| Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014,  15:02
 | [MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2013,  22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak bym zmierzył faktyczna temperaturę płynu,,, mam termometr,,, ale co Tobie polecić,,, przyjmując że masz to złożone bez termostatu, to odkręcił bym termowłacznik z obudowy - czyli by była dziura, albo śrubę która tam da rade wkręcić, albo zatkać jakimś drewnianym korkiem, cokolwiek z dziura i miejscem na czujnik najlepiej elektronicznego termometru który ogarnia temperaturę do 120 stopni,,, (możesz zakosić mamie czy zonie termometr do ciasta/kurczaka czy tez kupić elektroniczny (u mnie takie ogarniające -20/+150 były swego czasu po kilkanaście złotych),,, nie musi być idealnie szczelne, jak nie zakręcisz korka na zbiorniczku to układzie nie powstanie ciśnienie i co najwyżej przy nieszczelności będzie delikatnie kapać,,, no i niepokoi mnie to przybywanie oleju,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2013,  23:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, A mnie się zdaje że jednak uszczelka pod głowicą poszła  Jak wygląda olej -nie robi się szary?   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2013,  23:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | drjanusz, nie sadzisz że co by się nie stało to czerwone pole i możliwość dotknięcia ręka to się gryzie nie? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2013,  23:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, No masz racje że to wyklucza raczej jedno -drugie. Ale popatrz z innej strony Zamrożenie silnika=>przybywanie oleju=>wariowanie temperatury  to się trzyma kupy,no i ten gejzer płynu niby z pompy a może z przedmuchu?
 |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2013,  23:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak by miał przedmuch to albo by gdzieś rozerwało układ chłodzenia albo by w zbiorniczku bulgotało bo tylko tam jest legalne ujście ciśnienia (przez zawór w korku),,, chociaż przez te lata to już nie jedno jak to się mówi niemożliwe widziałem. 	  | drjanusz napisał/a: |  	  | a może z przedmuchu | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2013,  23:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, No właśnie,ja jestem wzrokowcem i tak na opis nie bardzo potrafie pomóc   A na dodatek nie bardzo pisze o innych objawach-może je pomija i nie powiązuje z tym(albo nie zauważa).
 |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | z sąsiadem będe sie brał za uszczelke pod głowicą, tylko właśnie mnie nie pokoi ta temperatura skoro to wcale nie jest gorące |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mika   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: FX Silver
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 22 Sty 2013
 Posty: 5
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  00:41   silnik kontrolka oleju |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam taki problem Posiadam Forda fiestę 1.3 z roku 2006 obecnie jest u mechanika bo zaświeciłam mi się kontrolka oleju wiec natychmiast samochodem przestałam jeździć i trafił do warsztatu. Obecnie jest po wymianie kontrolki pompy oleju i przeczyszczeniu ssaka jednak kontrolka dalej się pali. Mechanik twierdzi że silnik jest zatarty i należy wymienić Choć po zapaleniu kontrolki nie w było jeżdżone nawet do mechanika pojechał na lawecie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być i czy realne jest aby silnik tak szybko się zatarł. Samochód ma przejechane zaledwie 05345 |  
				| _________________ Mika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mika   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: FX Silver
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 22 Sty 2013
 Posty: 5
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  00:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | a i mechanik twierdzi że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach dlatego się pali kontrolka |  
				| _________________ Mika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  06:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | A skąd on wie że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach,,, pomimo palącej się kontrolki rozgrzał silnik do tej temperatury? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mika   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: FX Silver
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 22 Sty 2013
 Posty: 5
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie jak silnik był zimny to kontrolka się nie zapalała dopiero jak nabrał temperatury do 80 stopi to kontrolka się pojawiała |  
				| _________________ Mika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  13:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takie coś świadczy o kiepskim oleju, jak się rozgrzeje się wodnisty staje,,, trzeba by było sprawdzić ciśnienie, spróbować wymienić olej i wtedy,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mika   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: FX Silver
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 22 Sty 2013
 Posty: 5
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Olej był wymieniany i filtr też a poprzedni olej nie miał nawet pół roku a kontrolka jak się pali tak się pali kontrolka też była wymieniana |  
				| _________________ Mika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  13:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | może pompe oleju szlag trafił |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mika   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: FX Silver
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 22 Sty 2013
 Posty: 5
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2013,  13:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak jak u góry napisane pompa jest wymieniona ssak przeczyszczony olej wymieniony |  
				| _________________ Mika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2013,  14:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam ponownie wracam do mojego problemu, dziś zrobiłem test czujnika do kubka z wrzątkiem wrzuciłem czujnik i odpalilem zapłon i wskazówka poleciała prawie na pole z poziomem paliwa ( bardzo daleko za czerwone swoje pole) z upływem czasu czekałem podpinałem i odpinałem mase aż wkońcu wskazówka pokazała temperature taką jaka powinna (orientacyjnie) 
 wszystko ładnie pięknie podpinam wtedy czujnik do auta i odpalam, mija z 5 minut spokojnie se jeżdze wkółko patrze wskazówka stoi lekko za minimum mówie -WKOŃCU !!! także skoczyłem do domu po portfel z zamiarem zatankowania swojej puszki odpalam auto i i wskazówka na samą góre poza skale....
      błagam o co chodzi  ??????? |  
				| Ostatnio zmieniony przez Adzi22 30 Sty 2013,  15:01, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2013,  14:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie widzę możliwości sprawdzenie czujnika w kubku,,, 
 Jak z zdjętym przewodzie z czujnika wskazówka leży poniżej skali, i jazda autem ją nie rusza, to trzeba wstawić nowy czujnik (w prawidłowym kolorze), bo może tamten ma zwarcie do masy (czasami)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2013,  15:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | robiłem ten test na starym czujniku co miałem wcześniej a potem na tym nowym obydwa zielony kolor 
 dlaczego nie widzisz możliwosci testu w kubku?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Sty 2013,  18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | doczytałem sie gdzieś że może byc to stabilizator napięcia na zegarach, wie ktoś więcej cos na ten temat, i czy jest takie coś we fiescie ? 
 dziś zlałem płyn i wlałem bo myślałem że może zapowietrzone było, wlałem płyn i zostawiłem odpalone auto wskazówka była poza skalą, ale zostawiłem odpalony dalej , dolałem płynu troche patrze do auta a tam wskazówka w połowie skali, wsiadłem i zacząłem jeździć skala
 Podczas jazdy wskazówka powoli podchodziła na N ale zaraz wracała na (O-R) tak jakby sie termostat otwierał akurat .
 Oczywiscie jak na złosć 3 godziny pozniej odpalam, 2 minuty i poza skalą
 Troche męcze ten temat, pytanie czy mechanicznie wynika że jest wporzadku ? skoro dzieje się raz tak a raz tak
 Bo jedyne co według mnie mogę wymienić to jeszcze raz czujnik może na jakiś droższy( jak ktos zna firme to bylbym wdzieczny) albo nie wiem zegary sprobowac
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Sty 2013,  20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Adzi22, A właśnie może to zegar ma jakieś kuku i spróbuj go podmienić. |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |