ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo? |
Autor |
Wiadomość |
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 21:02 ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo?
|
|
|
Jak w temacie, waham sie nad wyborem silnika pod turbo. Obecnie siedzi rs2000 po portingu glowicy i ostrych walkach, 160KM, 206Nm.
Który silnik lepiej uturbić? RS2000, zetec silver/black? Prosze o konkretne wypowiedzi. |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:04
|
|
|
zetec jest lżejszy, i do niego masz wiecej i łatwiej dostepnych czesci pod turbo! brałbym zeteca!
Bober uturbił tego rs2k, ale ktos wie dalsze losy tego silnika, czy to wogole potem jeszcze jezdziło?? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:09
|
|
|
zetec : np. dlatego ze podpasujesz tloki od opla c20let lub c20xe które sa w serii kute,ma mocne korby , plywajace sworznie(rs2k nie), dostepne sa 3 warstwowe panewki na korby, blizniaczy jest z duratec rs 2.0 , ma mocny blok , walki przerobisz wedle wszelkich zyczen w rewaze lub u swiatka , i regulowane kolka bedziesz miał dostepne bez demontowania pokrywy zaworow, ogolnie rs2000 to taki filigranowy silnik. jeszcze pare "za" by sie znalazlo ale mysle ze to wystarczy |
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:21
|
|
|
Ja bym stawiał na zeteca silvera z tego względu że:
Jest duża dostępność części zamiennych na rynku tak naprawdę za bezcen.
Jest o parę lat nowszą konstrukcją.
Dużo dedykowanych części do tego motoru.
W rs2000 z przegrzania lubią pękać głowice, w turbo temperatura pójdzie w góre.
No i ten porting który masz obecnie w turbo przyda się, ale jeśli naprawdę dużo zamierzasz dmuchać.
Ewentualnie blacktop ale, koszta troche w góre pójdą choć to praktycznie taki sam silnik, nie licząc głowicy, milimetra róznicy w wysokości bloku i paru innych pierdół.
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:47
|
|
|
za black topem przemawia głowica! liman, nie jestem pewny ale ktos mi kiedys powiedział ze N7A tez jest w serii zakuty ALe jak kucizna to najlepiej dedykowana pod turbo, a to tylko zetec. Chociaz (chyba to byl Macflan-nie pamietam nicka) z Krk zakuwał zeteca na kuciznie z jakiejs hondy, a cena tamtego zestawu byla 2 razy nizsza od dedykowanego do forda. |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:56
|
|
|
n7a nie jest w seri zakuty , mam rozebranego |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:19
|
|
|
można juz tanio wyrwac Zetec'a z Foki RS - zakute w serii, wytrzymuje spokojnie nawet okolice 400KM |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:38
|
|
|
też kiedys myślałem, ze blacktop i silvertop różnią się tylko regulacją luzu zaworowego
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:51
|
|
|
luk-90
A jaki jest niby problem w zrobieniu właściwego CR?
Ja bym szukał tłoków i korb z st170
@ W RSie tłoki są kute >mahle, jak z korbami nie wiem |
|
|
|
|
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 23 Sty 2014, 00:09
|
|
|
luk-90 napisał/a: |
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie |
w seri ma odkuwane tloki i korbowody - niee korby nie sa w ksztalcie H ale sa kute |
|
|
|
|
srvrserver
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Seweryn
Wiek: 43 Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: k. Częstochowy
|
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 24 Sty 2014, 09:44
|
|
|
Mimo że jestem fanem n3a czy n7a czy tej serii DOHC to sam turbił bym zeteca. Dużo bardziej przetarte ślady , części dużo więcej w lepszych cenach.
Bzyq masz może wykres tego pocisku obecnie?? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Sty 2014, 10:44
|
|
|
macie przecież przykłady 2 fok na blacktopie - 350 i 400KM, z czego Rasta motoru nie oszczedza i bez problemów lata już kilka sezonów... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Sty 2014, 10:51
|
|
|
wkladaj saaba tyle samo rzeźby, a o wiele mniej kosztów, mega baza i pancerny motor!! |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24 Sty 2014, 11:19
|
|
|
No to padlo na zeteca Darek policz to sobie, jezeli chce zostac przy 4 lapach to sie nie wyplace za naped wkladajac silnik z saaba |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Sty 2014, 23:36
|
|
|
a zobaczysz ile bedzie kosztowało uturbienie |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25 Sty 2014, 12:20
|
|
|
domyslam sie nie pekaj, ale silnika z saaba nie zloze na 4 lapach, skrzynie z calibry i vectry podobno sa do dupy |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 25 Sty 2014, 22:34
|
|
|
Silnik z Saaba potrafi i 500PS+ bez otwierania słupka (Coobcio) ale jest dość ciężki, pchałbym się w zeteca.
Z drugiej strony, dól 2.3 z górą 2.0 w jakiejś konfiguracji tłoków daje 8,5:1 - idealnie pod turbo.
Ile chcesz w ogóle dmuchać? |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Sty 2014, 20:19
|
|
|
dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 26 Sty 2014, 22:27
|
|
|
Daras84 napisał/a: | dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu |
W normalnym połączeniu 2.3 i rs góra rosnie. Można też go odpręzyć mocno innym modem
Nie wiem czy z opla coś trzeba dać i wtedy robi się 8,5 albo wał albo tłoki inne |
|
|
|
|
|