Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
4 Maj 2014, 19:17
[MK3] Jak wymienić pompę wody ?
Autor Wiadomość
piotr-etype 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 49
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 1 Lut 2009, 19:16   [MK3] Jak wymienić pompę wody ?

proszę o pomoc w temacie doświadczonych "fiestowiczów" , mechanik zaśpiewał mi za wymianę 100zł. , a przecież stówa na ziemi nie leży , a tym bardziej nie chodzi piechotą ;-(
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 5 Lut 2009, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lut 2009, 19:57   

ewentualnie możesz poszukać "sam naprawiam" - jest napisane co i jak. ogólne nic specjalnie trudnego :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:02   

bidżej86 napisał/a:
ogólne nic specjalnie trudnego

Dokładnie
Spuszczasz płyn .
Odkręcasz 3 śruby koła pasowego pompy (płaska 10)
Potem luzujesz alternator (2 śruby od dołu jedna od góry)
Cofasz alternator zdejmujesz pasek (o ile wcześniej sam nie spadł z kołem pasowym pompy.
Odkręcasz wąż chłodnicy i zbiorniczka .
Odkręcasz 3 śruby trzymające pompę . O ile się nie urwą jesteś już w domu .
Dłuto skrobiesz resztki uszczelki po pompie
Nowa uszczelka
nowa pompa skręcasz na 3 śruby .
zakładasz koło pasowe i skręcasz wstępnie na 3 śruby .
Zakładasz pasek i naciągasz alternator (dokręcasz górną śrubę)
Dokręcasz 2 dolne śruby altka .
Dokręcasz 3 śruby koła pasowego pompy i koniec .
zakładasz węże
Zalewasz płyn
 
 
 
Binke 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:19   

Po tym co diodalodz napisal, wolalbym dac zarobic mechanikowi a w tym czasie wypic sobie piwko i miec problem z glowy. Ale to ty podejmujesz decyzje.
_________________
---> www.AQQ.eu <---
 
 
 
piotr-etype 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 49
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:32   

Dziękuję bardzo za pomoc !
Biorę się do roboty , ale dopiero 10 lutego.
Na razie niech fieścina odpoczywa :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:35   

Binke, oddać komuś stówę za jakieś 30minut PROSTEJ (brzmi dużo gorzej niż wygląda) roboty to dla mnie jak psu w d... wsadzić. A tak - zaoszczędzi stówkę, piwka łyknie przy pracy i jeszcze się czegoś nauczy.

powodzenia piotr-etype!
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 1 Lut 2009, 22:10   

ta 100 w kieszeni to nie zawsze może być oszczędzność bo jak cos urwie to będzie kłopot jeśli się nic nie stanie będzie ok i zaoszczędzi. Liczą się dobre klucze i wytrwałość i chęć naprawy a bedzie ok.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lut 2009, 16:20   

kazi napisał/a:
s urwie to będzie kłopot

i co i myślisz że jak mechanik będzie miał kłopot to ci nie policzy więcej za robote ??
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:01   

Święte słowa :)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
piotr-etype 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 49
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 3 Mar 2009, 18:12   

Pompa wymieniona , naprawa zajęła bite 4 godziny , ale to tylko dlatego tak długo , że jedna ze śrub starej pompy złamała się na gwincie i było trochę "improwizacji" , żeby to ustrojstwo jakoś wydobyć.
W sumie robota rzeczywiście nie taka trudna jak wyglądało na początku , przynajmniej sie czegoś nauczyłem i może w przyszłości komuś też pomogę w tej kwestii.
Dziękuję za pomoc życzliwym , w szczególności moderatorowi - diodalodz , którego instrukcjami głownie się kierowałem przy tej wymianie.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Mar 2009, 18:32   

piotr-etype napisał/a:
przynajmniej sie czegoś nauczyłem i może w przyszłości komuś też pomogę

i o to chodzi kolego :D gratulacje
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Mar 2009, 02:45   

mówiłem że lubią się złamać .trzeba je zastępować śrubami o twardości 8.8 to nigdy już taka sytuacja się nie pojawi . Ja zazwyczaj zakładam na imbusa 10.9 twardości bo imbusem się je dużo łatwiej wykręca .
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 4 Mar 2009, 09:17   

a nie mówiłem :ok: najważniejsze że czegoś się nauczyłeś bo wiedza to siła :-)
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
damian81 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 43
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Holandia
Wysłany: 30 Cze 2013, 12:28   

Witam Mam pytanie.Czy w silniku 1.6 16v,da rade samą pompę wody wymienić,bez ruszania rozrządu ?
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Cze 2013, 12:33   

damian81, niestety nie. Musisz zrzucić przynajmniej pasek. Możliwe, że rolki też będą przeszkadzać, lecz nie jestem tego pewien.
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Lip 2013, 23:05   

W 16v trzeba zdemontowac rozrzad, rolki sa przykrecone do PW.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.