Przesunięty przez: trzeci 2 Cze 2014, 20:16 |
[MK1] 1.3 - problemy z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:10 [MK1] 1.3 - problemy z odpalaniem
|
|
|
już któryś raz podchodzę do tematu, ustawiam wszystko jak fabryka po czym kręcę, wymieniam, zamieniam, kombinuję, podciągam masy, proszę i grożę i jak tępa dzida nie chciała palić tak nie pali
mowa oczywiście o smerfetce
Nie mogę się poddać bo zlot za pasem a już różne opcje mnie nachodzą.
Opis:
Mamy iskrę, jest wyraźna może nie jest pięknie niebiesko biała ale powiedzmy że jasno pomarańczowa
Do gaźnika dochodzi paliwo, pompa pompuje, w filtrze widać że przechodzi mimo że nie jest on jakby ciągle napełniony po brzegi
Dodałem masę na cewkę, na aparat
Aparatem kręciłem już w różne strony świata nawet przekręcając go o 180 stopni.
Ogólnie chwilami auto jakby chciało zagadać, coś tam chrypnie, czasem strzeli itp.
Świece ogólnie jak na kombinacje i kręcenie przez dwie godziny wyglądają na dziwnie suche, w sensie trochę na nich paliwo jakby czuć ale nie są mokre tak że z nich spływa paliwo.
Obstawiam gaźnik, mam VV czyli szufladę, już rozkręcałem żeby zobaczyć czy pływak się nie zawiesił i wygląda że jest ok a na pewno nie zaciął się itp. kręciłem też śrubami A i B czyli powietrze i mieszkanka. Zdaje mi się że powietrze musi być całkiem wykręcone śrubą a mieszanka prawie całkiem wkręcona(ok. 1,5 obrotu od maksymalnego wkręcenia) i wtedy auto przynajmniej daje jakieś znaki odpalania.
Zastanawiam się czy nie zamienić gaźników bo mam fordowski ten taki najpopularniejszy z zielonego kermita 1.1 obstawiam jednak że kolektor jest inny a co za tym idzie muszę mieć uszczelkę ? i czy na pewno kolektor pasuje ? a może nie trzeba zmieniać kolektorów ?
Nadal nie rozwikłałem zagadki który z trzech kabli idzie do gaźnika na ten gwint taki, jeden w sumie odrzuciłem tylko bo jak go podepnę to się świeci kontrolka od oleju.
Do wszystkich co zjedli na tym zęby POMOCY ! |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Kwi 2013, 07:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:20
|
|
|
próbowałeś podlać paliwem ze strzykawki w gardziel na zamkniętą przepustnice i odpalać? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:27
|
|
|
van napisał/a: | Nadal nie rozwikłałem zagadki który z trzech kabli idzie do gaźnika na ten gwint taki, jeden w sumie odrzuciłem tylko bo jak go podepnę to się świeci kontrolka od oleju. |
Ten, na którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu. A ten gwint o którym mówisz to pewnie elektrozawór (w gaźniku) Jak masz to niepodłączone to nie będzie paliwa dostawać.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:32
|
|
|
luki, próbowałem mu nalać w gaźnik trochę, nic to nie dawało
DziDzia napisał/a: | Ten, na którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu. A ten gwint o którym mówisz to pewnie elektrozawór (w gaźniku) Jak masz to niepodłączone to nie będzie paliwa dostawać. | są trzy kable i wydaje mi się że wszystkie dostają napięcie po zapłonie, bez tego podłączonego już auto działało i paliło, jeździło ... jak to wytłumaczyć ? |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:33
|
|
|
kompresja? świece suche/zalane? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:35
|
|
|
kompresję nie wierzę że tak nagle straciło bo działało
świece tak jak pisałem są raczej suche niż mokre, na pewno nie są zalane, paliwem trochę śmierdzą |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 23:00
|
|
|
zastanawia mnie też czy to może być problem z powrotem paliwa ?
Ogólnie to auto działało i nagle przestawało, potem jak już przed zlotem zrobiłem to znów normalnie zapalało i jak zdechło tak do dziś się meczę |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 23:57
|
|
|
van napisał/a: | wydaje mi się że wszystkie dostają napięcie po zapłonie |
To niech Ci się nie wydaje, tylko sprawdź :p
U mnie na ssaniu i ogólnie otwartej przepustnicy też jakoś działa bez elektrozaworu. Spróbuj dać mu napięcie. A działać mogło, tak jak napisałem wcześniej. Może miałeś ustawiony gaźnik tak, że miał trochę otwartą przepustnicę.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Kwi 2013, 21:31
|
|
|
no więc tak dziś już nawet udawało mi się to odpalać tak że chwile działało, potem znów nie działało a potem znów działało
Ogólnie jak miałem mieszankę skręconą na maksa, powietrze w ogóle nie skręcone i podpięty kabelek który daje po zapłonie napięcie 1.8V(drugi przewód ma normalnie koło 13V ale na nim nie chce zapalać) to wtedy zapalało ale jak dawałem w gaz to strzelał w gaźnik i ogólnie za bogato było i w końcu gasło.
Kompresję zmierzyłem i jest.
Dziwi mnie to co się dzieje w filtrze paliwa. Raz jakby filtr tylko nasiąknięty paliwem mimo że widać jak się kręci że zaciąga stróżkę, a czasem prawie pełny, raz też jak się przestaje kręcić to paliwo spływa a czasem nie.
Obstawiam że coś się z gaźnikiem dzieje bo momentami normalnie psika paliwem a drugim razem na tych samych ustawieniach nie leje nic.
Polepszę jednak zapłon na jutro wymienię kilka jego elementów na nowe.
Wymienię też ten gaźnik na ten z kermita. Uszczelka zamówiona, rozkręcone, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jak nie to oddam na skup złomu i zapakuje Zeteca |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 21:29
|
|
|
bez zmian
wymiana gaźnika nic nie dała
jeszcze raz zwaliłem zbiornik i sprawdziłem czy wszystko drożne
aparat zapłonowy już przestawiałem w każdą pozycję
wymieniłem kopułkę na nową i przerywacz
trylion razy już opalałem świece które ikre dają
ręce mi opadają, znając życie gdzieś walnąłem jakiego babola i teraz się tak na mnie mści
już mi nawet na myśl przychodzi że coś z olejem jest nie tak bo jest gęsty
dioda, żółw, joe i inni podpowiedzcie coś bo mi już pomysłów brak |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 21:35
|
|
|
van, a gdyby na razie olać bak i wężyki od pompy dać do kanistra z benzyną? Przynajmniej będzie wiadomo, że zasilanie paliwem jest ok.
Filtru też bym się tymczasowo pozbył. |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 21:46
|
|
|
vegetagt napisał/a: | van, a gdyby na razie olać bak i wężyki od pompy dać do kanistra z benzyną? Przynajmniej będzie wiadomo, że zasilanie paliwem jest ok.
Filtru też bym się tymczasowo pozbył. | jest to pomysł na dodatek jutro jeszcze przeźroczysty wężyk od paliwa |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 21:54
|
|
|
jeszcze co do filtra, to nie wiem na jakiej zasadzie ford je przydzielał - ja nie miałem.
Potem można by ręcznie sterować elektrozaworem, by wykluczyć błąd podłączenia przewodów, ale to musi jakiś magik od kabelków się wypowiedzieć. |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 22:08
|
|
|
ciągle nikt mi nie odpowiedział jaki kabel ma iść na ten domyślam się elektrozawór, mam trzy jeden to raczej od oleju bo jak go podłączam to się pali kontrolka, drugi ma po zapłonie 1.8V i trzeci ponad 12V
na zmianę se tak tymi dwoma ostatnimi podłączam bo już sam nie wiem który ma działać!! |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 23:04
|
|
|
na elektorzawór ma być po zaplonie 12 żeby dysze otworzyć
jak dajesz paliwo ze strzykawki w gardziel to łapie? jak nie to znaczy że zapłon jest źle ustwony |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 23:50
|
|
|
czyli kabelek czarny który robi pstryk jak przekręcam zapłon- done
teraz byłem jeszcze 1,5 godzinki i ogólnie paliwo już ładnie do 2/3 w filterku, gaźnik też mokry od paliwa, świeca 3 i 4 co jakiś czas podlana i coś tam lekko łapie
tyle razy przestawiałem aparat o 180stopni że już się pogubiłem muszę go ustawić na 0, coś pamiętam żeby to zrobić to muszę dekiel ściągnąć i patrzeć żeby się coś mijało na którymś cylindrze ? |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Kwi 2013, 00:08
|
|
|
Na pokrywie rozrządu masz znak który musisie pokrywać ze znakiem na kole pasowym. Ustawiasz na znaki, sciągasz kopułkę z aparatu układasz obok i patrzysz czy palec patrzy na 1 cylinder. Jak nie patrzy, wyciągnij aparat i ustaw tak żeby patrzył na 1 cylinder kopułki. I próbuj palić dziada. Na zlot jedziesz? Zabiorę Ci działający aparat, i gażnik do valencii. Chociaż wydaje mi sięże na zębatkach napędzających aparat powinny być jakieś znaki do właściwego ustawienia aparatu. Spróbuj zerknąć tam. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Kwi 2013, 06:11
|
|
|
Na moje to źle ustawiony aparat zapłonowy. w 1.3 jest tak jak w valencjach? masz aparat na zębatkę?
Druga sprawa - spróbuj go zapalić z zaciągu. Może problemem jest spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Cewkę wymieniałeś ? Na pewno jest od aparatu z przerywaczem? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2013, 08:34
|
|
|
cewki wymieniałem, iskra na każdej jest i wartość 1,7ohma
aparat jest na zębatkę i jest taki sam jak w valenciach z tym że ten jest nie boscha a motorcrafta czyli z tą dużą kopułką |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 26 Kwi 2013, 08:52
|
|
|
van, ustaw tak jak to jest w książce opisane (sam naprawiam) ciężko "na oko" ustawia się aparat... |
|
|
|
|
|