| rafael29   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 19
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sie 2014,  17:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dysponuję dwoma innymi komputerami do fiesty, wszystkie wywalają błąd 42. Chcąc wyeliminować wadę przewodu założyłem nowy od mapa do kompa.
 Nieszczelności wężyka czy układu już dawno wyeliminowałem .
 Kompresja silnika 13,8-13,8-14,0-13,8.Jak na swój wiek silnik na b.dobrą kompresję.
 Fiesta rzadko kiedy przekraczała magiczną prędkość 100km/h.
 Ale za to jeździła "w koło komina" czyli non-stop krótkie odcinki 4-6km.I tak całe lata.
 Sam rozrząd ustawiałem już kilka razy,ale zastanawia mnie czy nie wymienić
 łańcuszek rozrządu .
 I tu pytanie, czy luz  łańcuszka może wpłynąć na prawidłowe wskazania Mapa?
 Co o tym myślicie ?
 
 [ Dodano: Sro Wrz 10, 2014 17:59 ]
 Zajrzałem do rozrządu , wszystko Ok, napinacz działa ,zęby i łańcuch b.dobry stan, znaki OK.
 Ale ...wreszcie udało mi się coś wylukać , a mianowicie u mnie (w mojej fieście ) wtrysk cały czas zasilany jest z pinu 59 komputera.Na rozgrzanym silniku sterowanie wtrysku przełącza się na obwód z rezystorem -pin 58. Ma to na celu zmniejszenie dawki paliwa. Skoro u mnie cały czas zasila go pin 59 to dawka paliwa jest zawyżona(duże spalanie ).Na gorącym silniku mogę przewody rezystora wypiąć i silnik cały czas chodzi ,a powinien zgasnąć .
 Jaka może być przyczyna nieprzełączania obwodu zasilania wtrysku .Od czego zależy moment tej zmiany?
 Duży ceramiczny rezystor jest obok Mapa .Na schemacie podanym w moim poście przez "brewa7" wszystko ładnie widać.
 
 [ Dodano: Nie Paź 26, 2014 16:48 ]
 W wolnych chwilach nadal walczę ze swoją fieściną, to już chyba moje hobby.
 Nadal mam błąd mapa 42 i od czasu do czasu 43 i 28 (CCP i sonda lambda).Map jest nówka ,wymieniłem także przewód łączący map z kompem. CCP nowy , mam też drugą sondę lambda obie pokazują tak samo.
 W  okresie letnim gdy silnik mocno się wygrzewał,zauważyłem  że  1 i 2 świeca lepiej się wypalają i maja kolor jasny ,za 3 i 4  świeca kolor brązowy.Przykładając  koniec gumowy  przewodu do korpusu silnika , 1 i 2 ma długość iskry ok 3 cm ,a 3 i 4 ledwo pyka,koniec
 trzeba dotknąć do silnika.Wymieniłem  pękniętą  cewką na nową , przewody zapłonowe także i nic się nie zmieniło
 Mam na podmianę moduł EDIS4 , to samo . Masa edisa i zasilanie jest OK.
 Napięcie  14,22V.Cewka zapłonowa jest na stałe podłączona do napięcia dodatniego , końce uzwojeń
 do edisa -10 i 12 pin, i na włączonym silniku mam napięcia po 13,97 V.
 Skoro cewka jest na stałe połączona z plusem to końcach uzwojeń powinno być  niskie napięcie.
 Czytałem że inni mieli napięcia 10,7V a nawet  po 7 volt. Napięcia te są impulsowe , dlatego mierzyłem zarówno multimetrem, jak  i starym miernikiem wskazówkowym.
 Technika cyfrowa i ta lat 80-tych szła ‘’ łeb w łeb’’ napięcia 13,97V.
 Zostało mi sprawdzenie czujnika wału , ma rezystancję 291ohm , a na rozruszniku generuje zmienne napięcie około 1,5volt.
 Znalazłem też ciekawy post :
 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic871218.html
 Czy możliwe ,że czujnik położenia wału jest do wymiany ?
 |  
				| _________________ Rafał
 |  |