[MK3] Swap z RS2000 na RS2300 |
Autor |
Wiadomość |
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 20:24 [MK3] Swap z RS2000 na RS2300
|
|
|
Witam
Jako że nabyłem silnik z escorta rs2000 z wiązką i wszystkim potrzebnym aby wmontować go do fiesty i żeby jeździł, chciałbym zapodać dół od scorpio lub galaxy 2.3l Głowicę zostawiłbym od rs2000 i moje pytanie jest takie: jako że 2.3 ma wałki wyrównoważające w misce a chciałbym je usunąć, mogę to zrobić po przez założenie miski z rs2000 wraz z pompą oleju i łańcuchem? wiem że będzie trzeba dorobić niewielki metalowy element do bloku silnika żeby po dokręceniu miski olejowej nie było wolnej luki, i po założeniu głowicy z rs2k na dół z 2.3 wzrośnie poziom sprężania do 11.8:1 który jest idealny do LPG a jako że jestem zwolennikiem tego paliwa dla mnie to będzie wielkim plusem mieć doprężony silnik na LPG, a jeżdżę bardzo dużo. Czy istnieje inna LEPSZA możliwość połączenia rs2k z 2.3? najtańszym kosztem byłoby dokupienie jedynie dołu z 2.3, bo cały słupek z 2.3 to już droższa zabawa, a w tych 2.3 głowica często pęka w seri ( nie całe 150 kucy) a 2.3 ori nie wejdzie do fiesty za wysoki bo miska z wałkami jest. Dobrze kombinuje? Zakupić dół i zrobić tak jak napisałem głowa od rs2k wraz z miską i caŁy osprzęt i cieszyć się +/- 170 kucami czy nie ruszać i zwykłe rs2000 montować, bo aktualnie mam zeteca 2.0 na kent camsach który domaga się remontu( próg na tulejach i duże zapotrzebowanie na olej |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Gru 2013, 14:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14 Gru 2013, 22:55
|
|
|
a tak z innej beki to może fiesta kupiona z gliwic?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 16 Gru 2013, 09:43
|
|
|
Moja z gliwic ale kupiłem ją rok temu a może coś odnośnie tematu? - dobrze napisałem powyżej co trzeba zrobić aby upchnąć rs2300 do mk3? |
Ostatnio zmieniony przez wolverinexxx 19 Gru 2013, 06:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Gru 2013, 22:28
|
|
|
to moja ex pewnie hehe |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 13:20
|
|
|
2.3 glowice padają przez sekcje wodną w kolektorze dolotowym która pęka. Notorycznie przegrzane.
Zatkać kanał olejowy i dorobić odpowiedni kawałek.
A co robić to zalezy od Ciebie. Moesz włożyć 2.0 rsa jak masz i jezdzić albo zrobić dół 2.3
to tylko zależy od chęci i kasy. |
|
|
|
|
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 20 Gru 2013, 10:00
|
|
|
mam już dół od 2.3 i całego rs2000 silnik i osprzęt, to bym chciał raczej 2.3 od razu dać jak mam pod ręką, remont zrobić: nowe panewki pierścienie i wkładać do fury bo 2.3 a 2.0 to jest różnica wyczuwalna, terazm mam 2.0 silver topa na kent camsach i fajnie zapier... chociaż nie ma zrobionego wydechu(seria 1.6 i zwykły kolektor żeliwny) |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 20 Gru 2013, 10:13
|
|
|
składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 5 Cze 2014, 21:16
|
|
|
[ Dodano: Czw Cze 05, 2014 20:17 ]
będzie doprężony wiec trzeba jeździć na 98 żeby nie było spalania stukowego
? a druga sprawa czy nie lepiej wsadzić v6 2.5 ? fakt ze więcej modyfikacji ze względu na inna skrzynie ? |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
Ostatnio zmieniony przez Bongo 5 Cze 2014, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 14 Cze 2014, 10:47
|
|
|
Trochę mnie nie było na forum, ale jest już postęp jakiś Kupiłem kompa bez immo odpaliłem fure praktycznie już gotowa Mam założoną cewkę zetecową, jakie kable zapłonowe podejdą mi żeby je spiąć z cewką i świecą? Kable zetecowe mają takie grzybki które nie mieszczą się do głowicy żeby spiąć ze świecą, uciąłem je w starych kablach tak narazie żeby odpalić a nie będę kupował nowych kabli do zeteca żeby je ciąć aby przypasowały do mnie, może od chv podejdą? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Cze 2014, 11:13
|
|
|
piter chyba od cvh miał własnie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Berritto
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 51 Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 1 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18 Cze 2014, 10:53
|
|
|
Daras84 napisał/a: | składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony |
Dokładnie tak samo zrobiłem jak sobie auto przerabiałem i śmiga aż miło nie ugina się i nie ma z niczym problemów ! |
|
|
|
|
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 19 Cze 2014, 10:34
|
|
|
No i jak to swap wyszło kilka problemów, mianowicie gdzieś ciągnie lewe powietrze po odłączeniu zaworu bocznikowego ustalającego wolne obroty bądź nawet zaślepieniu rurki wychodzącej z kolektora jak i zaślepieniu wszystkich podciśnień i zatkaniu ręką w 100% przepustnicy silnik nie gaśnie, ciągnie gdzieś lewe powietrze. Na początku brał spod listwy wtryskowej ale tam już są nowe gumowe podkładki i jest ok, nowe uszczelki kolektora ssącego i pod podstawę wtryskową tą aluminiową, trzyma wysokie obroty z podłączonym silniczkiem bocznikowym 1400 po zaślepieniu go 1000, po zatkaniu ręką przepustnicy i wszystkich podciśnień 600-700, w czym szukać problemu? pryskałem plakiem obroty nie rosną a jakby gdzieś była nieszczelność to by przecież wzrosły, tak miałem przy listwie wtryskowej ale problem został wyeliminowany, już nie mam pomysłu skąd on bierze to powietrze że dalej chodzi |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19 Cze 2014, 14:06
|
|
|
a kruciec pod przepustnica? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 20 Cze 2014, 15:07
|
|
|
odma się okazała uwalona i problem rozwiązany z lewym powietrzem ale jeszcze od 1000 do 2000 rpm przerywa krztusi się zrobię reset kompa może pomoże, a powyżej 2000 jedzie ostro do końca i ten dźwięk jak V-ka prawie |
|
|
|
|
|