| 
		ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 bzyq90  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.1/55KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  21:02   ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak w temacie, waham sie nad wyborem silnika pod turbo. Obecnie siedzi rs2000 po portingu glowicy i ostrych walkach, 160KM, 206Nm.
 
 
Który silnik lepiej uturbić? RS2000, zetec silver/black? Prosze o konkretne wypowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 FiFa  		  
		 
         Klubowicz
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  22:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zetec jest lżejszy, i do niego masz wiecej i łatwiej dostepnych czesci pod turbo! brałbym zeteca!
 
Bober uturbił tego rs2k, ale ktos wie dalsze losy tego silnika, czy to wogole potem jeszcze jezdziło?? | 
             
						
				_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
 
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 liman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  22:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zetec : np. dlatego ze podpasujesz tloki od opla c20let lub c20xe  które sa w serii kute,ma mocne korby , plywajace sworznie(rs2k nie), dostepne sa 3 warstwowe panewki na korby,  blizniaczy jest z duratec rs 2.0 , ma mocny blok , walki przerobisz wedle wszelkich zyczen w rewaze lub u swiatka , i regulowane kolka bedziesz miał dostepne bez demontowania pokrywy zaworow, ogolnie rs2000 to taki filigranowy silnik. jeszcze pare "za" by sie znalazlo ale mysle ze to wystarczy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dual  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  22:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja bym stawiał na zeteca silvera z tego względu że:
 
Jest duża dostępność części zamiennych na rynku tak naprawdę za bezcen.
 
Jest o parę lat nowszą konstrukcją.
 
Dużo dedykowanych części do tego motoru.
 
W rs2000 z przegrzania lubią pękać głowice, w turbo temperatura pójdzie w góre.
 
No i ten porting który masz obecnie w turbo przyda się, ale jeśli naprawdę dużo zamierzasz  dmuchać.
 
Ewentualnie blacktop ale, koszta troche w góre pójdą choć to praktycznie taki sam silnik, nie licząc głowicy, milimetra róznicy w wysokości bloku i paru innych pierdół.
 
    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 FiFa  		  
		 
         Klubowicz
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  22:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               za black topem przemawia głowica!    liman, nie jestem pewny ale ktos mi kiedys powiedział ze N7A tez jest w serii zakuty    ALe jak kucizna to najlepiej dedykowana pod turbo, a to tylko zetec. Chociaz (chyba to byl Macflan-nie pamietam nicka) z Krk zakuwał zeteca na kuciznie z jakiejs hondy, a cena tamtego zestawu byla 2 razy nizsza od dedykowanego do forda.     | 
             
						
				_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
 
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 liman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | n7a nie jest w seri zakuty , mam rozebranego | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | można juz tanio wyrwac Zetec'a z Foki RS - zakute w serii, wytrzymuje spokojnie nawet okolice 400KM | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  23:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               też kiedys myślałem, ze blacktop i silvertop różnią się tylko regulacją luzu zaworowego    
 
 
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie    | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dual  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  23:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               luk-90
 
A jaki jest niby problem w zrobieniu właściwego CR?
 
Ja bym szukał tłoków i korb z st170     
 
@ W RSie tłoki są kute >mahle, jak z korbami nie wiem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 liman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2014,  00:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  
 
 
 
 
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie    | 	  
 
 w seri ma odkuwane tloki i korbowody - niee korby nie sa w ksztalcie H ale sa kute | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 srvrserver  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: ST 150 
                  Imię: Seweryn 
                  Wiek: 45  Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: k. Częstochowy 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomi16v  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2014,  09:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mimo że jestem fanem n3a czy n7a czy tej serii DOHC to sam turbił bym zeteca.   Dużo bardziej przetarte ślady , części dużo więcej w lepszych cenach.  
 
 
Bzyq masz może wykres tego pocisku obecnie?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2014,  10:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | macie przecież przykłady 2 fok na blacktopie - 350 i 400KM, z czego Rasta motoru nie oszczedza i bez problemów lata już kilka sezonów... | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2014,  10:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wkladaj saaba      tyle samo rzeźby, a o wiele mniej kosztów, mega baza i pancerny motor!! | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bzyq90  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.1/55KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2014,  11:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to padlo na zeteca    Darek policz to sobie, jezeli chce zostac przy 4 lapach to sie nie wyplace za naped wkladajac silnik z saaba    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2014,  23:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a zobaczysz ile bedzie kosztowało uturbienie    | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bzyq90  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.1/55KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2014,  12:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               domyslam sie nie pekaj, ale silnika z saaba nie zloze na 4 lapach, skrzynie z calibry i vectry podobno sa do dupy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bobson  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Andrzej 
                  Wiek: 37  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 806 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2014,  22:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Silnik z Saaba potrafi i 500PS+ bez otwierania słupka (Coobcio) ale jest dość ciężki, pchałbym się w zeteca.
 
 
Z drugiej strony, dól 2.3 z górą 2.0 w jakiejś konfiguracji tłoków daje 8,5:1 - idealnie pod turbo. 
 
 
Ile chcesz w ogóle dmuchać? | 
             
						
				_________________ Fiesta XR2i ITB
 
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 
www.ford-tech.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2014,  20:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomi16v  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2014,  22:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Daras84 napisał/a: | 	 		  | dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu | 	  
 
 
 
 
W normalnym połączeniu 2.3 i rs góra rosnie.   Można też go odpręzyć mocno innym modem
 
 
Nie wiem czy z opla coś trzeba dać i wtedy robi się 8,5 albo wał albo tłoki inne | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |