| Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014,  18:57
 | [MK5] Ford Fiesta 1.6 sport 103KM od Raffaello | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | Nie wiem jaki sens był żeby ją mienić. | 
 
 A większa nieco moc i moment obrotowy to nie jest powód dla zmiany?
 |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  17:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Komp ci się sam dostroi to raz, a dwa przy spokojnej jeździe spalanie nie wzrośnie. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  19:20 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | A nie trzeba dostroić komputera? A spalanie?
 | 
 
 Nie kumam tematu jak spalanie
 Wiadomo od dawna aby auto jechało to potrzebuje paliwa.
 Co do spalania mojej po modernizacji przy spokojnej obsługi gazu jest podobnie jak było
 A jak da sie w palnik to wiadomo
 Moim zdaniem warto się pobawić, Mój sport zaczyna przypominać mi rs ke
 I o to chodziło.
 Jestem ciekawy jak wyjdzie na kresce z mk3 1.8 2.0
     |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  22:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Peedro napisał/a: |  	  | Qzyn, on zrobił to co inne auta lepiej wyposażone mają w standardzie | 
 Dokładnie o to mi chodziło z modyfikacją oświetlenia - mam teraz to co nowoczesne lub lepiej wyposażone auta w standardzie
     
 
  	  | Bezimienny napisał/a: |  	  | W tym przypadku dokładanie tych lampek jest uzasadnione bo służą one poprawie funkcjonalności a nie tak jak wielu autach pierdylion ledów gdzie popadnie. W autku brakuje jeszcze (no chyba że nie doczytałem) lampki pod maską, przydatna rzecz   | 
 Oświetlenie pod maską to też dobra rzecz. Na razie o tym nie myślałem ale kto wie, może coś wymyślę ....  Miałem jeszcze w planach oświetlenie pod drzwiami przy otwieraniu ale temat padł bo nie znalazłem dobrego estetycznego pomysłu na jego wykonanie, a poza tym w środku jest już dość jasno i część światła oświetla obszar na zewnątrz auta po otwarciu drzwi.
 Ale kto wie ....
 Na razie zostaje tak jak jest
   
 
  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | Jak spalanie przy nowej przepustnicy? Nie wiem jaki sens był żeby ją mienić. Ale wszystkie inne modyfikacje bardzo fajne. Pozdrawiam. | 
 Co do spalania na nowej przepustnicy - cały czas robię testy. Na razie jest okres zimowy i siłą rzeczy auto więcej spala. Jak dotąd zauważyłem lekki wzrost spalania ale ocena obiektywna będzie dopiero po kilku tankowaniach do pełna.
 Co do sensu zmiany - na pewno lepiej się kręci w okolicy 3500 obrotów i wskazówka prędkościomierza nie potrzebuje wiele czasu aby dojść do 180.
 Ja nie ukrywam że ekonomiczność jest dla mnie ważna i priorytetowa, ale jeśli da się zmienić i dołożyć nieco mocy a przy tym nie stracić wiele na ekonomiczności to na takie zmiany jestem w stanie się zdecydować.
 Zmieniłem przepustnicę i analizuję teraz plusy dodatnie i plusy ujemne
   |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sty 2013,  15:15   Modernizacja elektrycznego otwierania zamka bagażnika | 
 |  
               | 
 |  
               | Modernizacja elektrycznego otwierania zamka bagażnika 
 Znów coś się dzieje przy sporcie
     Tym razem postanowiłem zmodernizować elektryczne otwieranie zamka bagażnika a dokładniej połączenie pomiędzy siłownikiem a zamkiem bagażnika.
 Dotąd otwieranie działało za pomocą siłownika i cięgła połączonego z zamkiem - jak to widać na zdjęciu
 
 
 
   
 
 Całość działała dobrze, jednak z czasem okazało się, żeby otworzyć zamek bagażnika trzeba było kilka razy załączyć siłownik przyciskiem.
 Efekt ten nasilał się wraz ze spadkiem temperatury
  . Cięgno łączące siłownik z zamkiem przechodziło przez otwór w zamku, a podczas otwierania ocierało się o ścianki otworu.
 Połączenie to było sztywne więc w wyniku naprężeń cięgno napotykało spory opór i tarcie przy przesuwaniu się.
 Stąd problemy z otwieraniem zamka siłownikiem.
 
 W oryginalnym fordowskim rozwiązaniu cały mechanizm działa przy pomocy siłownika z linką. Jest on zamontowany w specjalnej obudowie z dźwigienką.
 Na allegro można dostać kompletny mechanizm z siłownikiem, linkami i zamkiem za około 100 zł z przesyłką. Czy to drogo lub tanio - indywidualna sprawa
   Postanowiłem zastosować podobne rozwiązanie i do tego potrzebna mi była druga linka.
 Zakupiłem nowy zamek ze standardową linką do zamka z kluczykiem za całe 9 zł + koszty przesyłki
  (zdjęcie poglądowe poniżej) 
 
   
 Postanowiłem ją dołożyć do mojego zamka, zainstalować i połączyć z siłownikiem.
 
 Musiałem jedynie wymyślić rozwiązanie i sposób, jak to wszystko ze sobą połączyć i zamontować.
 
 Na początek wymontowałem siłownik i zamek z klapy bagażnika.
 Jak dotąd połączenie zamka z siłownikiem było realizowane za pomocą sztywnego cięgła
 
 
 
   
 
 Postanowiłem je zamienić na linkę. Wymontowałem je z drugiego nowo kupionego zamka. Żeby wyciągnąć z niego linkę, musiałem z jednej strony obciąć końcówkę linki kształtu litery L,  ponieważ cała linka jest zamontowana na stałe w gnieździe przy zamku (kto się kiedyś zagłębiał w tym temacie wie o co chodzi), nie ma możliwości wyciągnięcia linki przez plastikowy uchwyt pancerza przy zamku - za mały otwór.
 Kiedy już ją wymontowałem z nowo kupionego zamka, mogłem ją zamontować w moim. Zdemontowałem cięgło a w jego miejsce włożyłem linkę która idealnie siadła w gniazdo i zaczep
   Linka do siłownika z jednej strony jest ucięta ale to nie problem bo mogę ją śmiało połączyć z metalową kostką, którą były połączone obie części cięgła.
 W miejsce jednej z części cięgła wskoczy linka a druga część cięgła zostanie do połączenia z siłownikiem.
 
 
 
   
 
 Musiałem wymyślić , jak zrobić mocowanie pancerza linki. Wzorowałem się na oryginalnym rozwiązaniu, żeby mocowanie pancerza było przymocowane do obudowy siłownika.
 Do zrobienia uchwytu - trzymającego pancerz linki - i przymocowania do niego siłownika, wykorzystałem kawałek blachy mosiężnej, która mi została po zrobieniu podkładki pod przepustnicę.
 Blacha ma grubość 1 mm, ale po odpowiednim jej wyprofilowaniu udało mi się uzyskać odpowiedni kształt oraz dużą sztywność całej konstrukcji.
 W skrócie etapy powstawania tego elementu ...
 
 
 
   
 
 Konstrukcja może nie jest najpiękniejsza, ale w 100% spełnia swoje zadanie
     
 Po zamontowaniu w niej siłownika, zamocowaniu pancerza linki w gnieździe, połączeniu cięgła z linką, pozostało wyregulowanie skoku siłownika.
 W tym rozwiązaniu z linką powstają dużo mniejsze naprężenia i dużo mniejsze opory dla siłownika, przez co cały mechanizm pracuje dużo lżej.
 I tak oto cały zmontowany zestaw jest gotowy do montażu.
 
 
 
   
 
   
 
 Przed montażem zestawu w klapie bagażnika najpierw musiałem odpiąć linkę od siłownika, przełożyć linki przez otwór w klapie, a po przykręceniu zamka w klapie ponownie podpiąć pancerz i linkę do siłownika.
 Siłownik zamontowałem z prawej strony klapy, patrząc na klapę od środka auta - jak to widać na zdjęciu ...
 
 
 
   
 
 Do przymocowania siłownika do klapy wykorzystałem otwór, który fabrycznie służy do dodatkowego przykręcenia wkrętem plastikowej osłony klapy.
 Jednak ta osłona przede wszystkim mocowana jest w klapie na kilku mocnych spinkach i trzyma się mocno, więc brak jednej śrubki nie stanowi problemu.
 
 
 
   
 
 Tak wygląda siłownik po jego zamocowaniu w nowym miejscu
 
 
 
   
 
 Tu widać ułożenie obu linek - do zamka z kluczykiem w klapie i do siłownika.
 
 
 
   
 
 Po całej tej modernizacji zamek klapy otwiera się bez najmniejszych problemów za każdym razem - za każdym jednokrotnym naciśnięciem przycisku.
 I oto chodziło
    a cała modernizacja kosztowała mnie tylko 9 zł za zamek z linką i trochę pracy. Ale grzebanie przy sporcie to dla mnie czysta przyjemność       
 Gdybym wiedział, że z cięgnem mogą być problemy, to od razu zamontowałbym linkę.
 Projekt elektrycznego otwierania zamka klapy bagażnika ostatecznie został udoskonalony i zakończony
     
 
 O powyższy opis uzupełniona jest poprzednia fotorelacja z montażu siłownika otwierania zamka bagażnika.
 |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sty 2013,  22:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Fakt z tym otwieraniem zimą Jednak ja idę w fabrykę lecz używaną
     |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sty 2013,  22:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | na początku też o tym myślałem jednak postanowiłem zrobić coś samemu - dla czystej satysfakcji  - a przy okazji udało mi się zaoszczędzić troszku grosza (jak pisałem używka na allegro chodzi średnio po około 100 zł) wiadomo - co fabryka to fabryka - ale mój pomysł też działa
       |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2013,  10:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja zrobiłem otwieranie na linkę z tego co akurat znalazłem w garażu  działa już ponad 6 lat i tylko raz się poluzowała linka |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ff1980   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 02 Gru 2009
 Posty: 35
 Skąd: ...
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2013,  16:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam i do Raffaello, odnośnie podświetlenia schowka fajny pomysł, ja wlożylem oryginalną oprawkę z żarówką w  puste okrągłe miejsce w zaczepie klapy schowka tak jak w oryginale, plug&play + podłączenie się na stałe nie po stacyjce, to teraz kiedy czas na elektryczne lusterka ?  )))) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2013,  20:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | fajnie ff1890 że udało Ci się znaleźć oryginalne oświetlenie schowka   Co do projektu elektrycznych lusterek to jest to już poważniejszy projekt, który wymaga więcej uwagi i nakładów, bo trzeba by wymienić lusterka, zmodernizować wiązki elektryczne w drzwiach etc. - zobaczymy może kiedyś ...
 Na razie lusterka zostają w manualu
       |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2013,  22:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam takowe wydłubane z MK4 na Strażackiej... 	  | Raffaello napisał/a: |  	  | fajnie ff1890 że udało Ci się znaleźć oryginalne oświetlenie schowka   | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  14:58   Chromowane klamki wewnętrzne z podświetleniem | 
 |  
               | 
 |  
               | Kilka dni temu w sporcie zagościła kolejna zmiana, modyfikacja - wymieniłem wewnętrzne klamki z czarnych na chromowane z wersji ghia. 
 Poniekąd kierowałem się względami estetycznymi ale i praktycznymi.
 Niejednokrotnie zdarzało się, iż wieczorem lub w nocy niektóre osoby (pasażerowie) mieli problem ze znalezieniem klamki - była słabo widoczna. Trzeba było zapalać światło wewnątrz auta, aby mogli ją znaleźć.
 
 Wychodząc naprzeciw tej potrzebie, zamontowałem chromowane klamki które są lepiej widoczne w ciemności, a dodatkowo zamontowałem białe diody podświetlające klamkę. Światło jest dyskretne i delikatne, aby nie przeszkadzało, ale w ciemnościach pozwalało namierzyć klamkę.
 Zasilanie diod wziąłem z wiązki zasilającej przyciski sterowania elektrycznymi szybami, które są podświetlanie i zapalają się z chwilą przekręcenia kluczyka w pozycję zapłonu.
 Fajnie się to synchronizuje, bo wchodząc do auta świeci się lampka kabinowa a z chwilą przekręcenia kluczyka lampka gaśnie a zapala się podświetlenie klamek i przycisków sterowania szybami, a po zgaszeniu auta gaśnie podświetlenie klamek i sterowania szybami a automatycznie zapala się lampka kabinowa.
 Efekt jest zadowalający.
 
 Ciężko zrobić zdjęcie w nocy aby przedstawić efekt podświetlenia, bo światło podświetlenia jest słabe ale poniżej widać jak fajnie wyglądają chromowane klamki.
 
 montaż podświetlania klamek
 
 
   
 
   
 Chromowane klamki
 
 
   
 
  |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Raffaello 30 Sty 2013,  14:31, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  15:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja tu nie chcę za dużo marudzić, ale chyba zaczyna się droga w choinkę :> |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  15:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | ja tu nie chcę za dużo marudzić, ale chyba zaczyna się droga w choinkę :> | 
 
 To się lepiej rdzą zajmij, zanim ci fieste zezry a nie tu marudzisz
   
 Wujek w mondziole mk1 ma podświetlenie klamek fabryczne i nie powiem, jest to bardzo fajny, przydatny patent, z tym że w mondeo jest to chyba na jakichś słabych żarówkach i światło jest baaardzo delikatne, i nie rozprasza kierowcy w nocy... A jak w przypadku ledów? (warto w ledzie spiłować główkę, wtedy światło się ładnie rozprasza, a nie świeci punktowo
  ) |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  16:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak właśnie zrobiłem - ledy są spiłowane aby rozpraszały światło i dodany jest opornik aby świeciły słabiej niż nominalnie, dlatego w nocy podświetlenie jest tak delikatne że nie wychodzi nawet na zdjęciach a sam pomysł z podświetleniem podejrzałem u szwagra w skodzie superb
 
 poza tym miałem ostatnio dokładać klimatyzację ale ten projekt na razie został odłożony w czasie
 |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  20:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Widzę że kolega lubi oświetlenie w aucie.     Podziw
 Ps Klima to dla mnie był by priorytetem
     |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  21:56 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | ja tu nie chcę za dużo marudzić, ale chyba zaczyna się droga w choinkę :> | 
 
 idąc tym tokiem rozumowania to współczesne nowe auta są choinkami bo mają wiele podświetlanych rzeczy
       
 Ja jedynie podpatruję takie rozwiązania i montuję je tylko dla polepszenia komfortu w aucie.
 Co niektórzy forumowicze to rozumieją a inni nie - i ja to rozumiem.
 
 
  	  | modell1 napisał/a: |  	  | Ps Klima to dla mnie był by priorytetem     | 
 
 a kwestia klimy jest aktualna lecz trochę odroczona w czasie ale kiedyś doczeka się realizacji - w miedzy czasie muszę jeszcze rozkminić kwestię elektryczną sterowania klimą i schematy.
 |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Raffaello 27 Sty 2013,  22:04, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arecki   Człowiek Whisky
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 04 Sty 2009
 Posty: 1673
 Skąd: WWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  21:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | to nie wszystkie sporty miały klimę?   |  
				| _________________ 
   
 
   
 Była Fiesta jest Focus
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raffaello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 47
 Dołączył: 29 Maj 2010
 Posty: 130
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  22:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | niestety nie wszystkie   |  
				| _________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM  r. 2000
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany
  - urządzenie dowożące do pracy 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |