Przesunięty przez: szynszyl 4 Maj 2014, 19:17 |
[MK3] Jak wymienić pompę wody ? |
Autor |
Wiadomość |
piotr-etype
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 49 Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 19:16 [MK3] Jak wymienić pompę wody ?
|
|
|
proszę o pomoc w temacie doświadczonych "fiestowiczów" , mechanik zaśpiewał mi za wymianę 100zł. , a przecież stówa na ziemi nie leży , a tym bardziej nie chodzi piechotą |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 5 Lut 2009, 08:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 19:57
|
|
|
ewentualnie możesz poszukać "sam naprawiam" - jest napisane co i jak. ogólne nic specjalnie trudnego |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:02
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | ogólne nic specjalnie trudnego |
Dokładnie
Spuszczasz płyn .
Odkręcasz 3 śruby koła pasowego pompy (płaska 10)
Potem luzujesz alternator (2 śruby od dołu jedna od góry)
Cofasz alternator zdejmujesz pasek (o ile wcześniej sam nie spadł z kołem pasowym pompy.
Odkręcasz wąż chłodnicy i zbiorniczka .
Odkręcasz 3 śruby trzymające pompę . O ile się nie urwą jesteś już w domu .
Dłuto skrobiesz resztki uszczelki po pompie
Nowa uszczelka
nowa pompa skręcasz na 3 śruby .
zakładasz koło pasowe i skręcasz wstępnie na 3 śruby .
Zakładasz pasek i naciągasz alternator (dokręcasz górną śrubę)
Dokręcasz 2 dolne śruby altka .
Dokręcasz 3 śruby koła pasowego pompy i koniec .
zakładasz węże
Zalewasz płyn |
|
|
|
 |
Binke
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:19
|
|
|
Po tym co diodalodz napisal, wolalbym dac zarobic mechanikowi a w tym czasie wypic sobie piwko i miec problem z glowy. Ale to ty podejmujesz decyzje. |
_________________ ---> www.AQQ.eu <--- |
|
|
|
 |
piotr-etype
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 49 Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:32
|
|
|
Dziękuję bardzo za pomoc !
Biorę się do roboty , ale dopiero 10 lutego.
Na razie niech fieścina odpoczywa |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 20:35
|
|
|
Binke, oddać komuś stówę za jakieś 30minut PROSTEJ (brzmi dużo gorzej niż wygląda) roboty to dla mnie jak psu w d... wsadzić. A tak - zaoszczędzi stówkę, piwka łyknie przy pracy i jeszcze się czegoś nauczy.
powodzenia piotr-etype! |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 22:10
|
|
|
ta 100 w kieszeni to nie zawsze może być oszczędzność bo jak cos urwie to będzie kłopot jeśli się nic nie stanie będzie ok i zaoszczędzi. Liczą się dobre klucze i wytrwałość i chęć naprawy a bedzie ok. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 16:20
|
|
|
kazi napisał/a: | s urwie to będzie kłopot |
i co i myślisz że jak mechanik będzie miał kłopot to ci nie policzy więcej za robote ?? |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
piotr-etype
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 49 Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Mar 2009, 18:12
|
|
|
Pompa wymieniona , naprawa zajęła bite 4 godziny , ale to tylko dlatego tak długo , że jedna ze śrub starej pompy złamała się na gwincie i było trochę "improwizacji" , żeby to ustrojstwo jakoś wydobyć.
W sumie robota rzeczywiście nie taka trudna jak wyglądało na początku , przynajmniej sie czegoś nauczyłem i może w przyszłości komuś też pomogę w tej kwestii.
Dziękuję za pomoc życzliwym , w szczególności moderatorowi - diodalodz , którego instrukcjami głownie się kierowałem przy tej wymianie. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 3 Mar 2009, 18:32
|
|
|
piotr-etype napisał/a: | przynajmniej sie czegoś nauczyłem i może w przyszłości komuś też pomogę |
i o to chodzi kolego gratulacje |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2009, 02:45
|
|
|
mówiłem że lubią się złamać .trzeba je zastępować śrubami o twardości 8.8 to nigdy już taka sytuacja się nie pojawi . Ja zazwyczaj zakładam na imbusa 10.9 twardości bo imbusem się je dużo łatwiej wykręca . |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 4 Mar 2009, 09:17
|
|
|
a nie mówiłem najważniejsze że czegoś się nauczyłeś bo wiedza to siła |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
damian81
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 43 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 2 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 30 Cze 2013, 12:28
|
|
|
Witam Mam pytanie.Czy w silniku 1.6 16v,da rade samą pompę wody wymienić,bez ruszania rozrządu ? |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Cze 2013, 12:33
|
|
|
damian81, niestety nie. Musisz zrzucić przynajmniej pasek. Możliwe, że rolki też będą przeszkadzać, lecz nie jestem tego pewien. |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Lip 2013, 23:05
|
|
|
W 16v trzeba zdemontowac rozrzad, rolki sa przykrecone do PW. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|