Otwarty przez: Parzych 28 Paź 2013, 02:47 |
Ekonomiczna jazda / Eco Driving |
Autor |
Wiadomość |
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 17:43
|
|
|
Tak sie sklada ze w pracy gdzie dostaje 60 gr od km, niskie spalanie to moja pensja. |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
Elwis3108
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: PMI
|
Wysłany: 28 Sie 2012, 20:44
|
|
|
Ja nie wiem swoim 1.25 jeżdżę następująco:
pro eko:
1- do 10km/h
2- do 20km/h
3- do 30km/h
4- do 40km/h
5- do 50km/h
i są to zmiany przy ok. 2000obr/min.
A jak upalam to do odcinki:
1- do 45km/h
2- do 85km/h
3- do 125km/h
4- do 160km/h
5- < 160km/h
i nie uważam żeby jakoś dziwnie ten silnik wył on dopiero od 5000obr zaczyna brzmieć )) |
|
|
|
|
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 23 Kwi 2013, 10:04
|
|
|
ja po podpięciu OBD do komputera ustawiłem kilka parametrów do eko. i kilka wniosków
1. spalanie na 4biegu przy 50mk to 4,7(chwilowe) a na 3biegu ta sama prędkość to 6l
2. podczas przyspieszania to do 85% obciążenie silnika, jazda stałą prędkością an mieście to około 15KM i do 20% obciążenie silnika.
3. hamowanie silnikiem to 5,5-7 l (chwilowe) a na luzie to 1,5l
jeszcze się pobawię ale zastanawia mnie to hamowanie silnikiem. Kiedyś gadali ze tak sie oszczędza a po przeczytaniu o testowaniu aut na spalanie to własnie na luz wrzucając. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Kwi 2013, 11:55
|
|
|
bartikrasnik napisał/a: | Kiedyś gadali ze tak sie oszczędza a po przeczytaniu o testowaniu aut na spalanie to własnie na luz wrzucając |
przy testach na spalanie b. dlugo mozesz jechac na luzie - wtedy ma sens mocno sie napedzic i powoli wytracac predkosc, znowu przyspieszac, znowu wytracac...
przy normalnej jezdzie lepiej hamowac silnikiem (no chyba, ze na luzie przejedziesz spokojnie pareset metrow i nie bedziesz musial sie zatrzymywac, np. dotoczysz sie do zmiany swiatel) |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 23 Kwi 2013, 13:28
|
|
|
no tak własnie myślę czyli taka niedzielna jazda bo na tygodniu jak tak będziesz jechać to 2-3 innych się wepcha przed ciebie i du... z ekonomi jak trzeba hamować. Ale mi chodziło o to ze podczas hamowania silnikiem jest większe spalanie niż podczas normalnej jazdy. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Kwi 2013, 13:44
|
|
|
podczas hamowania silnikiem paliwo powinno byc odciete zupelnie, czyli 0l/100km o (dopiero na niskich obrotach komp dolewa troche paliwa, zeby zapobiegac gasnieciu) |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 23 Kwi 2013, 14:22
|
|
|
dlamnie to zrozumiałe i całe zycie w takim przekonaniu zyłem. ale zastanawia mnie jedno.
skoro odcina paliwo to czy nie jest to porównywanie z samochodem odpalanym na pych albo z górki, a jak eksperci piszą to może uszkodzić silnik. Może te porównanie jest na wyrost i złożoność tego problemu jest większa ale istnieją inne sposoby na "duszenie" silnika taki jak "zła" mieszanka, albo wykorzystaniu podciśnienia w cylindrach. Jeszcze pojeżdżę i puszcze auto z górki na biegu i bede sprawdzał różnice jaką pokazuje program z czytujący z OBD |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Kwi 2013, 14:29
|
|
|
uszkodzic moze odpalanie na pych, a nie pchanie zgaszonego auta
negatywne jest hamowanie silnikiem na b. niskich obrotach, ale wtedy od razu czujesz jak sie motor dlawi i to juz najwyzsza pora dac na luz albo nizszy bieg |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Kwi 2013, 16:12
|
|
|
bartikrasnik napisał/a: | porównywanie z samochodem odpalanym na pych albo z górki, |
przy odpalaniu na pych silnik ma 0 obrotów i nagle dostaje powiedzmy 1500-2000. Smarowania brak itp itd, w niektóych autach rozrząd jest napinany hydraulicznie, więc i naciągu brak.
Jak przestaniesz podawać paliwo podczas jazdy (bo komputer tak zarządzi bądź przez wyłączenie zapłonu), to pompa oleju nadal wytwarza ciśnienie i cały silnik jest smarowany |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 25 Kwi 2013, 14:09
|
|
|
MisiekT napisał/a: | podczas hamowania silnikiem paliwo powinno byc odciete zupelnie, czyli 0l/100km |
Mniej więcej. Sytuacja: miałem zwaloną cewkę i nie paliła na jeden gar (brak iskry). Podczas przyśpieszania (ogólnie jak miałem gaz wciśnięty) i na postoju (jałowe obroty) to szarpała i tak dalej, natomiast podczas hamowania silnikiem nie dawała żadnych oznak złej pracy.
Wniosek - nie dostaje paliwa nie ,ma problemu.
Oczywiście mówię tu o aucie z komputerem i wtryskiwaczami i tak dalej, bo gaźnik to zupełnie inna bajka.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
lokomotiv111
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 52 Skąd: oo
|
Wysłany: 26 Maj 2013, 22:45
|
|
|
Chciałem się upewnić : Silnik 1,3 rok 2003 70 KM
Jak zahamuje silnikiem i obroty skoczą dobrze ponad 3000 to paliwa nie bierze ? |
|
|
|
|
Transporteur
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 58 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 10:18
|
|
|
W teorii jeśli odpuścisz pedał gazu to niby tak, ale obroty wydają się być dość wysokie. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 10:28
|
|
|
lokomotiv111 napisał/a: | Jak zahamuje silnikiem i obroty skoczą dobrze ponad 3000 to paliwa nie bierze ? |
jak hamujesz silnikiem to obroty spadaja, a nie rosna... chyba ze masz na mysli redukowanie biegow?
PS. 3tys dla benzyny to nie sa wysokie obroty |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 45 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 00:36
|
|
|
Tak z ciekawości...jeżeli hamuje się silnikiem ale zjeżdżamy ze sporej górki i silnik nabiera obrotów a nie zmniejsza ani nie utrzymuje ich na jednym poziomie to spala wtedy paliwo czy nie? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 00:42
|
|
|
hawaja24 napisał/a: | jeżeli hamuje się silnikiem ale zjeżdżamy ze sporej górki i silnik nabiera obrotów a nie zmniejsza ani nie utrzymuje ich na jednym poziomie to spala wtedy paliwo czy nie? | Nie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 08:42
|
|
|
hawaja24 napisał/a: | jeżeli hamuje się silnikiem ale zjeżdżamy ze sporej górki i silnik nabiera obrotów a nie zmniejsza ani nie utrzymuje ich na jednym poziomie to | ...znaczy wtedy, że jedziesz na zbyt wysokim biegu |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 02:50
|
|
|
Temat otwarty, proszę tylko bez wycieczek osobistych... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Iwan
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Sie 2014, 15:46
|
|
|
Wg mnie zależy od silnika, trza wyczuć. Zasadniczo ponoć bardzo ekonomicznie jest jeździć z obrotami przy których silnik osiąga makasymalny moment obrotowy.
Wysoki obroty bez sensu, bo już więcej wyje niż ciągnie jak było napisane, za niskie obroty też nie, bo obrywa układ korbowy.
Wg nie starczy mieć prawidłowe ciśnienie w oponach (ja z reguły daję ciut więcej niż zalecenia), dobrze ustawioną geometrię, nie wozić w aucie warsztatu, nie uprawiać startów spod świateł żeby zaraz wyhamować w korku, nie wrzucać na luz, tylko hamować silnikiem, nie stać i nie rozgrzewać silnika zimą przed ruszeniem, tylko odpalić i jechać nie przesadzając z gazem (a na pewno w zaturbionych silniach to konieczne).
Tyle bym chyba od siebie wrzucił. |
_________________ Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.
Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sie 2014, 21:39
|
|
|
Iwan napisał/a: | Zasadniczo ponoć bardzo ekonomicznie jest jeździć z obrotami przy których silnik osiąga makasymalny moment obrotowy |
a jak ja mam moment przy 4tys, to będzie wtedy ekonomicznie? :> |
|
|
|
|
|