[MK4] Remont hamulców - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
kierowcapks
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:15
|
|
|
Panowie takie pytanie
wczoraj jechałem moją fiestą i w pewnym momencie poczułem delikatne bicie na kierownicy i czułem je z przodu z lewej strony na szczęście byłem blisko celu
po zatrzymaniu auta zauważyłem, że tarcza przednia lewa jest mocno rozgrzana ( była czerwona z ciepła) tak samo felga i opona
prawa strona była ok
przy powrocie nie zauważyłem takich objawów
po zatrzymaniu felga i opona zimna
jakieś pomysły? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:17
|
|
|
Zablokował się zacisk,,, do przejrzenia. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kierowcapks
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:25
|
|
|
ale to jak pisałem
w jedną stronę byłby zablokowany i się nagrzało
a z powrotem nie zablokował się i było ok
w takim razie dzięki za informację rzucę na to okiem |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:32
|
|
|
Cytat: | w jedną stronę byłby zablokowany i się nagrzało
a z powrotem nie zablokował się i było ok | Dlatego masz czas by tam zajrzeć, w końcu może się tak zablokować że nie pojedziesz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 13 Sty 2013, 19:50
|
|
|
Dwuteownik napisał/a: | Mam to czego się spodziewałem na badaniu technicznym tj. hamulec zasadniczy na tylnej osi daje 0,54 kN (P) i 0,49 kN (L) zaś zaciągając ręczny 0,31 kN (P) i 0,17 kN (L) |
U mnie było na przeglądzie:
LT - 0,69 kN
PT - 0,73 kN
6% różnicy
Ręczny
LT - 1,17kN
PT - 1,04 kN |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
kierowcapks
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 19:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zablokował się zacisk,,, do przejrzenia. |
zablokowany był tłoczek ale trochę WD40 i poruszanie nim kilkakrotnie i działa dobrze
jeno ta guma co go osłania, się wyrobiła i nie chce wrócić na swoje miejsce tzn część weszła ale część (jest nadmiar gumy ) nie
i tu pytanie gdzie dostanę taką gumę bo tylko ona jest do wymiany
p.s. to coś takiego tak
link
albo takiego
link |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 19:46
|
|
|
idź do sklepu i kup zamiennik tych zestawów za pare złotych |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 21:04
|
|
|
Jak kupiłem fieste to na początku miałem problem z zaciskiem. Osobiście nie bawiłem się w żadne regeneracja ponieważ poprzednia właścicielka jeździła z rozwaloną osłoną tłoczka i prawy zacisk w końcu się zapiekł ponieważ tłoczek był w stanie agonalnym. To był Znak Boży ponieważ dzięki temu ujawniłem że klocki mają jeszcze z 2 mm okładziny. Jakoś to rozruszałem przy pomocy wd 40 i papieru ściernego
Poszedłem na pobliski szrot i dostałem za 20 zł porządny zacisk, z dobrą gumką, ładnym tłoczkiem (zajrzałem pod gumkę) i przewodem hamulcowym (który w końcu mi się przydał przez krótki czas..).
Działanie "nowego" zacisku zweryfikowało życie i przegląd auta, oczywiście po wymianie klocków i tarcz (które też "były" - 6 mm grubości)
Badanie hamulców:
LP - 1,95 kN
PP - 2,18 kN
11% różnicy |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 23:55
|
|
|
kierowcapks napisał/a: | zablokowany był tłoczek ale trochę WD40 i poruszanie nim kilkakrotnie i działa dobrze | Skoro się zablokował to koroduje, jak koroduje to do wymiany,,, jak nie koroduje tłoczek to koroduje zacisk - nie dowiesz się puki nie rozbierzesz na elementy pierwsze,,, psikanie i rozruszanie WD to tylko doraźnie, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pauli23
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 1 Skąd: z polski
|
Wysłany: 14 Lut 2013, 21:25
|
|
|
Witam mam problem z hamulcami z tyłu a mianowicie, wymienione zostały szczęki, samoregulatory i jeden cylinderek, hamulce niezbyt dobrze hamuja byłem na diagnostyce, ręczny działa tylko na lewe koło, co to może być, w moim autku nie było hamulca z tył przez jakieś 4 lata dostałem go od brata więc postanowiłem zrobić
z góry dzieki za rady
_________________ |
_________________ pauli23 |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 14 Lut 2013, 23:42
|
|
|
pauli23, to kwestia złożenia bębna w stosunku do rozparcia samoregulatora. walczylem z tym dlugo i w sumie efeket nigdy nie byl zadowalajacy. reczny podobnie, wieczna roznica na kolach, linki nierowno ciagna za szczeki i dupa... |
|
|
|
|
|