| Przesunięty przez: szynszyl 6 Kwi 2014,  14:43
 | [MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kruban   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 44
 Dołączył: 27 Lis 2013
 Posty: 19
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  09:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... 	  | kruban napisał/a: |  	  | U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5. | 
   | 
 zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wystarczy że nakręcisz filmik i nam zaprezentujesz to "zabezpieczenie"... 	  | kruban napisał/a: |  	  |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... 	  | kruban napisał/a: |  	  | U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5. | 
   | 
 zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
 | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kruban   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 44
 Dołączył: 27 Lis 2013
 Posty: 19
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  09:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Wystarczy że nakręcisz filmik i nam zaprezentujesz to "zabezpieczenie"... 	  | kruban napisał/a: |  	  |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... 	  | kruban napisał/a: |  	  | U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5. | 
   | 
 zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
 | 
   | 
 Mogę przesłać filmik jak próbuje z 5 przejść na wsteczny, bo nie mam czasu ani ochoty ( bardziej umiejętności ) rozbierać osłon i sprawdzać jak fizycznie to zabezpieczenie wygląda.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FFDriver   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium X
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 21 Cze 2013
 Posty: 636
 Skąd: stąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wracając do kwestii elektronicznej blokady. Choć może słowo "elektroniczna" jest lekko przesadne. Działa to mianowicie tak, że powyżej pewnej prędkości (coś między 8-12km/h) zostaje "włączony" ogranicznik i drążka nie da się przesunąć w pozycję wstecznego. Działa to wówczas tak jak te zwykłe mechaniczne blokady z grzybkiem itp. Natomiast poniżej wyznaczonej prędkości ta blokada zostaje automatycznie zdjęta tak jakby został podniesiony grzybek i tyle   Bardzo to fajne i wygodne. Co więcej pomimo, że w 6 biegowej skrzyni jest to zbędne bo wsteczny jest za 6 to jednak jest czyli można jak się chce
   
 Natomiast tutaj gdzie by się przydało tak na wszelki wypadek to jednak nie ma.
 Wcześniej użyłem słowa "synchronizator" oczywiście błędnie. Nie wiem jak jest zbudowana skrzynia w fieście. W ogólnie specjalnie na mechanice się nie znam. Nie wiem co zgrzyta, jak zapinany jest wsteczny w tym aucie, czy to jest jakieś sprzęgło kłowe czy coś w ten deseń, coś co zazębia wsteczny. Pewne jest to, że ostatecznie wbić się nie da przy takiej prędkości ale do uszkodzenia tego elementu w jakimś stopniu może pewnie dojść.
 
 O żonę się nie boję bo ona zawsze miała tylko 5 biegów i nie ma takich bezwarunkowych odruchów
  Natomiast ja po prostu będę musiał się pilnować bardziej i tyle   
 Pozdrawiam
 FFDriver
 |  
				| _________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już nie musisz kręcić filmiku, Twoje stwierdzenie, że nie da się nawet na postoju przejść bezpośrednio z piątki na wsteczny dało mi do myślenia, dzisiaj na postoju z włączonym silnikiem wykonałem 2 próby  i... nie mogłem wbić wstecznego wychodząc z piątki... 	  | kruban napisał/a: |  	  |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Wystarczy że nakręcisz filmik i nam zaprezentujesz to "zabezpieczenie"... 	  | kruban napisał/a: |  	  |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... 	  | kruban napisał/a: |  	  | U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5. | 
   | 
 zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
 | 
   | 
 Mogę przesłać filmik jak próbuje z 5 przejść na wsteczny, bo nie mam czasu ani ochoty ( bardziej umiejętności ) rozbierać osłon i sprawdzać jak fizycznie to zabezpieczenie wygląda.
 | 
  Tylko jestem ciekawy, co i w jaki sposób udało mi się kiedyś zrobić, że wychodząc z piątki przy ok 140km/h udało mi się zgrzytnąć wstecznym...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FFDriver   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium X
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 21 Cze 2013
 Posty: 636
 Skąd: stąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Tylko jestem ciekawy, co i w jaki sposób udało mi się kiedyś zrobić, że wychodząc z piątki przy ok 140km/h udało mi się zgrzytnąć wstecznym... | 
 
 To sprawdź teraz znowu przy 100 ?
   Ja jutro, jak nie zapomnę, sprawdzę u siebie na postoju.
 
 Pozdrawiam
 FFDriver
 |  
				| _________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Parzych, musiałeś przejść przez luz, albo zgrzytnęła czwórka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FFDriver   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium X
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 21 Cze 2013
 Posty: 636
 Skąd: stąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Parzych, musiałeś przejść przez luz, albo zgrzytnęła czwórka. | 
 
 Co masz na myśli pisząc "przejść przez luz" ? Przecież zmieniając z jednego biegu na drugi zawsze przechodzi się przez luz ? Czy chodzi Ci oto, że zrobił to za wolno tak jakby najpierw wyrzucił na luz, a potem dopiero poszedł w kierunku wstecznego ?
 
