZEBIEGU, 2 WŁAŚCICIELI, ZADBANE - ŚRODEK JAK NOWY, ORYGINALNE KOŁA, SZYBERDACH, RADIO FABRYCZNE. MAŁE OGNISKO KOROZJI PRZY WLEWIE, NADKOLA ZDROWE, NIE WIEM JAK POD DYWANEM ITD, ALE SPÓD JEST OK.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: NA RAZIE NIC
b. mechaniczne: NA RAZIE NIC
c. audio: NA RAZIE NIC
d. inne: NA RAZIE NIC
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: KOŁO 14-15"
b. mechaniczne: NIE PRZEWIDUJĘ NA RAZIE
c. audio: ORYGINALNE, ZMIANA GŁOŚNIKÓW
d. inne BRAK
10. FOTKI AUTA
WKRÓTCE
Auto kupione w Niemczech, dokładnie za tydzień będę je miał u siebie w domu jak kolega doprowadzi mi je "pod drzwi"
u mnie brak czasu :(
zawsze podobały mi się te fiesty, no i trafiła się ładna sztuka...
najlepsze, że fura ma 83 tys przebiegu i jest w mega oryginalnym stanie, no i z serwisem. I chyba najważniejsze -> BEZWYPADKOWA lakier oryginał, niestety z małą wadą - ogniskiem korozji przy klapce paliwa, na szczęście małym i jedynym.
Co do innych mankamentów to jeszcze tylko pęknięty halogen, a tak to lalka
dodam fajne fotki jak tylko porobię
zdjęcie jak wygląda
kupiłem niestety na zimówkach 13"
ale już planuję jakieś mody, ale nie duże, chcę mieć ją w jak największym oryginale ze względu na stan i przebieg. Na pewno auto będzie użytkowane tylko w lecie bo szkoda mi jej będzie
I stąd pytanie do Was. Jakie koło do tej fiesty ? Jakie wychodziły? Były jakieś 14, 15? Albo co włożyć, żeby utrzymać klimat? No kurczę nie ukrywam, że lubię duże koło w samochodzie, oczywiście w granicach rozsądku...
Ognisko korozji zaraz po przyjeździe będzie zwalczane, nawet już umówiony serwis
To tyle na razie, z góry dzięki za podpowiedzi itp.
Pozdrawiam |
_________________ WOLFENSTEIN |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 21 Paź 2012, 11:19, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 03:54
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=32152
zastosuj się do tego i popraw, bo temat poleci, jak Parzych tutaj wleci
wolfenstein napisał/a: | niestety z małą wadą - ogniskiem korozji przy klapce paliwa | standard, więc nie ma co się przejmować
wolfenstein napisał/a: | na szczęście małym i jedynym. | rozbierz wnętrze to się znajdzie wolfenstein napisał/a: | Jakie koło do tej fiesty ? | 14" będzie git
wolfenstein napisał/a: | No kurczę nie ukrywam, że lubię duże koło w samochodzie, oczywiście w granicach rozsądku...
