  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		[MK3] Nierównomierne łapanie hamulców przy temperaturze poni | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2012,  13:09   [MK3] Nierównomierne łapanie hamulców przy temperaturze poni
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
 
Przy temperaturze bliskiej 0 stopni i na mrozie przednie hamulce nierównomiernie się zaciskają. Wystarczy, że będzie już 3 stopnie na plusie a problemu nie ma. Przy mocnym wciśnięciu hamulca na ośnieżonej drodze lewo koło blokuje się momentalnie natomiast prawe dopiero po ułamku sekundy. Tak samo jest z odpuszczaniem zacisku. Lewe koło od razu, prawe po chwili. Przy jeździe po asfalcie skutkuje to tym, że przy wciśnięciu hamulca ściąga mnie w lewo a przy odpuszczeniu w prawo. Przy miejskich prędkościach nie jest to jeszcze takie straszne ale >110km/h to jest już fantazja.
 
Na chłopski rozum to płyn hamulcowy ma problem z szybkim dotarciem do prawego zacisku i analogicznie z powrotem. Osobiście obstawiam elastyczne przewody. (auto mam ponad 2,5 roku, a tych przewodów nie zmieniałem, są już trochę sfatygowane)
 
...i jeszcze kilka informacji dla jasności. Klocki i tarcze wymieniane pół roku temu, proste bez bicia. Brak luzów w zawieszeniu. Amortyzatory z przodu i z tyłu o takiej samej sprawności. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2012,  13:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ... a płyn wymieniany kiedy? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2012,  23:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | ... a płyn wymieniany kiedy? | 	  
 
 
1,5 roku temu | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2012,  11:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To niby nie tak dawno...
 
Ale w pierwszej kolejności wymieniłbym calutki płyn na DOT5.1 - to wyeliminuje podstawową rzecz (lub wręcz problem).
 
Problem może jeszcze tkwić w tłoczkach - mogą się blokować, bo woda się gdzieś tam dostała - jeden zbiera wcześniej, drugi później, a w warunkach, gdy przyczepność nawierzchni nie jest zbyt duża, takie różnice łatwo wychwycić... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Nikuś  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2012,  11:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja bym z kolei nie przesadzał i nie wymieniał od razu płynu, tylko bym zdjął zaciski, przeczyściłbym prowadnice, trochę smaru silikonowego na nie, tak samo podważyć uszczelkę tłoczka haczykiem do simmeringów w kilku miejscach i napuścić ciut smaru, obrócić ostrożnie tłoczek  żeby smar na uszczelce wszędzie doszedł. Do tego drucianką przelecieć jarzmo i zacisk.
 
 
Ot, głupota, ale może pomóc i wszystko możesz zrobić sam za darmo.
 
 
Poza tym dot 5.1 do 1.3? Po co, dobry dot 4 starczy, przecież hamulców nie ugotuje, chyba że będzie chciał. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2012,  13:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               DOT5.1 ma to do siebie, że nawet jak naciągnie tyle wody co "czwórka" po paru latach, to i tak będzie pracował lepiej niż świeży DOT4. A jak koszt podobny, to czemu nie wsadzić lepszego?    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Nikuś  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2012,  13:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Akurat DOT 5.1 nie używałem, więc nie mogę się na jego temat wypowiadać. Ale jeśli dobrze pamiętam to nie miesza się on z DOT 4 i wypadałoby przepłukać układ przed zalaniem, ale nie jestem tego pewny. Jeśli to prawda, to generuje to dodatkowe koszty. 
 
 
Ale przed wymianą płynu ja bym zajrzał w zaciski i upewnił się ze to na pewno przód    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2012,  14:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Używałem. Litr kosztował mnie jakoś 40 czy 50 złociszy, więc jesteś w stanie spuścić całość, zalać nowym i odpowietrzając, wypchnąć resztki zalegającego, starego płynu. Nigdy nie będziesz w stanie wyczyścić układu całkowicie, bo zawsze coś zostanie - grunt, żeby zostało tego jak najmniej   
 
 
A na w/w płynie jeżdżę już 1,5 roku i nigdy nie miałem twardego pedału (inna rzecz, że stary płyn u mnie był w średnim stanie i z poprzednimi hamulcami stanowił niezbyt dobre połączenie, zwłaszcza przy moim stylu jazdy...) | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2012,  14:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Nikuś napisał/a: | 	 		   Ale jeśli dobrze pamiętam to nie miesza się on z DOT 4 i wypadałoby przepłukać układ przed zalaniem, ale nie jestem tego pewny. Jeśli to prawda, to generuje to dodatkowe koszty. 
 
 | 	  
 
 
 
http://www.fiestaklubpols...p=657599#657599
 
 
Czyli w skrócie: 5.1 miesza się z 4 i 3. Dot5 się nie miesza, do tego trzeba mieć specjalne przewody elastyczne, bo seryjne mogą spuchnąć. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2012,  14:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przewód elastyczny, wymiana najlepiej obu    | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Gru 2012,  12:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sugerujecie zaciski, tłoczki. Zapomniałem napisać w pierwszym poście, że przy wymianie tarcz i klocków prawy zacisk był zapieczony, tłoczek skorodowany nie cofał. Zacisk został oczyszczony tłoczek i wszystkie gumki wymienione. Tłoczek w lewym zacisku chodził jak trzeba. Zacisk został oczyszczony i to tyle. Także ja zaciski i tłoczki bym skreślił z listy podejrzanych. 
 
