Wymiana tarcz hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
answe91
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 12:28 Wymiana tarcz hamulcowych
|
|
|
Cześć, mam problem z moją MK3, wczoraj zmieniałem koła i kiedy ściągnąłem prawe przednie cała tarcza hamulcowa chodziła w przód i w tył, po ściągnięciu okazało się że w piaście nie ma dziury na przykręcenie śruby żeby tarcza się trzymała. Teraz moje pytanie o co chodzi, jak ta tarcza hamulcowa ma się trzymać. Dodatkowo przy hamowaniu słychać dudnienie "chodzącej" tarczy, a samochód ściąga na lewą stronę. |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 12:55
|
|
|
Dudnienia nie powinno byc slychac jesli nie jest krzywa lub uszkodzona bo ta sruba tylko ja przytrzymuje - tarcza jest trzymana przez sruby kola. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 13:17
|
|
|
Tej śrubki nie musi wogóle być. A w fordach rzadko były piasty z otworem na taką śrubkę. Tarcza nie ma prawa dudnić ponieważ jest dociśnięta poprzez felgę 4 śrubami kola. Może Ci co najwyżej dudnić łozysko, końcówka drążka, tuleje na wahaczu, albo sworzeń. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 15:03
|
|
|
albo zwichrowana tarcza :p |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
answe91
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 15:04
|
|
|
Jaki wpływ mają na trzymanie tarczy podkładki jednokierunkowe i dlaczego tego nie ma? Wina mechanika? |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 15:05
|
|
|
Gdzie powinny byc podkladki jednokierunkowe? Pod srubami mocujacymi kolo?? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
answe91
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 16:35
|
|
|
Chyba najlepiej by było, wydaje mi się bezsensowne zrobienie tego w taki sposób, tarcza hamulcowa która chodzi w każdą stronę jak chce, ale rozumiem że tak zrobili to tak ma być .
W przyszłym tygodniu jak będę miał możliwość zrobię zdjęcia i sprawdzę drugą tarcze hamulcową jak jest założona, niestety narazie dostępu do garażu nie mam żeby to zrobić porządnie, a na dworze nie ma zachęcającej pogody. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 16:36
|
|
|
u mnie po paruset km tarcze trzeba młotkiem z piasty ściągać Tam sie tak wszystko zapieka, że głowa mała |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 17:22
|
|
|
vegetagt, no ja też ściągałem tarczę młotkiem, ale nie wiem czy po tym nie mam teraz uszkodzonego łożyska. Bo wyje właśnie po tej stronie gdzie ściągałem tarczę młotkiem.
answe91, Cytat: | Dodatkowo przy hamowaniu słychać dudnienie "chodzącej" tarczy, a samochód ściąga na lewą stronę. |
jeżeli przy hamowaniu powiedzmy z 80km/h, słyszysz takie turkotanie, a na pedale tak jakby załączał się ABS, to może być zwichrowana tarcza. Ściąganie na jedną ze stron raczej znaczy, że hamulce nie równo trzymają. Może są przewody zapowietrzone, a na turkotanie pomogła mi wymiana tarcz i klocków. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 18:42
|
|
|
nie rozumiecie, koledze tarcza lata pomimo tego że jest dokręcona przez śruby koła...
answe91, tak ma być. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 10 Kwi 2014, 23:56
|
|
|
Tak kuba87, nabijaj się dalej... Ja jak wymieniałem tarcze to też szukałem na piaście otworu do przykręcenia tarczy, ale go nie znalazłem. Z resztą w ori tarczach (rozumiecie nikt nie wymieniał tarcz przez 20 lat) nie było otworu do mocowania, a w częściach zamiennych już są. Z resztą czy w ogóle ktoś miał/ma w swojej fieście możliwość przykręcenia tarczy do piasty prócz nakrętkami koła? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11 Kwi 2014, 00:14
|
|
|
To szpilki w MK3 nie są standardem? |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 11 Kwi 2014, 00:22
|
|
|
no ja nie mam przykręcanej tarczy do piasty |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
Maci3j18
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: Inny
Imię: Macias
Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: Chojnów/S.Ł.
|
Wysłany: 11 Kwi 2014, 00:57
|
|
|
Niedawno wymieniałem tarcze w swojej kosiarce, i były przykręcone śrubką do piasty, z jednej strony musiałem ja rozwiercać i nową założyłem bez niej. Nie ma żadnej różnicy w porównaniu z drugą, która jest przykręcona tą śrubką, więc te te dudnienie musi byc spowodowane czymś innym. |
_________________ Było: Ford Fiesta 1.1 Ghia 91r. Ford Fiesta 1.4 Futura 94r.
Jest: Skoda Octavia 1.8T RS 2002r. |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 11 Kwi 2014, 17:40
|
|
|
ja miałem tylko jakąś taką blaszkę/podkładkę ze stali sprężynującej z nacięciami po wewnętrznej stronie także można ją był "nakręcić" na gwint i dalej nakręcam nakrętkę na szpilkę i koniec. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 25 Kwi 2014, 09:18
|
|
|
Czyli przepraszam, tak głupio się podepnę pod temat. To w fiestach mk3 niema otworów na tarcze hamulcowe? Bo ja tez ostatnio się dopatrzyłem, i myślałem, ze mechanik nie przykręcił ich do reszty auta |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Kwi 2014, 10:22
|
|
|
Fordzik88 napisał/a: | To w fiestach mk3 niema otworów na tarcze hamulcowe? |
ordzik, sprobuj sie wyrazac troche bardziej konkretnie. Co to jest otwor na tarcze hamulcowa, otwor do ktorego ta tarcze wkladamy?
Otworow na srubki po prostu byc nie musi, ta mala srubka absolutnie nei trzyma tarczy ani jej nie mocuje, jedynie ustala ewentualnie jej pozycje. Za reszte odpowiedzialne sa sruby/szpilki mocujace kolo.
Srubka jedynie w przypadku srub pomaga ustawic tarcze i latwiej trafic srubami przy zakladaniu kola |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 25 Kwi 2014, 19:47
|
|
|
Qzyn napisał/a: | ordzik, sprobuj sie wyrazac troche bardziej konkretnie. Co to jest otwor na tarcze hamulcowa, otwor do ktorego ta tarcze wkladamy?
Otworow na srubki po prostu byc nie musi, ta mala srubka absolutnie nei trzyma tarczy ani jej nie mocuje, jedynie ustala ewentualnie jej pozycje. Za reszte odpowiedzialne sa sruby/szpilki mocujace kolo.
Srubka jedynie w przypadku srub pomaga ustawic tarcze i latwiej trafic srubami przy zakladaniu kola |
Chodziło mi właśnie o otwór na tą śrubkę mocującą tarczę hamulcową do piasty. Troche się przeraziłem że jej niema, i ta tarcza tak rusza się na boki. Ale doczytałem się tutaj, że oryginalnie nie było otworu więc niepotrzebnie robię z igły widły |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
|