 Pozdrawiam
 FFDriver
 |  
				| _________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  22:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też się nad tym zastanawiałem, ale mam wrażenie że chciałem zmienić jak z trójki na czwórkę i mnie zgrzytnięcie "otrzeźwiło", że nie mam szóstki... 	  | FFDriver napisał/a: |  	  | Czy chodzi Ci oto, że zrobił to za wolno tak jakby najpierw wyrzucił na luz, a potem dopiero poszedł w kierunku wstecznego ? | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2013,  22:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | FFDriver, dokładnie. Chodzi mi o to, że lewarek przez chwile był na środku, a nie przeszedł po boku skrzyni. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FFDriver   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium X
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 21 Cze 2013
 Posty: 636
 Skąd: stąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2013,  21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy i koleżanki porobiłem kilka testów przed momentem i jestem lekko wstrząśnięty i nieco zmieszany   Najpierw na postoju próbowałem prosto z 5 wbić wsteczny i co ... i nie da się tak jak pisze kruban i Parzych. Normalnie blokuje i tylko na 4 da się przejść.
 Potem próbowałem podczas jazdy i wydaje się, że również się nie da.
 Oczywiście podczas jazdy robię to cholernie delikatnie więc nie jest to do końca takie miarodajne.
 Jednak wtedy kiedy bezwiednie próbowałem to zrobić przysiągłbym, że poszedł jednak drążek w kierunku wstecznego.
 Nie wiem już co o tym myśleć.
 Sprawdzałem jak to wygląda z innych biegów i w takim przypadku nie jest wsteczny blokowany. Czyli np. już z 4 czy 3 da się bezpośrednio przejść na wsteczny. Na postoju fizycznie wbijałem wsteczny, a podczas jazdy tylko sprawdzałem, że drążek idzie tam i nie jest blokowany.
 To wszystko próbowałem przy małych prędkościach. Na spokojnie jeszcze przez weekend to sprawdzę przy prędkościach powyżej 100km/h.
 
 Bardzo to dziwne bo przysiąg bym, że wtedy poszedł drążek bezpośrednio z 5.
 
 Pozdrawiam
 FFDriver
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 29 Lis 2013,  22:06, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2013,  21:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | FFDriver, może jest jakaś pozycja, gdzie lewarek idzei w strone wstecznego biegu, a blokada już odpuściła. Albo trafiłeś bieg pozycje pomiędzy 4 a R? W skodzie raz tak z 2 na 3 wrzucilem, że lewarek zablokowalo pomiedzy 1 i 2, a po puszczeniu sprzęgła zgrzytneło i mogłem normalnie go cofnąć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2013,  22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdaje się ktoś nie wcisnął sprzęgła do końca - wtedy nawet skrzynka z synchro będzie zgrzytać... No ale najlepiej na inżynierów zwalić   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2013,  16:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | juz nawet kiedyś o tym gadaliśmy ze znajomymi i nie ma opcji wrzucenia wsteczniaka, tym bardziej przy zejściu z piątki przy powiedzmy 70-100km\h ... no może przy zaparciu nagami o deskę to coś by sie tam wycisnęło, ale nie w standardowy sposób, na logike wyobraźcie sobie młodych adeptów jazdy co oni by zrobili ze skrzyniami jakby mozna to było wykonac jak przy zwykłej zmianie biegów, masakra   
 edit. z trójki jak najbardziej, często jak wsteczny grymasi (bo nie ma synchro to grymasi) warto spróbować wbić go z trójki to włazi za pierwszym
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FFDriver   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium X
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 21 Cze 2013
 Posty: 636
 Skąd: stąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2013,  16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | może jest jakaś pozycja, gdzie lewarek idzei w strone wstecznego biegu, a blokada już odpuściła | 
 
 No tak jest, każda inna poza 5.
 
 Jeszcze raz przypominam, że absolutnie nie chodzi o fizyczne wbicie wstecznego tylko o fakt, że drążek idzie w tamtym kierunku.
 Tak jak TSRules piszesz fizyczne wbicie pewnie wymagałoby niezłej siły fizycznej
   
 
  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Zdaje się ktoś nie wcisnął sprzęgła do końca | 
 
 Akurat tego, że sprzęgło było wciśnięte jestem pewien.
 Bardziej zastanawiam się nad tym czy mi w głowie nie zgrzytnęło
   Może rzeczywiście poszło w stronę 4 ale nie wbiłem biegu bo się w porę zorientowałem, że nie mam 6. Sam zgrzyt, jak napisałem, może powstał tylko w mojej wyobraźni.
 Szczególnie, że potem jak już świadomie sprawdzałem to właśnie nie robiłem tego z 5 tylko z luzu gdzie już taka sytuacja pozwala na "wykonanie" zgrzytu i ten był realny więc utwierdziłem się w przekonaniu, że ten pierwszy też był prawdziwy
   Ludzki mózg płata czasem figle, a może tylko mój ?
   
 Pozdrawiam
 FFDriver
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2013,  17:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | FFDriver napisał/a: |  	  | vegetagt napisał/a: może jest jakaś pozycja, gdzie lewarek idzei w strone wstecznego biegu, a blokada już odpuściła
 
 
 No tak jest, każda inna poza 5.
 | 
 
 ale mówimy przecież o przerzuceniu 5->R, a nie każda inna pozycja -> R. A w to, że przerzucając w bieg taki sposób, ale wykonując lewarkiem ruch 0.5 cm do środka blokada odpuszcza, a wajcha idzie dalej na R, to bym był w stanie uwierzyć.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LefQ   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 13 Lis 2013
 Posty: 90
 Skąd: Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2013,  21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | FFDriver napisał/a: |  	  | Druga kwestia to czujniki "cofania". Albo nie potrafię znaleźć albo one tak mają, że działają tylko po wbiciu wstecznego lub wciśnięciu przycisku.
 O ile nie widzę przeciwskazań co do takiego działania czujników tylnych o tyle przednie powinne działać zawsze np. poniżej jakiejś prędkości.
 | 
 Muszę więcej pojeździć, ale na razie odnoszę wrażenie, że w każdej sytuacji, w której oczekuję działających czujników, włączają się one samoczynnie
   
 Co do wstecznego - nie mam potrzeby wrzucania wstecznego (6tki), bo 5-ty bieg będę pewnie wbijał na "autostradach"
  (~ 2k rpm ~ 80km/h). Co ciekawe, pomimo podpowiedzi wrzucenia wyższego biegu, zapinanie 5tki poniżej 70km/h nie jest optymalne w moim silniku patrząc na spalanie. 
 Martwi mnie za to wsteczny, który jest bardzo delikatny i trzeba go dokładnie wbijać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FFDriver   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium X
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 21 Cze 2013
 Posty: 636
 Skąd: stąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2013,  22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LefQ napisał/a: |  	  | zapinanie 5tki poniżej 70km/h nie jest optymalne w moim silniku patrząc na spalanie | 
 
 Spalanie to jak już Ci pisałem jeszcze Cię zaskoczy - negatywnie
   
 Co do szybkiego wbijania wyższego biegu to nie ma sensu bo poniżej 2k obrotów silnik dostaje wibracji.
 
 
  	  | LefQ napisał/a: |  	  | Martwi mnie za to wsteczny, który jest bardzo delikatny i trzeba go dokładnie wbijać. | 
 
 No czasem trzeba poprawiać.
 
 Pozdrawiam
 FFDriver
 |  
				| _________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FFDriver   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium X
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 21 Cze 2013
 Posty: 636
 Skąd: stąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2015,  09:31   [MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania. |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak wrócę do tematu zabezpieczenia wstecznego. Niestety ale jednak nic w MK7 nie ma i jest to totalna porażka.
 To, że ja mam odruch wbijania 6 to się nie dziwię. Jednak jechałem z moją żoną. Ona prowadziła.
 Niestety ona dość szybko wbija wyższy bieg. Choć nigdy nie jeździła z 6 biegową skrzynią ma ochotę w pewnym momencie po prostu wbić kolejny bieg. Dla niej trochę wyższe obroty oznaczają, że auto się męczy
  Ponieważ nie robi tego tak typowo, że jest to taki zdecydowany ruch, tylko zmienia biegi z takim przejściem przez luz  normalnie chciała 2x wbić wsteczny :( Zgrzyt który powstał w ogóle jej nie przeszkadzał (z powodu wiecznie wypadającego wstecznego) myślała, że to po prostu coś jest nie tak i próbowała go poprawić/dobić !! Z różnych wad konstrukcyjnych MK7, ta niestety jest moim zdaniem największa i niedopuszczalna. To jest to samo co z pozbawieniem klapki wlewu paliwa zamykania. Absolutnie niezrozumiałe i niewytłumaczalne decyzje o niezamontowaniu czegoś co jest absolutnie podstawą.
 Co do wstecznego to ja od razu wiem kiedy źle wszedł, żona natomiast tego do końca nie czuje i bardzo narzeka na jego ciągłe wyskakiwanie :(
 |  
				| _________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | srs   
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Gold
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Imię: Robert
 Dołączył: 08 Gru 2013
 Posty: 43
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2015,  16:35   [MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania. |   
 |  
               | 
 |  
               | nic dziwnego że jej się to prawie udawało , obojętnie która skrzynia ma zabezpieczenie przed włożeniem wstecznego biegu, a jeżeli ktoś przez "luz" próbuje włączyć bieg to zawsze mu to się uda , w jednych skrzyniach jest to pierścień na dźwigni a w innych tak jak u nas w IB5 jest blokada . Może sam przetestuj czy włożysz z 5 na wsteczny bieg ( oczywiście na postoju ) i nie uda ci się to na pewno. 	  | Cytat: |  	  | Ponieważ nie robi tego tak typowo, że jest to taki zdecydowany ruch, tylko zmienia biegi z takim przejściem przez luz :P normalnie chciała 2x wbić wsteczny | 
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |