Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:44		 | 
	
			[MK4] Regeneracja maglownicy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 daro  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 43  Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 76 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2009,  20:43   [MK4] Regeneracja maglownicy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam czy ktos kiedys podejmował próby regeneracji maglownicy.Stuka mi jak na postoju szybko ruszam w lewo i prawo kierownica (koncówki sworznie tulejki wachacza ok) .Wiem że w przekładni wybija sie plastikowa tulejka i powoduje stukanie -ale czy to ktos kiedys robił czy lepiej kupic nową maglownice w moim przypadku model bez wspomagania. pozdro | 
             
						
				_________________ daro | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Maj 2012,  08:15, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piotrek1289  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Piotrek 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lis 2009,  18:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja robilem (dokladnie moj ojciec) w mojej fiescie i wyszlo fajnie . Wyjelismy stare tulejki dopasowalismy nowe i stukanie ustalo. z tym ze po wymianie trzeba robic zbierznosc, co wydaje mi sie raczej oczywiste bo trzeba wykrecic koncowki drazkow.
 
Sa zdaje sie 3 rodzaje tych tulejek ale co do tego nie jestem pewny. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kadzax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lis 2009,  20:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak to???
 
Czy giaha były także bez wspomagania kierownicy?
 
Myślałem do tej pory, że to jedna z najbogaciej wyposażonych wersji... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  08:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odkopuje temat bo nie chce powielać,ma kto pojęcie o regeneracji maglownicy-stuka mi strona kierowcy na połączeniu drążek listwa    .Jeszcze tego nie robiłem i chciałbym uniknąć niespodzianek-są tam jakieś elementy do wymiany,czy trzeba całość wymienić    ? | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  09:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Janusz masz wspomaganie? | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  09:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak masz luz na drążku, to odkręcasz drążek i wymieniasz,,, nie wiem czy czasem na upartego na aucie tego nie zrobisz (od spodu) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marcin, No o wspomaganie chodzi    
 
JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!!
 
Nie znam budowy i nie wiem czy tam jest jakieś łożysko czy tulejka,a wole być przygotowany na to co zastane,bo robie całą zawieche i autko jest uziemnione już od tygodnia(wymieniam też sprzęgło-pisałem na forum,bo mi silnik w komorze zaklinowało,zero podpowiedzi-nikt nie wyjmował silnika z mk4    )    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  10:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Drążek na wejściu do maglownicy ma jeszcze łożysko kulowe, więc pewnie tam jest luz, jak będziesz potrzebował nowe drążki to mam takie do odsprzedania + końcówki, wszystko febi (niepotrzebnie kupiłem). | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  10:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marcin,  A dlaczego tak drogo?    
 
A tak poważnie ile?
 
Rozbierałeś to kiedyś-jak to wygląda od środka(u mnie tylko strona kierowcy ma wyczuwalny osiowy luz),da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta?
 
 
Ok już wszystko wiem -nie zauważyłem PW    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  12:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drjanusz napisał/a: | 	 		  | da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta? | 	  
 
wg mnie da rade, wystarczy ściągnąć osłonę gumową i przekręcić kierownicą żeby drążek wyszedł na zewnątrz.
 
 
Jakbyś chciał to PW    | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  15:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drjanusz napisał/a: | 	 		  | JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!!  | 	  Nie powiedziałem ze masz wymienić końcówkę drążka którą się odkręca od drążka (na foto z lewej strony), tylko drążek który się odkręca od maglownicy (pod tym takim gumowym) (na foto z prawej strony)
 
 
  | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lip 2011,  21:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               JoeMix, Ok. Ja tak z rozpędu,nie doczytałem i pokręciłem    
 
Ale dzięki Marcin, już po wszystkim-okazało się ,że wszystko w porządku poza tym,że drążek się WYKRĘCIŁ z listwy.Dokręciłem i      .Zero luzów,stuków gra gitara    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lip 2011,  06:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Podłacze się do tematu. Po wymianie uszczelnienia na wałku pompy wspomagania myślałem że wszelkie wycieki z tego układu pójdą w niepamięć. Okazuje się że wycieka mi płyn z przekładni kierowniczej, a dokładnie z samej góry, tam gdzie wałek jej łączy się z krzyżakiem. Na forum eskorta widziałem zdjęcia jak z kabiny można wymienić ten uszczelniacz z góry, bez demontarzy przekładni z auta. We fiescie też się tak da?? | 
             
						
				_________________ Był:
 
Fiat 126p Elegant 1998 r.
 
Była:
 
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 neyoam  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 5 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Maj 2012,  16:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z góry przepraszam za odkopywanie starego tematu, ale nie chcę powielać.
 
 
Mam pytanko czy zna ktoś warsztat w Warszawie i okolicach, który zajmuje się regeneracją maglownic z montażem i demontażem?
 
Z góry dziękuję za pomoc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2013,  15:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i się narobił -wyrwało drążek przy skręcie i to bez ostrzeżenia (żadnych stuków).
 
Mam pytanie kto wymieniał i wie czy do każdej maglownicy(ze wspomaganiem) montuje się zaworki na wejściu i wyjściu węży od i do pompy.
 
Bo mi siadła maglownica i wymieniam na inną(używaną) ,moja w aucie miała zaworki na wejściu i wyjściu węży(w gnieździe śrub) a ta na którą wymieniam nie ma ich(była zdemontowana z kawałkami rurek).
 
I teraz nie wiem czy muszą zawsze być?    
 
A tak wyglądają:
 
  | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lis 2013,  16:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nikt tego nie robił-POMOCY bo jestem uziemniony                | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2013,  21:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To może choć kto wie czy był jeden  czy więcej typ maglownicy(ze wspomą) intrygują mnie te zaworki, po kiego grzyba jedna ma a druga nie        | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 peugeot40619tdi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Sty 2014,  15:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a ja zadam pytanie w poście kolegi,jak wyciągnąć maglownicę? czy po demontażu sanek silnik nie opadnie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lut 2014,  20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na sankach bezpośrednio wisi skrzynia,ale musisz sanki opuścić i podeprzeć od dołu. Ja posłużyłem się lewarkami(hydraulicznymi) i podniosłem bude do góry a skrzynia została na dole (na "cegłach").
 
Mnie najwięcej problemu sprawiły rurki od wspomy. | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |