Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  20:00		 | 
	
			Silnik : wymiana 1.1 na 1.3 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Radq [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lip 2004,  20:39   Silnik : wymiana 1.1 na 1.3
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam pytanie czy wymiana silnika na 1.1 lub 1.3 (wersje gaźnikowe) to rzecz bardzo skomplikowana???
 
Jak to zrobic? Czym się różnia od tych na wtrysku???
 
 
pozdr. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011,  21:45, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  04:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Różnią się  wtryskiem  :lol: 
 
Co do silnka 1.1 to jest niemal identycznyn. Różni się jedynie osprzętem w sumie.
 
Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik.... 
 
Ja teraz zmieniam swój 1.1 na gaźniku na 1,6 też na gaźniku i są to całkiem inne silniki i przeprowadzka taka jest niestyety dość skomplokowana :(
 
Pozdr... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dynamike [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  11:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | van81 napisał/a: | 	 		  
 
Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....  | 	  
 
1.3 to nie jest cvh. Sam silnik jest konstrukcyjnie identyczny jak 1.1, więc nie ma najmniejszego problemu z przełożeniem go. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 .mat. [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  13:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zależy o jakim 1.3 mówimy :] bo jest ich conajmniej 4 rodzaje :] : 
 
- stary poczciwy kent montowany w fiescie mk1 i escortach mk1 i mk2 a także w capri
 
- cvh montowany w fiescie mk2 escorcie mk3
 
- pinto montowany w taunusach
 
- no i hcs[endura e] montowany w fiescie mk3 escorcie mk4 fordzie ka
 
 
jeżeli masz 1.1 z fiesty mk3 to od silnika 1.3 różni się tylko wałem korbowym,kolektorem ssącym i głowicą.
 
 
jeżeli w miejsce 1.1 na wtrysku chcesz wsadzić 1.3 hcs'a na wtrysku to jest to operacja na zasadzie odkręć przykręć:] 1.3 w fiestach nie występował w wersji gaźnikowej,na gaźniku siedział tylko w escorcie mk4
 
 
jeżeli w miejsce 1.1 na gaźniku chcesz wsadzić 1.3 na gaźniku to szukaj 1.3 z escorta mk4 i to rónież bedzie operacja na zasadzie odkręć przykręć.
 
 
jeżeli zamiast wtrysku chcesz montować gaźnik to sie nie wypowiadam,bo nie znam sie dobrze na wtrysku :] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radq [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  14:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               chodzi mi o to, że zastanawiam się nad zamianą 1.1i na 1.1 gaźnik jak to zrobić ??
 
 
pozdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  15:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie zanam się dobrze na silnikach ale wedłub mnie trzeba wywalić wtrysk i zastąpić go zwykłym gaźnikeim  :lol:  Mam taki do sprzedania ... MOTOCRAFT VV kompletny trzeba by go tylko troszke podpicowac i by był luks     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 .mat. [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  17:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zmień kolektor i zamiast gaźnika wtryskowego daj zwykły :] jak chcesz to mi leży niepotrzebny kolektor z mk3 1.1 gaźnikowego :] nawet wężyk podciśnienia i uszczelka jest   
 
 
jeszcze jest sprawa zapłonu,zapewne bedziesz musiał zmienićaparat zapłonowy na taki z mk3 1.1 na gaźniku.
 
 
czemu chcesz sie pozbyć wtrysku ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radq [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  17:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać  :?  
 
 
pozdr. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radq [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2004,  17:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mat i to wszystko co trzeba wymienić?? A ile byś sobie życzył za ten kolektor?? A jak wtedy jest ze ssaniem???
 
 
pozdr. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2004,  04:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | radq napisał/a: | 	 		  ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać  :?  
 
 
pozdr. | 	  ]
 
Tak, ale chyba Fiestki mk3 mają wszystkie DIS'a (podwójna cefke zapłonową) i sterownik MotoCrafta, wiec i tak te wszystkie czujniki zostać muszą... (czy wychodziłą jakachś mk3 ze zwykłem rozdzielaczem i pojedyńczą cefką?) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zawisza2000 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2004,  07:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jezeli zmieniasz sam kolektor i gaźnik to może być problem. Nie wiem, jak to jest w fordach, ale no Opel po zaprzestaniu montowania gaznikow do pewnego typu silnika usunął miejsce montazu mechanicznej pompy paliwa. A powinno sie "unieszkodliwic" elektryczna pompe przy gazniku  zamontowac wlasnie mechaniczna.
 
Do tego zostaje Ci zabawa z wiazkami przewodów. Moim zdaniem nie warto. Taniej Cie wyjdzie kupic czujniczki itp jak się już sypną ale to tylko moje 3 grosze.
 
Wydech mozesz zostawic ten sam i sonda lmbda bedzie pelnila role "zatyczki" dziury w rurze od kolektora do kata.
 
I tu sie pojawia problem - bedziesz musial "zalatwiac" przeglądy bo Ci nie przejdzie pomiaru spalin (stosowanie wtrysku mialo m.in. na celu obnizenie toksycznosci spalin)
 
Z. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Adamm [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2004,  07:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jesli juz jestesmy przy zmianach silinika to czy jest jakis wielki problem ze zmiana 1.3i na 1.4i ?? I czy jest to dobry silnik bo slyszalem rozne opinie. (wiem lepiej by bylo zalozyc 1.6 lub cos w tym stylu ale nie chce ruszac zawiechy i niczego innego) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zawisza2000 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2004,  07:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja bym się spodziewał, że mogą być problemy bo to zupełnie inna (nowsza) konstrukcja silnika i może być zupełnie inny osprzęt i instalacja elektryczna. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 .mat. [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lip 2004,  11:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pompa paliwa może zostać elektryczna,byle była do gaźnika bo te do wtrysku mają da duże ciśnienie
 
 
no,mk3 miała w każdej wersji elektroniczny zapłon,czyli musi zostać cała elektronika,dałoby sie wsadzić rozdzielacz z mk1/2 ale wtedy nie wsadzisz kolektora ssącego:]
 
 
ogólnie dużo dłubania i sie nie opłaca,jak sie popsuje to kup zaraz cały nowy silnik np. 1.3
 
 
co do wymiany silnika 1.3i na 1.4i to zacznijmy od tego,że to zupełnie różne silniki :] 1.3i to żeliwniak hcs z wałkiem w bloku i 3 podporami wału a 1.4i to cvh[albo zetec,ale domyślam sie,ze o cvh Ci chodzi bo takie były montowane w mk3] z aluminową głowicą i wałkiem w głowicy,konstrukcja o lata świetlne wyprzedzajaca pod względem zaawansowania hcs'a.
 
do wymiany potrzebujesz...cały silnik najlepiej z fiestki mk3    na 99% wszystkie kable już masz,bardzo możliwe nawet,że ten sam wtrysk [chodzi mi o gaźniczek wtryskowy] jest w 1.3i i 1.4i.nie wiem jak z wydechem,ale w mk2 portki kolektora pasowały do wszystkich benzynowych silników więc może w mk3 też tak jest.
 
 
wymiana silnika 1.3i na 1.4i jest całkowicie nieopłacalna bo:
 
- prawie żadna różnica w mocy
 
- silniki cvh są bardziej awaryjne niż żeliwniaki,jak kupisz cvh to bardzo prawdopodobne,ze wałek bedzie do wymiany
 
podsumowując napracujesz sie dużo i nic z tego nie bedziesz miał,jak zmieniać to na 1.6 koszt silnika i wymiany taki jak w przypadku wymiany na 1.4 a różnica w mocy bedzie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Adamm [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Lip 2004,  14:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No tak ale przy zmianie na 1.6 musze ingerowac w zawieche i hamulce pozatym idzie do zmiany tez skrzynia. co do roznicy mocy to jak dla mnie jest odczuwalna jechalem fiestka 1.4i i w porownaniu z moja padaka o niebo lepiej. Pozatym 1.6 jest chyba na wielowtrysku (moze sie myle) a co za tym idzie drozsza bedzie pewnie adaptacja zalozonego u mnie gazu. 
 
 
Bede sie przymierzal pewnie do zmiany silnika i chcialbym 1.4i chyba ze rzeczywiscie sa do bani. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Lip 2004,  15:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               WITam...
 
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kacper [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Lip 2004,  23:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  WITam...
 
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas... | 	  
 
 
taki silnik kusi do sybszej jazdy... więc lepiej sie zabezpieczyc i wymienic hamulce na lepsze... ale to nie trzeba odrazu  :wink: 
 
JoeMix - a co z zawieszeniem ? skrzynią biegów ? całym wydechem (nie wydmucha go ?? jaki potem kupować ? bo np mam 1.3 a chcialbym 1.6 ... to potem kupować do 1.6 - a jak w moim modelu nie było 1.6 ??)
 
Pytania czysto teoretyczne, ja polubiłem ostatnio moj 1.3 ...stuka, puka, ale to sie da polubić... fajnie, słychać ze działa ...i części nie drogie  :lol: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Sie 2004,  07:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               WITam...
 
Zawieszenia zazwyczaj nie trzeba ruszać, chyba że ktoś chce utwardzić lub obniżyć auto... silniki zazwyczaj mają podobne masy czesto wymaian z 11 na większy powoduje wręć iż silnik jest lżajszy... ja mam 0,9 a kumpal 1,6... tyle ze ja mam z zeliwa a on z aluminum... nie doś ze ma prawie 100 kucy wiecej to ma lzejsze auto :-(
 
Skrzynie też by wypadało zmienić... np. 1,6 na skrzyni od 1,1 to nieporozumienie... Co z tego ze masz wiecej kucy pod maską skoro obrotomierz ci podchodzi non stop do czerwonaj kreski...
 
Wydech i tak się czesto modyfikuje... jesli pasują pordki pod kolektor to może zostać, ale i tak zaraz zaprakniesz basowego dzwięku cze czegochś takego ;-) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Adamm [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Sie 2004,  10:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Joe pragnienia to jedno ale kasa to drugie. Chodzi o to zeby na poczatku nie wydac za duzo gdy sie nie ma. Ale skoro mowisz ze nie trzeba zmieniac zawiechy bo wytrzyma pod silniczkiem to juz mnie kusi. 
 
Ale co z pozostalymi sprawami jak osprzet i mocowanie, ktos wspomnial o wydechu, chodzi mi o to zeby kupic silniczek ewentualnie ze skrzynka i zeby go wrzucili ale nic wiecej. Da rade tak zrobic? (w sumie za 1.4 i 1.6 sa takie same oplaty ubezpieczeniowe    ) a jak poziej z gazem??  mam zalozony na monowtrysk. I boje sie zeby mi za duzo nie krzyneli za przerobki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Sie 2004,  10:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oj, instalke nie wiem... ale podejżewam ze bedzie kosztowało... zalezy jaka jest założona (o ile uproszczona - zaoszczedzona) i jak potrzebna bedzie do nowego silnik... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |