| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:53
 | [MK4] Usuwanie katalizatora | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Paź 2012,  09:25   [MK4] Usuwanie katalizatora |   
 |  
               | 
 |  
               | SIEMA!! 
 Szukałem nie znalazłem wczoraj gdy już się poddałem z odpaleniem mojego diesla... tak popatrzyłem czy aby nie mam zapchanego katalizatora choć siwy dym z tyłu idzie to zachodzi takie pytanie czy ktoś z Was usuwał katalizator z 1,8D oraz 1,3 ??
 
 W obu silnikach katalizator jest tuż przy silniku co może go trochę dławic jak u mnie po tych 25000 km . . .
 
 W 1,3 moja ma przejechane 145 000 może by tak je wywalic
    ?? |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Paź 2012,  09:46, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Paź 2012,  09:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak auto ma 10 lat to katalizator do wymiany,,,   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Paź 2012,  09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | NO to ciacham go  więc tylko wybebesze puszkę wstawię rurę w środek katalizatora i przykryję go obudową katalizatora . Mój D na bank chodził na opale więc tym bardziej go wymienię a moja narzeczona trafiała na jakieś uj..e czy do kitu paliwo też jej wywale kata . MOze są do kupienia kolektory 4-2-1 do D jak i benzyniaka ?? |  
				| _________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Paź 2012,  14:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Jak auto ma 10 lat to katalizator do wymiany,,,   | 
 Mój ś.p. katalizator wyglądał wg mechanika jak nówka, ale przecież on się nie zna
   W każdym razie po "odetkaniu" wydechu na pewno odczujesz zmianę w pracy silnika
   
 A rury nie trzeba wstawiać - możesz zostawić puchę tak jak jest (ja tak mam i na nic się nie uskarżam)
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Paź 2012,  21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Grax napisał/a: |  	  | zmiane pracy na lepsze mam nadzieję:D | 
 Parafazując speca od klekotów z forum: "dobry diesel, to oddychający diesel" ;]
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2012,  09:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | No niezbyt... poza tym moje foty nic by tu nie pomogły, bo kolektory w 1.8D a 1.8DI/TDDi wyglądają nieco inaczej... |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2012,  11:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | wywalenie katalizatora w celu "tuningu" nie ma sensu. Chcesz coś zyskać to zrób cały kompletny wydech od podstaw. Samo wyrzucenie i na przykład wspawanie strumienicy która domniemanego szatana ma zrobić z samochodu jest bezsensowne totalnie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2012,  11:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | misiak napisał/a: |  	  | wywalenie katalizatora w celu "tuningu" nie ma sensu. | 
 Piszesz tak, bo zrobiłeś to u siebie i nie zauważyłeś różnicy czy po prostu powtarzasz mantrę przeczytaną w necie?
 Chciej zauważyć, że to jest 1.8D - wsadzanie kompletnego wydechu 2,5" do takiego silnika ma taki sam sens jak montowanie turbiny do Zeteca 1.25.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2012,  15:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | wywalenie starego zapchanego sadzą (bo taki na pewno jest) katalizatora na pewno nie zaszkodzi |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2012,  18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | misiak napisał/a: |  	  | wywalenie katalizatora w celu "tuningu" nie ma sensu. Chcesz coś zyskać to zrób cały kompletny wydech od podstaw. Samo wyrzucenie i na przykład wspawanie strumienicy która domniemanego szatana ma zrobić z samochodu jest bezsensowne totalnie | 
 
 
 Tuning to brzydkie słowo to raz
  Mam cały nowy układ prócz katalizatora właśnie . Będę  chciał się pozbyć katalizatora oraz ostatniego tłumika . A co jak co ale strumienicy nad dźwiękowej czy około dźwiękowej . tutaj nie ma sensu bo i tak perszing z mojego Forda jest taki że ledwo kierownice utrzymuję     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2012,  18:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Grax napisał/a: |  	  | oraz ostatniego tłumika | 
 To akurat nie jest najlepszy pomysł... chyba, że chcesz budzić rano całe osiedla...
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2012,  09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | No jeśli masz wydech zrobiony cały to już zupełnie inna bajka. W takich sytuacjach aż się prosi o wyrzucenie kata. Ja to już chyba wolę te 113dB z rajdówki niż trzęsący się dom od bmw e30 sąsiada- jeszcze wydech bez tłumika przeżyje ale jak chatą telepie aż  mając jakiś wydech jak do lotniskowca przy silniku 1.6 to już przesada
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2012,  16:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja słyszałem benzyniaka bez katalizatora... Powiem szczerze że różnica jest niewielka. Mi się osobiście bardziej podoba bez kata. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2012,  17:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | To akurat nie jest najlepszy pomysł... chyba, że chcesz budzić rano całe osiedla... | 
 
 Nie wiem o czym Ty piszesz.
 Jak się w moim obecnym klekocie upitolił wydech zaraz za łącznikiem elastycznym (czyli tuż przed katem) to oczywiście było głośniej, ale bez przesady. Nawet podczas jazdy do tłumikarza za mocno to buczenie nie przeszkadzało...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |