zmiana silnika na 1,7 |
Autor |
Wiadomość |
kalosz25
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 28 Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 9 Wrz 2014, 23:37 zmiana silnika na 1,7
|
|
|
Witam, posiadam fiestę z silnikiem 1,25. Widziałem kilka fiest z silnikiem od pumy 1,7. Jaki jest koszt wstawienia takiego silnika? Dużo trzeba przerabiać ? |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Wrz 2014, 19:54
|
|
|
Opcja szukaj jest na forum, było już na ten temat pisane |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
kalosz25
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 28 Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 10 Wrz 2014, 22:48
|
|
|
Właśnie szukałem na forum, i nie znalazłem tego o co mi chodzi(chyba że źle szukałem ). Chodzi mi głównie o cenę orientacyjną(wolałbym to wymienić w jakimś warsztacie, jeśli to nie są jakieś ogromne pieniądze). Po za silnikiem, dolotem, komputerem trzeba coś jeszcze zmieniać? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Wrz 2014, 22:58
|
|
|
kalosz25 napisał/a: | Chodzi mi głównie o cenę orientacyjną | 3-5tys zł... A do kompa wystarczy wgrać oprogramowanie z 1,7... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 11 Wrz 2014, 09:16
|
|
|
Jako ze mocowania silnika pasuja i chyba wiazka tez, oprocz kablekow to zmiennej fazy a sam silnik jest smiesznie tani to jak dla mnie gorna granica takiego swapa to 3tys |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
kalosz25
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 28 Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11 Wrz 2014, 10:49
|
|
|
koło zamachowe+sprzęgło musi być nowe, to wiem, ale skrzynia dużo się różni od tej w pumie?(przełożenia)
Jak się sprawdza silnik przed kupnem, jak jest wyciągnięty? jest jakiś sposób?
jakich osiągów powinienem się spodziewać na tym silniku?(1,25 rozbuja budę do 180 po prostej, z górki 190 było raz, sprawdzane gpsem, a nawet dwoma, bo licznik staje przy 160) |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 10 Paź 2014, 17:48
|
|
|
kalosz25 napisał/a: |
Jak się sprawdza silnik przed kupnem, jak jest wyciągnięty? jest jakiś sposób?
|
Np sprawdzanie ciśnienia na cylindrach tym o to urządzeniem https://www.google.pl/sea...52F%3B400%3B300
Przy okazji jak będziesz wymieniał silnik to najlepiej by było zmienić sprzęgło, rozrząd, dokupić lepszy dolot i zrobić lepszy wydech, można też pokusić się o inną mapę
Ale jak ktoś tutaj na forum powiedział nie sztuką jest się rozpędzić sztuką jest się zatrzymać więc heble i zawias też inny trzeba |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Pablosss
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30 Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 120 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10 Paź 2014, 23:06
|
|
|
mario3991 " rozpędzić sztuką jest się zatrzymać więc heble i zawias też inny trzeba"
Świeta prawda ! |
_________________ *** Cokie - Futura 1.6 16V *** |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 09:34
|
|
|
mario3991 napisał/a: | Np sprawdzanie ciśnienia na cylindrach tym o to urządzeniem (...) |
Że tak spytam - jak chcesz to zrobić jak silnik jest poza autem? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 10:30
|
|
|
Pufcio, wystarczy skrzynia biegów, rozrusznik i akumulator. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:22
|
|
|
Jaszczur - zgoda (prócz skrzynki, bo nie wiem po co ona), da się. Skąd jednak pewność, że autor pytania ma pojęcie o mechanice? Nie zamierzam uchybiać niczyjej godności, ale skoro pada pytanie o sprawdzenie stanu silnika przez nową osobę na forum, to wypada założyć, że nie jest ona motoryzacyjnym "wymiataczem" |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:24
|
|
|
Pufcio napisał/a: | zgoda (prócz skrzynki, bo nie wiem po co ona) |
By móc przykręcić rozrusznik. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:30
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | By móc przykręcić rozrusznik. |
Ok, fakt. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:40
|
|
|
Tylko jest jeszcze jeden szkopuł jak akumulator jest padlina no to wynik nie będzie miarodajny, dwa przy benzyniakach mój kumpel mówił że lepiej jest odłączyć cewkę zapłonową aby jej nie spalić. Silnik powinien być nagrzany do temperatury roboczej tak wynika z pewnej literatury którą znalazłem na forum merca. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:45
|
|
|
mario3991 napisał/a: | Tylko jest jeszcze jeden szkopuł jak akumulator jest padlina no to wynik nie będzie miarodajny, |
To naprawdę musiałaby być niezła padlina, taka niezdolna do zakręcenia silnikiem.
mario3991 napisał/a: | dwa przy benzyniakach mój kumpel mówił że lepiej jest odłączyć cewkę zapłonową aby jej nie spalić. |
Interesujący tok myślenia, ciekawe skąd wynika i jakie ma logiczne uzasadnienie według Twojego kumpla...
mario3991 napisał/a: | Silnik powinien być nagrzany do temperatury roboczej tak wynika z pewnej literatury którą znalazłem na forum merca. |
No tak, bo zgodnie z zasadą rozszerzalności cieplnej metali oczywiście bardziej wiarygodne jest ocenić silnik jak już się doszczelni pod wpływem temperatury... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:50
|
|
|
Jaszczur napisał/a: |
mario3991 napisał/a: | dwa przy benzyniakach mój kumpel mówił że lepiej jest odłączyć cewkę zapłonową aby jej nie spalić. |
Interesujący tok myślenia, ciekawe skąd wynika i jakie ma logiczne uzasadnienie według Twojego kumpla...
|
Skoro tak mówi to możliwe że tak może się stać skończył 2 szkoły w kierunku mechaniki więc chyba wie co mówi, albo ja coś pomieszałem |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:54
|
|
|
To że ktoś skończył szkołę nie znaczy że od czasu do czasu nie jest w stanie palnąć jakiegoś głupstwa.
Jedyne niebezpieczeństwo spalenia cewki zapłonowej mogło by nastąpić, gdyby podczas jej normalnej pracy jej wyjście (wysokonapięciowe) było trwale zwarte z masą silnika. A to ciężko zrobić, zważywszy chociażby na konstrukcję przewodów zapłonowych, czy gniazd przewodów w cewce... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 18:52
|
|
|
No ale przy wyjętym silniku może się zdarzyć że kabel będzie uszkodzony czy coś w tym stylu, kumpel nie jest tylko teoretykiem i molem książkowym pracuje aktualnie w zakładzie w którym tuningują profesjonalnie silniki więc coś tam ogarnia. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 19:28
|
|
|
Przy wyjętym silniku cewka zapłonowa nie pracuje, i jedyne co ją może spotkać to uszkodzenie mechaniczne. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|