| 15" powinno się zmieścić, ale są i tacy co 16" wkładają
fiesta fajna, jak każda xrka miłego użytkowania, a takie z pewnością będzie |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
maciejek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Maciej
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 59 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 09:18
|
|
|
wolfenstein napisał/a: | najlepsze, że fura ma 83 tys przebiegu |
Ciekawe ile razy się licznik już zdążył przekręcić
Ładna bo biała
Powodzenia w bezawaryjnym użytkowaniu
Pozdrawiam |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 09:36
|
|
|
Hej Ładna fiestka się zapowiada
wolfenstein napisał/a: | I stąd pytanie do Was. Jakie koło do tej fiesty ? Jakie wychodziły? Były jakieś 14, 15? Albo co włożyć, żeby utrzymać klimat? |
14" i opony 185/55/14
albo 15" i opony 195/45/15
16" to już problemy
Ładne i oryginalne 14stki to np. takie z RS`ki
|
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 10:39
|
|
|
madek napisał/a: | albo 15" i opony 195/45/15 |
195/50/15 też bez problemu
oczywiście zależy też od felgi |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 11:54
|
|
|
Ładny stan xr ki
Zostaw ją w stanie FABRYKA 100%
Co do felg w niej były 13 tki
Powadzenia z zabawie z fofi |
_________________
|
|
|
|
|
dejw
Perfekcyjna Pani Domu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączyła: 04 Gru 2010 Posty: 221 Skąd: Bydgoszcz (OSG)
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 11:56
|
|
|
ladna, ladna |
_________________ ^^
K.I.T.T. II |
|
|
|
|
wolfenstein
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Artur
Wiek: 41 Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Ząbki/W-wa
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 14:11
|
|
|
dzięki za komentarze, a więc szukam jakiegoś oryginalnego koła do tej xr-ki. Jakieś namiary będziecie mieli to dawajcie znać. I mile widziane fotki czego mam szukać, oczywiście w późniejszym czasie będę miał więcej czasu na śledzenie forum, na razie będę czasami prosił o takie pierdoły jak fotki poglądowe ? ok?
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy ogarnięciu jej przed sezonem zimowym? 1 garaż mam już zajęty i został niestety na razie blaszak
... w ogrzewanym stoi już inny rarytas
a słuchajcie i jeszcze 2 pytania?
1. halogeny były oryginalnie żółte i białe do wyboru? Bo mam 1 pęknięty i będę wymieniał i zastanawiam się czy żółte czy białe?
2. Jakie głośniki w ori miejsca?
W sumie to w innych działach na forum tez popytam...
pozdro |
_________________ WOLFENSTEIN |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 25 Paź 2012, 20:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 16:44
|
|
|
Żółte były chyba tylko w rst, ale mogę się mylić. Głośniki przód 130mm, tył 100mm. Przez ogarnięcie jej przed sezonem zimowym co rozumiesz? Jeśli jazdę w zimę to mi by było szkoda dobrze zachowanej xrki |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 17:03
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | 195/50/15 też bez problemu |
Bo taniej? Na fieście ten rozmiar wygląda tragicznie, sorry (pomijam fakt że często mocno obciera i koło ma większą średnice niż powinno)
Cytat: | 1. halogeny były oryginalnie żółte i białe do wyboru? Bo mam 1 pęknięty i będę wymieniał i zastanawiam się czy żółte czy białe? |
Możliwe że była opcja żółtych do wyboru, ale generalnie Xrki miały białe. Żółte spotykało się często w RS Turbo. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
wolfenstein
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Artur
Wiek: 41 Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Ząbki/W-wa
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 22:10
|
|
|
Peedro napisał/a: | Przez ogarnięcie jej przed sezonem zimowym co rozumiesz? Jeśli jazdę w zimę to mi by było szkoda dobrze zachowanej xrki |
No w zimę nie będzie jeżdżona pewnie, że szkoda, tylko tak jak pisałem na razie będę miał tylko garaż blaszak i pytanie dotyczyło raczej tego czy ją jakoś konserwować, zabezpieczyć na przyszłość antykorozyjnie, jakieś elementy typowo wrażliwe ( patrz ---> karoseria, mechanika ) ...
dobra to felga będzie 13
jaka opona najlepiej?
dodam, że felgę będę miał RS - 6cali et32 oczywiście 13" - jak zawsze pomocny kolega mi już odłożył |
_________________ WOLFENSTEIN |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 25 Paź 2012, 20:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 23 Paź 2012, 17:03
|
|
|
Fabryczne to 185 65 13 |
_________________
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 23 Paź 2012, 21:01
|
|
|
madek napisał/a: | modell1, raczej 185/60R13 |
I przynajmniej na tym laćku się całkiem dobrze po naszych polskich drogach jeździ |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 23 Paź 2012, 22:28
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Żadnych szesnastek czy piętnastek! |
bo prokurator siadzie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 23 Paź 2012, 23:19
|
|
|
miło powitac dojrzałego ołnera XR2i .
Opis samochodu brzmi świetnie . sam miałem 4 fiesty XR/RS swiezo sciagniete z de i wiem jak dobre potrafią tam być bazy do odbudowy . Kompletne ,niestuningowane i czesto do konca serwisowane w aso . Przebieg 80 tys km jest dość mało prawdopodobny ale ..mozliwy .
Pewnie ciezko bedzie to zweryfikowac bo zadbana fiesta nawet przy przebiegu 180 tys moze wygladac świetnie i podobnie jak przy 80 -ciu a podzespoły które mogłyby zdradzić przebieg i tak uszkodził ..głównie czas i obligatoryjne wymiany a nie sama eksploatacja .
wierz w co chcesz ,wazne ze auto jest fajne i dobre.
Fiesta Xr2i seryjnie była na 185/60/13 racjonalnym zamiennikiem jest rozmiar z RS1800 czyli 185/55/14 racjonalnym ,bo tanim i pozostawiajacy komfort amortyzowania oponą , najblizej fabrycznemu jest 185/50/14 -ale to juz dośc kosztowna i twarda opona.
Zółte halogeny miały fiesty we francji ,cała reszta to tjuning ołnerów którzy takie montowali bo ..chcieli . Tak jak białe przednie migacze w miejsce pomaranczowych ,czy monochromatyczne lub z dymionym kierunkiem w miejsce orginalnych.
Z tego co widzę masz rzadkie i cenne kołpaki oferowane tylko do podstawowych wersji XR2i (rzadka seria Xr-ek które nie miały rzadnych ekstrasów z alusami i szyberdachem włacznie !) i w jeszcze rzadszych fiestach S 8V W połaczeniu z kołpakami powinienes miec dośc dziwaczne stalówki ,szersze od tradycyjnych i opatrzone niskim et . Niestety nie pamietam teraz jakie to były liczby .Zerknij na felgę powinieneś miec tam wybite dane przy otworach centralnych.
Ogólnie pozwole sobie na kilka trzezwych słów o XRkach .
To urocze ,dość przyjemne w uzywaniu i prowadzeniu małe hothatche które idealnie odzwiercedlaja wolny duch małych gti końca lat 80 tych . Piekne czasy i zabawne auta .
Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego . Są tanie i nie stanowa zadnej powaznej lokaty kapitału . Jakiekolwiek powazne resto to kasa stracona a nie zainwestowana . Czegokolwiek byś z Xrką nie zrobił i jaka złota by nie była, fiesta nigdy nie sprzedała sie nawet w okolicach 10 tys ,a realna jest połowa tej kwoty .
odradzam daleko posuniete tjuningi .Zawsze konczy sie tak samo . Auto przestaje sie podobać ołnerowi ,albo zaczyna kosztowac tyle co konkretny samochód. Auto nie podoba sie już nikomu -sprzedaje sie za bezcen albo idzie na czesci .
Najlepsza opcja to orginał z ewentualnymi odwracalnymi modyfikacjami .Takie auto zawsze mozna sprzedać i nie naraza ołnera na smiesznosć.
Co do Twojego pytania .Fiesty gniją w dość nieprzewidywalny sposób . Sa perfekcyjne igiełki i zezarte próchna .Jesli masz piekny egzemplarz i masz ambicję zachowac go na długo ,nie oszczedzajac sił i srodków .Polecam poczekać do lata ,rozebrac auto (boczki ,wnetrze ,zderzaki ,osłony etc etc . Umyć ,mega konkretnie ,chemia ,myjka ,pedzle ,szczotki ile sie da i gdzie sie da ! wysuszyć i zaaplikować wszedzie gdzie zdołasz dobry półpłynny preparat na bazie wosku w profile ,podłóznice i otwory . Czemu latem ? bo teraz nie zrobisz tego tak dobrze, jak dobrze zrobisz to gdy jest ciepło .lepiej umyjesz ,wysuszysz a goracy wosk lepiej spenetruje zakamarki.
powodzenia i pokaz wiecej tej perełki
to jeszcze jako wujek dobra rada pozwole sobie na kilka sugestii.
Fiesty sa kochane do drobnego modyfikowania . jesli zechcesz szybko dowiesz sie ze było milion wersji rózniacymi sie od siebie detalami . auto mozesz wzbogacac o wszelkiego rodzaju 'rarytasy" spokojnie ,bez szkody dla orginalności ,bo rarytasy zazwyczaj sa z tego samego okresu ,czesto były elementami wyposazenia akcesoryjnego a ich montaz jest odwracalny .
Taka zabawa to kupa frajdy ,mały wydatek a ty nie nudzisz sie autkiem . Co mam na mysli piszac rarytasy . Ano licznik od turbo ..niby taki sam a skala do 240 ,liczniki z granatowym tłem , seryjne 3 -ramienne kiery id turbo lub rs 1800. bardziej wciete fotele w tapicerce Xr2i (przejsciówka XR2i albo S-ka 16V) albo akcesoryjne recaro w tapicerce XR2i (mega rzadkosc -mozna szukac z eśka cabrio ,lub XR3i) akcesoryjne alusy od zendera ,schricka,ronala i wielu innych. twarda ,lakierowana lotka ,migacze i lampy w innych kolorach ,a dalej wszelkiej masci seryjne wyposazenie dodoatkowe z zakresu komfortu czy bezpieczenstwa .
Osobiscie polecam do auta dodać fajne smaczki i nieco poprawić jej trakcję . ładne alu z epoki ,nizsze spręzyny ,lepsze amory , lepszy koncowy tłumik ze smaczna koncówką ,czy jakaś kultowa kiera MOMO napewno nie zaszkodza wizerunkowi auta.
_________________ |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 25 Paź 2012, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24 Paź 2012, 18:34
|
|
|
LOY, napisz po prostu że chciałbyś ją mieć na swoim podwórku i dłubać popołudniami
A tak serio to dobrze napisane, ale:
LOY napisał/a: | Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego . |
Myślę że zdobyły w jakiś sposób ale tylko i wyłącznie w UK Patrząc na ceny na tym rynku i ich zaangażowanie w niektóre projekty.. inna sprawa że zazwyczaj mają na to jednak więcej funduszy, nie mówiąc o rynku części |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 24 Paź 2012, 21:57
|
|
|
madek napisał/a: | LOY, napisz po prostu że chciałbyś ją mieć na swoim podwórku i dłubać popołudniami
A tak serio to dobrze napisane, ale:
LOY napisał/a: | Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego . |
Myślę że zdobyły w jakiś sposób ale tylko i wyłącznie w UK Patrząc na ceny na tym rynku i ich zaangażowanie w niektóre projekty.. inna sprawa że zazwyczaj mają na to jednak więcej funduszy, nie mówiąc o rynku części |
heh ..celne spostrzezenie ..troche bym chciał ,trochę zazdroszczę ,bo "gotowce" to jedyna słuszna (opłacalna ) droga .Rzezbienie w gównie pozostawiamy masochistom ,bogaczom i zółwiowi a trochę już bym nie chciał .
detoks w postaci rodziny i trzezwej kalkulacji doprowadził do tego ze dziś myslę o weekendówce jako o lokacie kapitału . Plany (ale nie najblizsze) ciągną mnie do zakupu jakiegoś dalece poszanowanego starego coupe spod gwiazdki albo jakiegos porsche z serii sportowiec dla gospodyni domowej ,mnie to nie przeszkadza . XR przy całej sympatii to jednak ślepa uliczka ,a koszty ...w co trudno uwierzyć porównywalne .
ale irracjonalnie, troche zazdroszczę .
a angole są pierdo%^&lnieci |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 19:59
|
|
|
LOY, pomimo całego smutnego pragmatyzmu, który przemawia przez Twoje powyższe posty fajnie, że dożyliśmy czasów kiedy kiedy mk3 (FUJ) ktoś z własnej nieprzymuszonej woli chce utrzymywać w stanie fabrycznym z ewentualnymi małymi smaczkami. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|