Tuning 1.4 TDCi - co i jak ? |
Autor |
Wiadomość |
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25 Lis 2014, 22:20 Tuning 1.4 TDCi - co i jak ?
|
|
|
Witam
Jako ze mojemu silnikowi stukło już 210tyś przymierzam się do małego remontu , a jako że jest możliwość postanowiłem trochę urozmaicić sobię jazdę tuningiem. Czy ktoś z was podmieniał już wtryski i turbo w silniku 1.4 tdci ?? Mam w głowie taki pomysł :
wtryski z foki 1.8 , a turbo albo z matczynego 1.4hdi 90Hp czyli VVP2 ale tu jest zmienna geometria więc albo trzeba by jakoś zasterować albo przerobić na samosterującą lub tokarz i jakieś większe core z turbin KP ofc do tego małe IC może być z 1.6 i na końcu do szamana by to porządnie zestroił. Czy macie może jakieś sugestie bądź swoje doświadczenia w tuningu tego silnika może ktoś ma jakiś sprawdzony zestaw?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lis 2014, 22:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Lis 2014, 23:46
|
|
|
tr4ffic napisał/a: | lub tokarz i jakieś większe core z turbin KP |
Ty tak serio?
Odnośnie "większych" wtrysków, to po pierwsze: po co, skoro dawkę i tak ustala ECU, i sama podmiana wtrysków nic tu nie da, a może spowodować wręcz odwrotny skutek od zamierzonegp, po drugie: mniejsza komora spalania w tłoku względem silnika 1.8 może mieć problemy z ogarnięciem większej ilości paliwa - dlatego zanim się zabierzesz za podmianę wtrysków sprawdź najpierw na co stać seryjny układ wtryskowy.
Podejrzewam że seryjne wtryski od 1.4 posiadają znaczny zapas wydajnościowy, to w końcu jest tdci ogarniające spore ciśnienia wtrysku, a nie jakiś stary diesel. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 12:00
|
|
|
Co do zapasu seryjnych to nie sądze by był znaczny z racji , iż na serii stroją ten silnik na 90hp czyli lipa , jak bedzie duża dawka paliwa to wystarczy ją dobrze poddmuchać i efekt na pewno będzie :-) w końcu to diesel . |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 12:23
|
|
|
Samym powietrzem z turbiny możesz nie ugrać zbyt dużo - liczy się również pojemność komory spalania, i w związku z tym ilość miejsca w którym to spalanie może efektywnie zachodzić. Przecież nie bez powodu diesle z większą pojemnością skokową uzyskują większe moce przy tej samej wartości doładowania... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Lis 2014, 16:25
|
|
|
Powietrzem nic nie zdziałasz w dieslu to nie benzyna tu musi być dawka , ja tylko szukam jakiegoś gotowego "sprawdzonego" zestawu . Najwyżej będę pierwszym który przetrze szlaki.
Byle sprzęgło wytrzymało !
Apropo z 1.9 AXR-a 90hp na 270 robią i dawka się mieści to i u mnie te 50hp więcej wycisnę. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.