Naprawa hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
Chr
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączyła: 29 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 18:15 Naprawa hamulca ręcznego
|
|
|
Witam,
Bardzo proszę o pomoc jak w fordzie fiescie mk4 z 99r. naprawia się hamulec ręczny. Hamulec działa poprawnie, tzn. zaciąga się i zaskakuje z dużą łatwością. Natomiast w ogóle nie trzyma. Regulacja pod mieszkiem nie działa. Proszę o pomoc co trzeba zrobić, by działał poprawnie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 21:24
|
|
|
Jeżeli nie masz doświadczenia to oddać do mechanika. A jeżeli masz to sciągnąc bębny i zobaczyć co tam w środku. |
|
|
|
|
yoyo72
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51 Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 21:36
|
|
|
Spoko dasz sobie rade. Najgorzej jest założyć linke na ten śmieszny samoregulator czy jak go tam zwał chyba ,że w twojej Fieście jest łatwiej niż w MK3.5 ,bo ja się na wkurzałem... powodzenia. |
_________________ Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
PRINCE OF RADOM 2016
|
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 21:58
|
|
|
A tam pod podłoga nie ma takiej podwójnej radełkowatej nakrętki do regulacji długości linki? Powinna być osłonięta taką osłoną termiczną i znajdować w okolicach mocowania linki do dźwigni. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 23:18
|
|
|
Jak regulacja pod mieszkiem nie działa, to masz krótką linkę do wymiany. Nawet na fabrycznie nowych linkach i nowych bębnach trzeba trochę linkę podciągnąć na śrubie, żeby ręczny dobrze łapał. Bez tego ani rusz.
brewa7 - pod podłogą nie ma nic, inny system, tutaj wstępne napięcie jest regulowane na śrubie przy lewarku, widać ją po ściągnięciu mieszka |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Chr
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączyła: 29 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 16:39
|
|
|
A ma ktoś może schemat w pdf'ie jak to dokładnie jest złożone? Chodzi mi o to jak to wygląda przy bębnach i ten samoregulator. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 17:52
|
|
|
coś takiego mam |
_________________
|
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 18:55
|
|
|
U mnie na chomiku powinna być cała książka serwisowa do MK4 w pdf |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 19:01
|
|
|
To że nie masz ręcznego może być winą zapieczonych samo regulatorów (kupno nowych i tak nic nie da bo nie pasują przerabiałem to we wtorek bodajże) wyciągniętą linką, lub koniec szczęk. Wszystkie warianty jesteś w stanie ogarnąć sam w jeden dzień jeżeli nie masz wiedzy ogólnej na temat pojazdów mechanicznych, a jeżeli ci się nie chce to np u mnie mechanik wołał od 70zł za stronę do 120zł |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 22:03
|
|
|
mario3991 napisał/a: | (kupno nowych i tak nic nie da bo nie pasują przerabiałem to we wtorek bodajże) | Warto nadmienić, że są 2 rodzaje szczęk - do wersji z abs-em i bez. I to, że auto nie ma abs-u, nie oznacza wcale, że nie ma bębnów do wersji z abs-em (moje auto jest tego świetnym przykładem ). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 31 Maj 2014, 13:18
|
|
|
Ja podałem dokładne dane swojego auta i w sklepie w którym można kupić wszystko, są bardzo ogarnięci ludzie którzy doradzą co jest lepsze (nie pod względem ceny ale jakości). Więc zakupiłem szczęki i samo regulator do mojej wersji samochodu i nie sety szczęki nie mogłem wcisnąć w samo regulator. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 02:28
|
|
|
Patrz wyżej. Moje auto ABS-u na oczy nie widziało, a po VIN-ie miałem części dobierane i kupa wyszła To jest Ford. Tu się trzeba liczyć z takimi szopkami i czasami latać do sklepu ze zdemontowanymi częściami w rękach, żeby dobrać na tej podstawie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Chr
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączyła: 29 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 10:51
|
|
|
Dzięki Panowie. To jest moje pierwsze auto i dopiero je ogarniam od strony mechanicznej i elektronicznej. I dla sprostowania-jestem kobietą |
|
|
|
|
Iwan
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Sie 2014, 15:03
|
|
|
Chr, poszło z tym ręcznym? Ja mam rozebrane i czekam na szczęki.
Na moje oko składanie tego będzie najprostsze, jeśli się złoży szczęki ze sprężynami i regulatorami, zaczepi linkę najpierw, a potem całość nałoży się na cylinderek i dolny eement oporowy. I potem przypnie szczęki trzpieniami mocującymi z blaszkami. Tak to rozbierałem i zeszło lekko.
Szczęki zero się okazało... linka wydaje się, że chodzi dobrze.
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2014 11:21 ]
A więc tak - ręczny poskładany. Tak jak pisałem, złożenie szczęk do kupy ze sprężynkami, rozpierakami i potem tylko zaczepienie linki, założenie tego na tarczę kotwiczną, bolce mocujące i siedzi.
Złożyłem, ręczny trzyma słabo. Prawy jako tako - może się dotrze jeszcze. Lewy kiepsko. Na oko widziałem, że ząbki na samoregulatorze słabe. Pewno przyjdzie wymienić.
Ale mam pytanie - czy przed założeniem bębna robicie tak, że samoregulator zostawiacie w pozycji najkrótszej, żeby łatwo wszedł bęben, i potem ma się to ustawić samo, czy trochę regulujecie ręcznie na tyle, żeby dało się nasunąć beben?
Byłem na rolkach. Hamulec roboczy na tylenj osi normalnie. Ręczny prawy w miarę - diagnosta powiedział, że powinno się poprawić jak sę szczęki dotrą, a lewy coś tam ledwo. |
_________________ Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.
Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać. |
|
|
|
|
|