|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] Szarpanie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
lukaszz
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 10 Kwi 2013, 08:38 [MK6] Szarpanie na zimnym silniku
|
|
|
Witam, fiesta zaczyna mi szarpać na biegu 2 i 4 jak silnik jest zimny przy obrotach 1800 -2100, po nagrzaniu objaw znika. Obecny przebieg to 82200 km, filtr paliwa był wymieniany w listopadzie 2012 przez poprzedniego posiadacza (faktura z abscar.pl). Jak naciśnie się pompkę paliwa to widać bąbelki powietrza w przewodach. Samochód odpala bez problemu, nie ma czarnego dymu. Co może być przyczyną szarpania? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Kwi 2013, 08:47
|
|
|
Skoro masz bąble powietrza w układzie paliwowym, to może warto zacząć sprawdzanie właśnie od niego? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
sszymonek
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Szymon
Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Sokołów Młp.
|
Wysłany: 16 Kwi 2013, 07:58
|
|
|
Układ paliwowy a konkretnie plastikowe przewody, złączki to powiedziałbym bolączka tego modelu. Tata ma fieste TDCI i już dwa razy szukał nieszczelności, bo były pęcherzyki powietrza - ostatnim razem w jednym z przewodów pod filtrem powietrza była dziurka jakby ktoś igłą zrobił. Jest tam pod filtrem takie miejsce, gdzie przewód paliwowy przeciera się dotykając obudowy filtra powietrza.
U mnie jest to samo, miałem ostatnio awarię, rano zapalił na 10s., zgasł i koniec. Pęcherze powietrza, a właściwie nawet brak paliwa w przewodach przy pompowaniu pompką ręczną, zdejmowałem obudowę filtra i też mam lekko przytarty wężyk.
Ale u mnie awaria była spowodowana nieszczelnością na przelewie wtrysku. Jest tam taki plastik z oringiem wkładany do otworu wtryska i właśnie ten oring był uszkodzony więc lało się paliwo. Nie wiem od jak dawna, bo wcześniej zapalanie silnika trwało najczęściej dobrych kilka sek. a teraz pali na dotyk. Może to też kwestia tego, że się cieplej zrobiło, ale mam wrażenie, że ta usterka też miała znaczenie. Dodam, że nieszczelność znaleźliśmy przy pomocy kompresora.
Co do szarpania, to po nocnym odpaleniu auta lekko je wyczuwam, ale nie jest to jakoś uciążliwe i zaraz po ruszeniu w drogę o nim zapominam. Na wolnym obrotach tzn. ok 1500 ładnie się prowadzi.
Tak czy inaczej nieszczelność w układzie paliwowym trzeba znaleźć i wyeliminować. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|