| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: PumaRST 15 Paź 2008,  15:20
 | [Inny] Leichtwagen 6N by Skfarek - kolejny superoes zaliczon |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2014,  15:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skfarek, byćmoże w niedalekiej przyszłości stanę się posiadaczem czegoś takiego  , które jeździ na półslickach i nienajgorzej sobie radzi na mokrej nawierzchni...dziś testowałem  Na foto widać laćki, obecny właściciel sobie chwali. Kto wie czy za jakiś czas nie spotkamy się w challenge'u
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2014,  23:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | tadzias, super, trzymam kciuki by się udało,fajnie by było razem pośmigać, z ciekawości 1.6 czy 2.0? 
 PS. Teraz powinno już się dać obejrzeć onboard:
 https://vimeo.com/107932046
 
 [ Dodano: Wto Paź 07, 2014 14:00 ]
 Rozrząd ogarnięty, ale teraz jak o tym pomyślę i znam (albo i nie znam) przyczynę to włosy mi się jeżą na ..... jak blisko było masakry. Otóż pod pasek/osłonę rozrządu dostało się "coś" co zostało przez pasek wywalone górą osłony wybijając w niej dziurę. To jeszcze nic - pasek pohamrało, rolkę pohamrało a pasek przeskoczył o 2 zęby
  Pomimo splanowanej o 1 mm głowicy i zaworów które przez ostrzejszy wałek mają większy skok nic się nie stało  Po wymianie paska i rolki chodzi równiutko, ma moc, oby już więcej niespodzianek nie było   
 Zważyłem w sobotę dziada!!!!! No i rozczarowanie ....... na rezerwie paliwowej wyszło 845 kg  :roll: Liczyłem na liczbę bliżej 800 kg. Ale, już mam wytłumaczenie:
 - dołożyłem przedni stab - podejrzewam że to z 5-6 kg
 - dołożyłem tylni stab - kolejne 5 kg
 - dołozyłem rozpórkę - ale więć pewnie z 1 kg
 - zmieniłem zawias na gwint - gruba laga, helpery, nakrętki - to swoje waży w stosunku do seryjnego/sportowego zawiasu.
 Co mi z mega lekkiej masy jak auto się nie będzie prowadzić? A po zmianach w zawiasie jest o niebo lepiej  :wink:
 
 Podłamany wynikiem wziąłem się od razu do roboty  :wink: Na pierwszy ogień poszło koło zapasowe, nie wiem po co targałem w bagażniku aż 14 kg pełnowymiarowej 14ki:
 
   Do tego mocujące ją pasy:
 
   
   
 Jako że na razie zdarza mi się jeździć na kołach na imprezy, dojazdówka wystarczy. A dojazdówka waży:
 
   
 Czyli mamy już zysk ok. 5,5 kg!
 Będąc przy bagażniku zauważyłem dwa kompletnie niepotrzebne uchwyty. Zostały więc potraktowane szlifierą  :diabelski_usmiech
 
   i wypadło:
 
   
 Chciałem poprawić trochę działanie pojedynczej wycieraczki, zamieniłem zwykłe na bezprzegubowe i okazało się że na tym polu tez można minimalnie zyskać:
 
   
   
 Reasumując - 845 kg minus prawie 6 daje nam ok. 839 kg.
 |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2014,  01:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skfarek, 2.0 ale już poszedł... 
 Zbyt długo zwlekałem
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Faza   King of Rally Land 2010
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 43
 Dołączył: 18 Lip 2005
 Posty: 792
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2014,  10:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | też miło było poznać ......... opis wyjazdu jak i superoesu mega  ... 
 pozdrawiam i dozobaczenia w 18.X.2014
   |  
				| _________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
 2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
 2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
 3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
 
 BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | tadzias, kupa, ale jak się zaraziłeś klimatem to coś lepszego na pewno upolujesz   Faza, dzięki, no i jak napisałeś udało się spotkać na kolejnym superoesie
   
 Zebrałem się w sobie i opisuje ostatni wypad. Ale zanim do tego dojdzie garść modów, które wpadły przed wyjazdem.
 Kolejna inspekcja i kolejne pomysły na zbicie wagi:
 Osłona kolumny kierownicy:
 
   Kolumna bez osłony:
 
   Kratki podszybia:
 
   Klapa wspornik silniczka wycieraczki:
 
   Waga wyciętego wspornika:
 
   Wszystko zostało potem ładnie wygładzone, zabezpieczone antykorozyjnie i pomalowane.
 W związku z moim lekkim schizem po ostatniej awarii: pt. „dlaczego on pracuje nierówno na wolnych, czyżby zapłon mu wypadał?” do wymiany poszły elementy układu zapłonowego:
 Kopułka nowa BERU (i palec też):
 
   Za cenę niewiele wyższą od kabli NGK zastępując moje parchate Janmory kupiłem i wymieniłem kpl  8mm Powerteców:
 
   
   
   
   Po zmianie nadal pracuje jak wcześniej – fuck it, po konsultacjach ustalam, że taki urok ostrzejszego wałka. Wartość dodana zmian – ładniej pod maską
   
 No i przechodzimy do relacji z X superoesu.Zacznę od narzekania (typowo polskie) by zakończyć jednak optymistycznie (nietypowo):
 Zaczęło się niefortunnie, choć miało być pięknie. W wyniku splotu niefortunnych wydarzeń w środku nocy dowiedziałem się, że nie będę miał autolawety na której miał jechać polowagen. Zamiast wyspać się porządnie udało mi się zdrzemnąć przez całą noc dwa razy po 2h. O godzinie 4 musiałem zamienić koła z niehomologowanych drogowo deszczy (For competition only) na A539, przepakować się na dwa auta (octavia jako serwisowóz) i wyruszyć na kołach.  Na miejscu administracyjny, BK i znowu przekładka opon. Pierwszy pech – na placyku do grzania opon próbując nowe opony całuje krawężnik – na szczęście nie widać strat. Przejazd zapoznawczy bez problemu – jest ślisko – czyżby powtórka z IX rundy?
 W oczekiwaniu na przejazd  treningowy:
 
   Zielony swift to niezły potfur - silnik z motocykla napęd na 4 koła, mega odelżenie i auto z II klasy łoi lancery i imprezy zajmując w generalce miejsca w pierwszej 15ce
   Przejazd treningowy i kolejna niemiła niespodzianka, na leśnym też jest mega ślisko, więc postanawiam zabrać na pokład kolejne 2 opony w celu poprawy przyczepności, niestety słabo spełniają swoją rolę pod przednim zderzakiem
  A na serio spierniczyłem hamowanie i przywaliłem w szykanę z opon (widać to na filmie z kompilacja przejazdów). Miny rzedną – czuć napięcie między mną a nowym pilotem, to pierwszy nasz wspólny start (a jego w ogóle) więc musimy się dograć. Ale trzeba przyznać, że poważnie podszedł do swojej roli:
 
   Pierwszy przejazd czasowy też zawalam co rzutuje na marnym ostatecznym wyniku, miejscami jadę za ostrożnie a znów na leśnym spóźniam hamowanie, musze cofać i próbując nadrobić potrącam potem szykanę, jak by było mało 5s kary pogrąża już całkowicie czas (3:08 dramat). Deszcze sprawują się o niebo lepiej niż Yoko ale chyba spodziewałem się po nich więcej i się ich uczę.
 Przed drugim przejazdem ostra spina, analiza trasy i zmiana taktyki. W efekcie przejazd czysty. Zaczynamy się dogrywać z pilotem, atmosfera na pokładzie zdecydowanie poprawia się.  Tak prezentuje się na deszczówkach, w tle Caddy z klasy IV pod maska 1.9 TDI, swoją droga zasuwał nieźle:
 
   
   Jak ktoś obserwuje w miarę mój watek szybko zlokalizuje aero dodatek, który pojawił się na tylnej klapie (waga 0,82 już kompensowana wycinankami).
 
 Jeżdżenie "rodzynem" ma swoje plusy - po raz kolejny łapiemy się na fotkę w galerii imprezy na automobilklubie kieleckim:
 http://automobilklub.kiel...55/dsc03595.jpg
 i cała galeria:
 http://automobilklub.kiel...uperoes_x_2014/
 
 Ostatni przejazd tor wysycha więc 4 slicki założone do ostatniego  3 przejazdu, taktyka ”maximum attack”:
 
   
   I to jest to – rewelacja, ten ostatni przejazd (mój drugi w życiu na full slicku) poprawił nam całkowicie humor! Przy szykanach niepotrzebnie odpuściłem tak jak i hamując do lewej małej pętli na kartingu, gdybym pocisnął powinno było się udać urwać jeszcze ze 3s, ale i tak jest banan  :yahoo:
 Onboard z 3 najszybszego przejazdu (czas 2:33 z groszami):
 http://vimeo.com/109854534
 
 Film z całej imprezy:
 https://www.youtube.com/watch?v=rQkz9R4ovWs
 |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  13:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skfarek,   
 Co to lawety to next time trzeba ja bedzie zaparkowac na betonie.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Faza   King of Rally Land 2010
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 43
 Dołączył: 18 Lip 2005
 Posty: 792
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  21:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | doradzę Ci coś.... 
 żeby zbić wagę i to stanowczo to wywal pilota z kabiny a na pewno urwiesz trochę czasu.... bo nierozumiem na ch*j ci on potrzebny jak te próby są tak ustawione że nie da się ich pomylić.... a po za tym jak jedziesz sam to możesz sobie pozwolić na więcej bo się nie boisz o pasażera...
 
 Pozdrowionka i dozobaczenia
   |  
				| _________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
 2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
 2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
 3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
 
 BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Faza napisał/a: |  	  | żeby zbić wagę i to stanowczo to wywal pilota z kabiny | 
 
 opcja 2: sam schudnij
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Faza   King of Rally Land 2010
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 43
 Dołączył: 18 Lip 2005
 Posty: 792
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2014,  12:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skfarek,  potrzebuje pomocy w Krakowie prosze skontaktuj sie ze mna 509730071 .... 
 [ Dodano: Nie Paź 26, 2014 11:42 ]
 Juz nie aktualne ..
 |  
				| _________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
 2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
 2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
 3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
 
 BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Paź 2014,  12:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | tadzias, spoko, człowiek się na błędach uczy  Najtrudniej siebie odchudzić   Faza, nie znasz mnie - potrafiłbym się pomylić
  Jak się pewniej w aucie poczuję to pilot może wyleci, na razie mimo dodatkowej wagi w sumie mi pomaga bo: - czasami zwłaszcza na leśnym zapominam o właściwym ustawieniu przed kolejną szykaną
 -  widzi moje błędy, które na kolejnym przejeździe korygujemy,
 - no i zawsze jest murzyn do przekładania kół
   Co do bania się o pasażera to niestety masz rację, dopiero na 3 przejeździe przestałem się przejmować, z Orzechem (stały pilot) nie mam tych obaw
   Numer do mnie Ci wysłałem gdybyś co potrzebował na przyszłość
   
 [ Dodano: Czw Mar 05, 2015 18:35 ]
 Dawno nie było na aktuala, no to lecimy:
 - w zderzaku zagościł zamiast kratki dolnej siatex - minus 250 gr
 - pod zderzakiem dokładka z golfa III - takie pseudo aerodynamiczne rozwiązanie (bardziej chyba wzrok łechta przez agresywniejszy wygląd)  :diabelski_usmiech
 Zdjęcie z siatexem i dokładka ale jeszcze bez sonarów:
 
   - dzielone szklane reflektory przednie + kierunki zostały zastąpione zespolonymi soczewkami czarnymi sonara - wiem kupa ale dzięki tej kupie zyskałem - 500 gr
 - akumulator wyleciał do bagażnika, zyskał ubranko, wyleciała podstawka aku +/- pewnie na zero wyszło ale mam nadzieję poprawi rozkład masy - bo przed przednią osią nie wisi już 10 kg
   
   - wydech jest obecnie na dwóch przelotowych tłumikach - średnica rur 50 mm - tutaj obstawiam ładnych kilka kilogramów w stosunku do kwasiaka, decybele poszły też trochę w górę, jednak powyżej 3500 brzmi wreszcie jak prawdziwa rajdófka
   Fifeczka:
 
   
   Belka się prosi o malowanie i odrdzewianie
   - wylatują fotele rurkowe - na to miejsce dla mnie Bimarco Cobra 2 (laminat) dla pilota kopia Sparco Rev (tez laminat), zysk - około - 8-9 kg (mocowania boczne więc przejściówki metalowe też out i szyna kierowcy alu wpada)
 - kierowca - 7kg (schudło się)
 
 A wszystkie te zyski szlag trafi bo odstawiłem go na montaż wielu kilogramów cieżkich rur  :diabelski_usmiech
 Foteksy uzupełnię na dniach
   PS. a że bez rajdowania żyć nie mogę a polowagen niezdolny do jazdy (patrz wyżej)  to chociaż się na prawy wcisnę:
 
   Start z Mateuszem w noworocznym Sprincie na torze fiata w Tychach 2015, 18 stycznia - zdjęcie pożyczone, ale opisane przez autora więc mam nadzieję że nikt nie będzie miał pretensji
  Zaliczyłem pierwszy profesjonalny opis trasy   
 A na koniec dzisiejsze Gorące fotki prosto z Górny Sport Garage z żywca:
 
 
   
   
  |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |