| Przesunięty przez: szynszyl 20 Maj 2014,  12:37
 | [MK3] Nie chce zapalić | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2014,  13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | no wiem że on podwyższa trochę obroty przy dojeździe do krzyżówki na wciśniętym sprzęgle, ale czy może powodować gaśnięcie silnika po zatrzymaniu i świrowanie stycznika obr. jałowych? 
 [ Dodano: Wto Maj 20, 2014 17:55 ]
 edit;
 
 teraz z kolei wyszło ze jakaś 2 zwora korektora liczby oktanowej jest zwarta.
 Przy zapalaniu silnik wchodzi na 3.5 tys. obr i zwalnia do 2000 a przy jeździe na samym sprzęgle ciągle ciągnie na 1500 obrotów nie wiem już czy to jednak stycznik obrotów jałowych czy jak... Już nie mam do niej siły, a szkoda mi jej złomować bo ma ładną blachę... A może ktoś z Was chciałby ją kupić na projekt? Bo mnie już witki opadają do tego samochodu
   |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez brewa7 21 Maj 2014,  15:18, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2014,  17:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | odłącz VSS, albo wiazka silnikowa zdechła |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2014,  18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | VSS był odłączony i było to samo. Nie wiem ten styczniki jałowych coś świruje mola w trampkach. Już zastanawiałem się żeby odłączyć stycznik i ustawić obroty na sztywno. 
 Edit:
 
 
 Auto oddałem siostrze, ale mam pytanie.
 Czy nic mu się nie stanie jak ustawiłem obroty na sztywno?
 Znaczy złapałem moment gdzie silnik miał obroty jałowe i odłączyłem krokowca.
   |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Maj 2014,  20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | to jest tylko chwilowe, a moze zaszkodzić bardziej poniewaz nie usunałes problemu |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Maj 2014,  20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | tzn? w jakim sensie zaszkodzić? Więcej zacznie palić? Sterownik powinien jakieś uśrednione dane fabryczne trzymać dla niego. Spróbuję jeszcze go podmienić, ale nie wiem czy to coś da. Czy w ogóle jest w nim jakaś elektronika, która mogła paść??Bo gdzieś czytałem, że czasem ale bardo rzadko bywa, że paść może elektronika. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Maj 2014,  22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ustawienie obrotów na sztywno silnikowi nie zaszkodzi,,, usterka która powoduje że silniczek się chowa juz może,,, na 95% będzie to czujnik połozniea przepustnicy, bo silniczek w 1,1 nie jest krokowy, i nie potrafi sie ustawić w konkretnej pozycji na zadanie, musi go przestawić komputer, a to w jakim silniczek jest położeniu wie z CPP oraz krańcówki na silniczku. 	  | kuba87 napisał/a: |  	  | moze zaszkodzić bardziej poniewaz nie usunałes problemu | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Maj 2014,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli nie powinno to zaszkodzić silnikowi?? bo TPS kupiłem mu nowy za 154zł a teraz obrotów jałowych nie może złapać. Czy w tym silniczku jest jakaś elektronika?? bo takto silnik normalnie się wkręca na obroty? Może wzrosnąć spalanie? |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Maj 2014,  06:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma,,, silniczek ma 4 kable, znajdź 2 na których nie ma / jest przejście kiedy naciskasz na końcówkę trzpienia - to krańcówka, pozostałe 2 to silniczek, podłącz pod akumulator - wysunie się na maxa i zatrzyma (lub wsunie), odwróć plus z minusem, wsunie się do końca i zatrzyma (lub odwrotnie) - jeśli ruch jest płynny i krańcówka działa - to silniczek jest OK. W krańcowych położeniach na MAX silniczek nie poobiera prądu 	  | brewa7 napisał/a: |  	  | Czy w tym silniczku jest jakaś elektronika? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Maj 2014,  14:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy przez luzy na TPSie mozna mieć z obrotami problem?tzn ori nie mial żadnego luzu w krancowym polozeniu zamknięcia przepustnicy a nowy ma i nie wiem czy tam sprężyna jest za krótka czy jak. Bo zauważylem też że jak dopchnę trochę TPS do ramienia przepustnicy to te obroty spadają. Tylo nie mogę tego sprawdzić w czasie jazdy...musiałbym jakoś zdrutować tps do przepustnicy na stałe.Tylko nie wiem kiedy bym mógł to sprawdzić bo aktualnie(od wczoraj) siostra jeździ autem. Może będę próbował w sobotę to rozkminić. Bo nie daje mi to spać,a chciałem zrobić autko siostrze tak żeby tylko lała bene i jeździła bez problemów. Co prawda sprzęcicho ma już swoje 22 lata i wszystko może tu nawalić, ale to o czym wiem że jest niesprawne chcę naprawić żeby mi nie mówiła potem że kupiła ode mnie złom. 
 Edit:
 
 Mierzyłem dziś ori potencjometr przepustnicy między zielonym i czerwonym przewodem wymierzyłem oporności w zakresie(zamknięta przepustnica) 5,22kΩ do(otwarta przepustnica) 1,03kΩ. Wartości przechodziły liniowo w zależności od kąta wychylenia palca potencjometru. Pytanie tylko czy rzeczą normalną jest brak oporu i obwodu między przewodami: żółty-zielony, żółty-czerwony.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Maj 2014,  21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | CPP to dwa opory (2 przewody), połączone razem (jeden wspólny),,, czyli razem są 3 przewody, między dwoma jest opór stały, bez względy na położne suwaka, między wspólnym a tym od suwaka jest zmienny, czyli niema możliwości by między jakimiś przodami nie było oporu,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Maj 2014,  21:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | no właśnie na jednej parze przewodów nie mam żadnego oporu a na drugim mam zmienny 
 [ Dodano: Pią Maj 23, 2014 22:44 ]
 mam tylko opór i obwód między zielonym i czerwonym, a miedzy nimi a żółtym nie mam nic. CPP do kosza chyba. a czy przez luzy na TPS mogę mieć problem z obrotami?
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Maj 2014,  21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli CPP walnięty,,, dokładnie to jest tak, jak masz wspólny przewód to na jednym wolnym jest stały opór,,, (dokładnie to zmienny w zależności od temperatury i tak dalej - jest to punkt odniesienia dla komputera) na drugim wolnym jest zmienny w zależności od położenia,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Maj 2014,  21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... Cepp jest dobre tylko zapomniałem przesunąć pokrętła na multimetrze. Między żółtym a pozostałymi kablami mam 36,...MΩ 
 [ Dodano: Sob Maj 24, 2014 15:25 ]
 No to ja już nie wiem...CPP jest wporządku, "krokowy" jest wporzo pracuje w obie strony i krańcówka też działa, a silnik startuje jak rakieta.
 Czy Edis4 ma w sobie jakąś elektronike?W instrukcji na str 228-229 chyba to było, że ten "krokowy" w tym silniku nie jest do niczego potrzebny, bo nie zbiera on żadnych info dla kompa. Więc w sumie jak go odłączę to to nie zrobi to silnikowi żadnej różnicy. Bo problem jest taki że jak raz ruszą się przewody to startuje jak rakieta(wysuwa się cały palec krokowca i potem chowa) a za innym razem jak coś się tam ruszy to nie chce z kolei zapalić(palec krokowca wsuwa się cały). Czy po kolizji może tak być że coś się mu w łebku znaczy ECU poprzestawiało?
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Maj 2014,  20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to masz rozwiązanie, coś gdzieś nie łączy,,, 	  | brewa7 napisał/a: |  	  | Bo problem jest taki że jak raz ruszą się przewody | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Maj 2014,  20:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeśli już to pewnie na skrzynce połączeń w silniku. Tylko kto ma teraz schematy połączeń ECU->Skrzynka połączeń->czujniki Jakbym miał takie coś to może wtedy udało by mi się nawet pociągnąć nową instalkę od ECU pomijając po prostu skrzyknę w silniku i zrobił bym obejście na tych przynajmniej 2 kablach. No chyba że musiałbym ciągnąć wszystko do krokowca od samego sterownika.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | limus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: S
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 26 Sty 2010
 Posty: 197
 Skąd: pomorze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Maj 2014,  21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak kupiłeś walnięty cpp to oddaj na gwarancji i podmień . Nie wiem dlaczego ale nawet cpp pokazujące podobne wartości mają całkowicie odmienne przełożenie na pracę silnika .
 Dzisiaj rozebrałem vss  i z moich o obserwacji wynika , że jak nie poprzecierały się przewody , lub nie ma za dużych luzów , to nie ma możliwości aby się popsuł.
 Urządzenie jest niezwykle proste .
 
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Maj 2014,  23:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | limus, 
 Swoją wypowiedzią zachęciłeś mnie do sprawdzenia nowego CPP i z moich pomiarów wynika, że jest jakiś na lewo robiony, bo między:
 zielony-czerwony: 9,68MΩ i nie zmienia się w zależności od wychylenia dźwigni.
 zielony-żółty: 8,39MΩ.
 czerwony-żółty: 8,39MΩ
 
 Chciałem zaznaczyć że Ori Webera ma wartości:
 zielony-czerwony: 5,22kΩ(zamknięta przepustnica)- 1.03kΩ(otwarta na full przepustnica)
 zielony-żółty: 36,5MΩ
 czerwony - żółty: 36,5MΩ
 
 Czytając ten post chciałbym zwrócić uwagę na rzędy wielkości wyników pomiarów.
 
 Mam nadzieję, że komuś się te wyniki jeszcze przydadzą.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Maj 2014,  23:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | będę w pl za parę dnito Ci mogę sprzedać sprawny ori używany cpp, albo cały wtrysk(kompletny) |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Maj 2014,  23:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie no jakoś zreanimowałem swój ori i zmontowałem. Wszystko niby gra tylko jak zapala(puki co, bo nie wiem jak długo jeszcze w ogóle będzie zapalać) to jak rakieta 3,5tys obr. na zimno i potem schodzi do 1000rpm. Może się jeszcze nauczy i będzie zapalał normalnie. Diagnostyka też nic mi nie pokazuje. 
 Tak jak mi JoeMix pisał: "Gdzieś nie łączy."
 Tylko gdzie, bo jak sprawdzałem dziś multimetrem to pokazuje zasilanie silniczka na wtyczce 9V.
 I teraz się zastanawiam,czy wiązka gdzieś pod maską się rypła, czy od sterownika, czy może sam sterownik, bo miałem kolizję.
 No i najbardziej absurdalne wytłumaczenie jej niemocy to: Fiesta nie lubi/boi się mojej siostry i nie chce z nią współpracować.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2014,  00:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdz dokładnie cała wiazke silnika pod katem uszkodzeń mechanicznych, i kolektor ssacy pod katem szczelnosci |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |