|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 16:39 |
Dodatki do paliw - czyszczenie wtryskiwaczy |
Autor |
Wiadomość |
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 16 Gru 2013, 12:18 Dodatki do paliw - czyszczenie wtryskiwaczy
|
|
|
Witam
Mam pytanie gdyz ostatnio usłyszałem "plote" ze w dieslach, odrazu informuje ze zawsze jezdziłem benzyniakiem a od niedawna przesiadłem sie na diesla, warto od czasu do czasu dodac do paliwo dodatek do paliwa do przeczyszczenia wtryskow itp. osoba od której otrzymałem info na ten temat podesłała mi te dwa linki
http://www.autochemia24.p...iesla-0-5L.html
http://www.autochemia24.p...esla-50-ml.html
co wy o tym mowicie?? bo mi sie wydaje ze nie ma to sensu
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Wrz 2014, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Gru 2013, 12:41
|
|
|
LM to jeszcze ma szanse nie zaszkodzic, ale K2 bym omijal
PS. producent zabrania stosowania takich dodatkow... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
morsio
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 16 Gru 2013, 14:01
|
|
|
czyli rozumiem ze z tego zadnych plusow nie bedzie, czyli nie ma sensu stosowac?
MisiekT napisał/a: | LM to jeszcze ma szanse nie zaszkodzic, ale K2 bym omijal
PS. producent zabrania stosowania takich dodatkow... |
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Gru 2013, 14:08
|
|
|
nikt rozsadny Ci tego nie potwierdzi ani nie zaprzeczy
osobiscie wolalbym raz na 2-3 lata wybrac sie na czyszczeniem ukladu do serwisu ze specjalna maszynka LM, 100-200zl... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Gru 2013, 01:09
|
|
|
Jest taki preparat HDI Unik+, podobno oficjalnie zaakceptowane przez pegoeota i do kupienia w ich aso. Jak wiadomo hdi i tdci to te same silniki. |
|
|
|
|
janek80
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17 Gru 2013, 19:33
|
|
|
jmac napisał/a: | Jest taki preparat HDI Unik+, podobno oficjalnie zaakceptowane przez pegoeota i do kupienia w ich aso. Jak wiadomo hdi i tdci to te same silniki. |
Podłącze się do tematu. Jestem nowy. Miałem kiedyś Citroena 1,4 HDI i też mi wspominali o tym. Ale to ze jest sprzedawane w ASo powoduje że cena jest horrendalna. Dobrym specyfikiem jest jeszcze są produkty Amsoila i do diesla np. ten http://www.zmienolej.pl/o...o-paliwa-diesel |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 21:24
|
|
|
Może oddzielmy fakty od mitów
Na pewno faktem jest, że paliwa sprzedawane dziś są bardziej suche niż te, które były dostępne 10 czy 20 lat temu (a co dopiero wcześniej). Efekt jest taki, że elementy klekotów się zacierają (kiepskie paliwo źle smaruje i dochodzi do uszkodzeń lub po prostu zatyka się coś po drodze).
Faktem jest, że dolewanie preparatów smarujących sprawia, że paliwo staje się "tłustsze", dzięki czemu ryzyko osadzenia się czegoś w układzie wtryskowym lub zatarcia znacznie spada.
Faktem również jest, że preparaty sprzedawane za kilkadziesiąt zł w buteleczkach 200ml to tak naprawdę pochodne "mixolu" (odpowiednie frakcje ropy, które mają za zadanie "natłuścić" paliwo).
Na ile pomaga? To zależy czy wierzyć w to, co piszą samochodziarze na różnych forach. Ci, co od razu po wlaniu czują, że auto "lepiej chodzi", nie nadają się do brania pod ocenę, wiadomo. Reszta, jeśli wierzyć, po wyjeżdżeniu znacznej ilości kilometrów, nie psuje wtryskiwaczy (koncern PSA - czyli po 100'000 wtryski do robot, podobno przejeżdża 3x tyle i nic się nie dzieje).
Koszt jest znikomy, to nie podlega dyskusji. Jeśli chcesz, możesz dodawać do paliwa (na forach znajdziesz dość rzetelne informacje dot. preparatów, a nie żadne "panie, ja zalał i od razu to działajo!").
Tak naprawdę nikt nigdy nie powie czy to na 100% działa, bo wymagałoby to wzięcia na warsztat 2 identycznych aut, z identycznie poskładanymi silnikami (co już samo w sobie jest cholernie trudne) i jeżdżenie nimi tak samo, gdzie jeden jeździłby bez takich dodatków, a drugi z nimi. I sprawdzenie w taki sposób kiedy padną wtryski i/lub pompa. Strasznie ciężkie.
Nie byłbym co do tego tak sceptyczny jak do wszystkich "ceramizerów" i innego badziewia, bo w przeciwieństwie do tego chłamu z reklam, tutaj dolewanie środków smarujących ma sens |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
res159
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 9 Lip 2014, 17:50
|
|
|
też niegdyś stałem -przed tym dylematem, ale pracowałem w serwisie forda przez 1,5 roku i moje wszelkie obawy się rozwiały jeśli chodzi o dodatki do paliw i środki przeczyszczające i wszelkiego rodzaju paliwa V-power.. W gruncie rzeczy jeśli dodatek do czyszczenia ukłądu paliwowego i wtryskowego stosowany był od samego początku przy każdym przeglądzie - owszem ma to sens, aby kontynuować czyszczenie układu. Ale jeżeli nigdy wcześniej nie stosowałeś takich ani innych środków to zdecydowanie odradzam, szczególnie jeśli jest to auto już ok. 5 letnie. Gdyż, i tak nie wyczyścisz do końca nagarów i zanieczyszczeń po jednym użyciu a resztki stosowanego środka mogą się przylepić do innych nieczystości i tworzyć następnie różne kolizje w silniku. Ale to już jest decyzja każdego z nas, w końcu mechanik też musi zarabiać i serwisy także.
[ Dodano: Sro Lip 09, 2014 17:55 ]
co do środków smarujących, powiem Ci że moim zdaniem nie ma sensu- jeśli masz wymienioną pompę wtryskową to owszem aby ją dotrzeć odpowiednio to należy stosować środki smarne przez jakiś czas, ale tak tylko żeby przesmarować od czasu do czasu to bezsens- to tak jakby być chorym, stosować antybiotyk raz na tydzień mimo że powinien być brany co dzień... Ropa mimo wszystko zapewnia odpowiednie smarowanie pompy wtryskowej, bardziej uszkodzisz pompę tymi badziewiami które lejecie V-powery, chemie do smarowania itp. bez żadnej potrzeby...a potem przyjeżdżają na serwis i oczy zdziwione dlaczego tak się stało to czy śmo...kto ma głęboki porfel i kogo stać..
[ Dodano: Sro Lip 09, 2014 18:00 ]
jeśli już chcesz tak dobrze doczyścić swojego diesla, pojedź nim na trasę conajmniej 100km i daj mu porządnie "w palnik" przez całą trasę, a gwarantuję Ci że lepiej się wszystko doczyści i dopali aniżeli badziewiami czyszczącymi, bo niestety diesel musi dostać swoje, inaczej będzie się zbierał nagar czy to z DPF czy bez, zbiera się sadza.. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 9 Lip 2014, 21:28
|
|
|
co ma czyszczenie wydechu do czyszczenia silnika i wtryskiwaczy? i co takiego nagle jest po 5 latach użytkowania auta? cudujesz jak nic (i tylko potwierdzasz opinie o pracownikach ASO) |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11 Lip 2014, 21:26
|
|
|
mimo że necro-temat, może komuś się przyda moja opinia.
Miałem diesla 247k km, od 2 lat jego posiadania (miał 217k km) zawsze trzęsło silnikiem przy uruchomieniu (tylko zimny silnik, tylko przez ok. 20sec). na 235km użyłem STP Formula Diesel do czyszczenia wtrysków. Pełny bak, trasa 370km, środek dodany, samochód przepalony. Kilka kolejnych dni jazdy i zauważalne polepszenie rozruchu. Po około tygodniu, samochód odpalał bez żadnych trzęsień. Niestety, 2-3 miesiące i powoli chechłanie na rozruchu zimnego silnika powracało.
Stosowanie takich środków w dieslu "profilaktycznie" jest wg. mnie jak najbardziej wskazane. Jakość paliwa przede wszystkim wpływa na zużycie wtrysków. Polepszanie jakości paliwa dodatkami (polecam środki tylko sprawdzonych firm - STP, WYNN'S, LIQUI MOLY) zmniejsza zanieczyszczenie wtrysków/układu paliwowego, zwiększa dopalanie się paliwa.
Nie jest to lekarstwo na uszkodzony wtrysk, ale czasami może pomóc wyczyścic zabrudzony wtrysk, przedłużyć jego żywotność, lub po prostu zabezpieczyć sprawny wtrysk/układ paliwowy, przed gromadzeniem się nagarów. |
|
|
|
|
mocher
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 37 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 3 Sie 2014, 18:22
|
|
|
Witam, mialem problemy z 2 wtryskiwaczami. Auto przed moim kupnem go stało kilka miesiecy nie odpalane. Zaraz po zakupie standard ktory zawsze robie czyli rozrzad + olej i wszystkie filtry. Po odpaleniu obroty chwile falowaly, zarzało mu sie zakopcic oraz zapach spalin w kabinie, nastepnie sie wyrownywaly i było ok. Miałem nadzieje ze to wypalone podkładki pod wtryskami, okazało sie jednak ze 2 wtryski sa słabe. Wtryski wrzucone na stół sprawdzone i podciągniete przez mechanika. Narazie ok, ale jak zacznie sie to powtarzac to wtryski do wymiany.
Wracajac do tematu fachowiec od wtrysków polecił dolewac do paliwa co drugi zbiornik "ćwiartkę" oleju do dwusuwów czyli 2T dla lepszego smarowania. Zabronil dolewac zadnych specyfikow do czyszczenia, stwierdzil ze dzieki nim tak naprawde ma co robic Stosuje sie do jego zalecen i jak narazie (przejechane 20tys. km) brak wcześniejszych objawów. |
_________________ Mk VI 2006 Sport 1.6 TDCI 113 KM, 280 Nm |
|
|
|
|
vito2m
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.5TDCi/75KM
Imię: Miroslaw
Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 16 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 9 Wrz 2014, 03:55
|
|
|
Ja jako dodatek do paliwa dolewam zawsze przy tankowaniu olej platinum 2T oprocz fiesty posiadam rowniez Peugeota 807 z fapem , Dolewajac ten olej oczysczam silnik ,,ciszej prcuje silniki disla , praktykuje tak juz okolo 25 lat , Na 40l paliwa wlewam 50 gram oleju , Rowniez bede to praktykowal w fiescie , Jak kolega wyzej napisal nasze paliwo jest suche ,olej przedluza zywotnosc pompy , Olej platinum 2T mozna kupic na stacjach orlenu , jest super dla silnikow z fapem . Mozna tez lac mixol ale jest gorszej jakosci . Dobra rada jezeli ktos zacznie wlewac olej do paliwa , zawsze wlewac przed samym tankowaniem , Zbedne jest pozniej wlewanie cudownych uzdrowicieli silnika w rodzaju stp . |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 00:54
|
|
|
Koledzy. Tankujcie na stacjach normalnych. latem lepiej wlać paliwa typu Verva (na pewno na Orlenie). Tam jest mniej biododatków. Zimą praktycznie każda ropa idzie bez bio. Dobrym dodatkiem jest Diesel Skyd. Żółta etykieta z czarną strzałą. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|