 
W najbliższym czasie wymienie przewody elastyczne jak sam podejrzewałem i kilku z was. Może przy okazji wymienie też płyn. Ile go wchodzi do układu. No i jaki płyn mam najlepiej wlać bo widze, że zdania są podzielone.
 
 
Pzdr i dzięki za odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Gru 2012,  12:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Rebel napisał/a: | 	 		  | Zacisk został oczyszczony i to tyle. Także ja zaciski i tłoczki bym skreślił z listy podejrzanych.  | 	  Skreślić z listy to go będziesz mógł jak rozbierzesz i upewnisz się ze nie pordzewiało na nowo,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Gru 2012,  00:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No rozumiem ale posłuchaj. Lewy zacisk, który był tylko wyczyszczony łapie od razu i odpuszcza też. Prawy, który był można powiedzieć zregenerowany (czyszczenie, nowy tłoczek, gumki itd) łapie później i później odpuszcza. Więc wg mnie wina leży gdzieś poza zaciskami. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że masz większe doświadczenie i mogę się mylić. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Gru 2012,  01:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawa Rafale wygląda tak, że nikt z obecnych tutaj nie wie jak wyglądała regeneracja i czy została zrobiona dobrze. Skoro masz "laga" na jednym z hamulców to znaczy, że coś jest ewidentnie nie tak - czy to w kwestii płynu czy zacisków czy czegokolwiek na linii pompa-klocek. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Gru 2012,  01:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rebel, ja bym zrobił tak:
 
zdjął zaciski prawy i lewy z koła. Sprawdził, czy prowadnice w obu chodzą tak samo. Zakładam, że tu będzie wszystko ok.
 
Potem nacisnął z wyczuciem pedał hamulca(czyli, żeby tłoczki niepowyskakiwały), wziął ścisk stolarski i sprawdził, jakiej siły musze użyć, by wcisnąć tłoczek. 
 
Jeżeli na zacisku prawym będzie opór, to znów nacisnąłbym hamulec z wyczuciem, następnie poluzowałbym prawy wężyk hamulcowy i spróbowałbym wcisnąć ściskiem tłoczek. Jeżeli opór zmaleje, to w wersji optymistycznej winny jest wężyk elastyczny. Jeżeli opór nie zmaleje, to pewnie trzeba by znów rozebrać zacisk.
 
 
Tylko jeszcze jedna sprawa: tłoczek wysuwałbym minimalnie i wciskał do oporu, bo w tym zakresie następuje zacięcie. W innym może go wcale nie być.
 
Oczywiście ścisk stolarski to moja metoda z szopy, może ktoś ma lepsze sposoby    
 
 
Skutek uboczny operacji: prawdopodobnie zapowietrzysz sobie hamulce.
 
 
 
Albo w inną stronę, chociaż tego do końca pewien nie jestem:
 
Może w tylnym kole samoregulator padł i jedna sekcja musi dostać więcej płynu, by ruszyć tłoczkami, niż druga. I stąd bierze się lag przy naciskaniu. No ale to raczej nie wyjaśnia laga przy odpuszczaniu. I jaki związek z tym wszystkim ma temperatura?     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Gru 2012,  15:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W sumie może być jeszcze inny powód "złego" brania, ale musiałyby źle łapać zawsze, a rzecz co najwyżej byłaby bardziej widoczna, gdy jest gorsza przyczepność - regulatory w bębnach. Jeśli tył jest źle wyregulowany i np. prawy tył będzie hamował wcześniej niż lewy tył, to z przodu będzie tak, że najpierw zacznie łapać lewy przód, a dopiero potem prawy przód - sytuacja jest "na krzyż"    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Gru 2012,  15:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pufcio, pytanie z mojego posta o tym: ale co z lagiem przy odpuszczaniu? Powinno odpuszczać równo, jeżeli to wina tyłu. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Gru 2012,  20:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie jestem mechanikiem i nie wysiedziałem przy Fordach setek (a co dopiero tysięcy) godzin, więc Ci nie powiem. Podrzucam możliwe przyczyny, z garstki trzeba coś wybrać i dochodzić "czy to to"    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2012,  12:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Winę tyłu wykluczam. Zeszłej zimy przy dużym mrozie też miałem podobny problem, ale to tylko sporadycznie. kilka razy się tak zdarzyło. We wrześniu wymieniałem kompletną belkę z 2 letnim zestawem bębnów i bebechów. Belka zresztą jest pozostałością bolidu Fazy z motorem R32, więc raczej pewna. Poza tym tył łapie równo. Był sprawdzany u diagnosty ale wtedy było +5 stopni    Przód z resztą tak samo wtedy równiutko brał.
 
Po świętach zmienię przewody elastyczne no i zaciski pójdą pod lupę. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |