Przesunięty przez: trzeci 12 Paź 2014, 12:11 |
Ford Fiesta MK7 - jaki silnik benzynowy ? |
Autor |
Wiadomość |
adas1408
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 4 Skąd: Bukowice
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 10:53 Ford Fiesta MK7 - jaki silnik benzynowy ?
|
|
|
Cześć. Mam zamiar kupić fieste 7 z silnikiem benzynowym, tylko nie wiem z jaką pojemnością. Widziałem że są silniki 1.0 litrowe 100 konne i silniki o większej pojemności ale mają mniej konni. I od czego też zależy że te o większej pojemności mają mniej koni od tego 1.0 litrowego? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Paź 2014, 12:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 11:00
|
|
|
1.0 to 3 gary i turbina. Reszta to wolnossaki |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 11:02
|
|
|
1.0 to nowa konstrukcja pod nazwą ecoboost, wyposażony w turbosprężarkę. Natomiast większe silniki to już jednostki wolnossące znane z poprzednich generacji tegoż auta, dlatego też nieco słabsze. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
adas1408
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 4 Skąd: Bukowice
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 12:33
|
|
|
A który silnik jest lepszy 1.0 litrowy 100 konny czy 1.4 litrowy 96 konny? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 14:18
|
|
|
adas1408 napisał/a: | który silnik jest lepszy 1.0 litrowy 100 konny czy 1.4 litrowy 96 konny? | 1.0 turbo można ponoć bezpiecznie zczipować do ok 150KM, w przypadku 1.4 czip może dać ok 8% przyrostu mocy... Aha, 1.0 wychodzą też z mocą 125KM... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
adas1408
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 4 Skąd: Bukowice
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 15:14
|
|
|
silnik 1.0 litra jest na zmiennych fazach rozrządu? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 18:15
|
|
|
Parzych napisał/a: | w przypadku 1.4 czip może dać ok 8% przyrostu mocy |
taaaa, najczęściej z marzeniach ten przyrost |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 18:29
|
|
|
adas1408 napisał/a: | silnik 1.0 litra jest na zmiennych fazach rozrządu? |
z tego co wiem, to nie.
adas1408 napisał/a: | A który silnik jest lepszy 1.0 litrowy 100 konny czy 1.4 litrowy 96 konny? |
zależy do czego. Turbina automatycznie podwyższa koszt eksploatacji, jeżeli auto robi głównie krótkie odcinki. Do tego dochodzi wtrysk bezpośredni, więc jakbyś chciał gazować, to gaziarze będą narzekać Poza tym, widzialem pare fotek z nagarem zgromadzonym na kanalch ssacych i zaworach przy takiej technologii. Nie wiem, może ford ma ten problem jakoś rozwiązany...
Z drugiej strony, posiadanie turba daje całkiem fajny przebieg momentu obrotowego względem silnika wolnossącego. Delikatne traktowanie pedału gazu w połączeniu z bezposrednim wtryskiem powinny dać ciut nizsze spalanie względem wolnossącego odpowiednika.
Nie wiem jak wygląda żywotność, bo chyba nikt jeszcze do 300tys nie dobił. Serwis forda coś przebąkiwał o progu 200-250tys km, ale nie wsłuchiwałem się zbytnio, bo to nie moja epoka narazie |
|
|
|
|
adas1408
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 4 Skąd: Bukowice
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 18:33
|
|
|
Chodzi o to, że do pracy mam do przejechania ok. 5 km i moje pytanie czy przy takim krótkim dystansie nic się nie będzie działo dla turbiny i dla wtrysku bezpośredniego? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 19:07
|
|
|
Pomijając to, że przy 5km zastanawiałbym się czy jest sens kupować auto (no chyba, że auto ma służyć do czegoś więcej), to problemów nie powinno być. Gdybyś nawet pałował silnik, to jest on wyposażony w w dodatkową, elektryczną pompkę oleju, dzięki której olej krąży w układzie nawet po wyłączeniu silnika. Najwidoczniej zdaje to egzamin, bo nie słyszałem o masowo padających turbinach w tych silnikach (póki co). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Paź 2014, 20:13
|
|
|
Pufcio, widziałeś tą pompke? Bo ja slyszalem, że podobno jest, ale nikt się jeszce nie przyznał, że tego dotykał.
Jeżeli to prawda, to ford ma ode mnie dużego plusa :d |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Paź 2014, 08:43
|
|
|
vegetagt - po jeździe testowej nie wkładałem łap pod maskę, ale skoro różne źródła (w tym redaktorzy moto) piszą, że taka pompka tam jest, to nie mam prawa im nie wierzyć. To mały silnik, doładowanie musi być spore, więc dynamiczna jazda na krótkich odcinkach szybko zajechałaby turbinę. A chyba nie byłoby nic gorszego niż wyrobienie takiej "renomy" w ciągu pierwszego roku-dwóch produkcji nowego silnika |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lis 2014, 09:49
|
|
|
Z tego co wiem, to 1.0 Ecoboost ma zmienne fazy rozrządu - coś jak Ti-VCT- i oczywiście turbinę.
Z charakterystyk silnika widać, że różnica między 100KM a 125KM zaczyna się od 4000obr/min:
w 100KM moc pozostaje właściwie stała aż do 6000obr/min a moment obrotowy liniowo opada w dół ok. 20Nm/500obr.
w 125KM moc rośnie aż do 6000obr/min a moment obrotowy pozostaje stały do 4500obr./min. a potem opada łagodnie ok.10Nm/750obr. |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
wikol
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 69 Skąd: DW
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 29 Lis 2014, 14:31
|
|
|
Najprostsza sprawa idź do salonu i przejedź się jednym i drugim, a już nigdy więcej nie będziesz miał wątpliwości co wybrać
Zazwyczaj w salonie mają Fiestę z 1.0 100KM oraz B-max z 1.4.
Ecoboosty 1.0 są montowane już 3 lata i nic się nie dzieje. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
|