| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 22 Lis 2012,  09:41
 | [MK5] MK 5 Sport czyli powrót syna marnotrawnego :) | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2014,  21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obawiam sie ze mowimy o czyms innym. W takim razie zapytam inaczej. Jak sie zmienilo przelozenie pierwszego jesli zamienilem zebatke z 40 zebami (liczba podana tylko dla przykladu) na inna zebatke o identycznej srednicy, z 40 zebami o identycznym module zeba? Bo mi za kazdym razem wychodzi ze przelozenie tego biegu sie nie zmienilo   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2014,  21:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teraz się troszkę zakręciłem, przeanalizowałem jeszcze raz i poukładało się w głowie. A puma nie miała 1,2 biegu innego? |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2014,  21:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie. 1 i 2 identyczne. 3,4,5 krotsze a glowne dluzsze. Takze jesli chodzi o przelozenie 1 i2 to jest ok. Ryzyko jest tylko czy te wszystkie skrzynie nie byly wewnatrz nieco inaczej wymiarowane. Ale jak to mowia, no risk no fun   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2014,  23:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie sądze, aby tak było, ib5 to ib5, łożyska te same i to by nie miało sensu przeprojektować obudowy. Tam gdzie nie wystarczało ib5 ford pakował MTX-75 |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2014,  22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | ib5 różnią się miedzy sobą choćby wymiarami łozysk |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2014,  23:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niedługo też będziemy w wielkopolsce składać kilka skrzyń z fajnymi bebechami to będzie okazja zweryfikować jak co z czym pasuje   |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Gru 2014,  09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Faktycznie sa drobne roznice. Chociazby te lozyska czy minimalna roznica w wysokosci zebatek1 i 2 biegu w pumie. Jednak tu lozyska pasowaly. Skrzynie wczoraj zlozylem i wydaje sie nawet ze da sie wbic wszystkie biegi  ) |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Gru 2014,  15:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qzyn napisał/a: |  	  | wydaje sie nawet ze da sie wbic wszystkie biegi  ) | 
 
 bez sensu, po co komu skrzynia z wszystkimi biegami
   
 Gratki, że się udało
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2014,  21:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i kolejny krok do przodu. Udało się skręcić silnik ze skrzynią. 
 http://i66.photobucket.co...zpsrtoaczmi.jpg
 
 Niestety żeby nie było za kolorowo okazało się, że mój rozrusznik ze sporta nie pasuje. Musze poszukać innego.
 
 No ale nie zrażając się zabrałem się za hamulce. Przykręciłem pompę (serwo już było). Kupiłem trójniki bo po wymontowaniu ABSu z mam dostępne tylko 2 wyjścia z pompy.
 Udało się podpiąć lewe przednie koło, prawego natomiast nie bo przewód ma gwint 10 a trójnik 12. (lewe koło miało 12). Musze kupić redukcję.
 
 http://i66.photobucket.co...zps9mjm9fw7.jpg
 
 Następnie założyłem nowe przewody elastyczne, wyczyściłem zaciski, założyłem nowe klocki, tarcze i poskręcałem hamulce z przodu.
 
 Fajnie to wygląda, jeszcze nigdy nie miałem tylu nowych rzeczy w aucie
   
 http://i66.photobucket.co...zpsqr646rot.jpg
 
 Jutro albo pojutrze założę nowe szczęki z tylu i przewody elastyczne potem zabiorę się za przewody hamulcowe tylnych kół, bo po drodze muszę wpiąć hydrauliczny ręczny i regulator.
 |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2014,  17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobrze, że do przodu, oby te biegi się bez problemu zakleszczały   
 PS. masz źle tarcze hamulcową założoną
 |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 28 Gru 2014,  20:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2014,  20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luk jak sie biegi zakleszcza to dostaniesz ta skrzynie w prezencie  Co do tarcz to musze sprawdzic, moze zalozylem lewa na prawa strone i odwrotnie. To moje pierwsze w zyciu tarcze nacinane i nawet nie pomyslalem o tym   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2014,  21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie tak... 	  | Qzyn napisał/a: |  	  | moze zalozylem lewa na prawa strone i odwrotnie | 
  Fajnie że jest progres   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2014,  21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | luk-90, a weź no mi wytłumacz dlaczego?  bo to że jest inaczej niż wszyscy zakładają to widac, ale czy jest jakas rozsądna "zaleta/cecha" ze ma odwrotnie a nie tak?? |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2014,  21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na mój rozum to te dziurki mają odprowadzać ciepło/gazy/brud na zewnątrz tarczy a nie wpychać je do środka... 	  | Daras84 napisał/a: |  	  | weź no mi wytłumacz dlaczego? bo to że jest inaczej niż wszyscy zakładają to widac, ale czy jest jakas rozsądna "zaleta/cecha" ze ma odwrotnie a nie tak?? | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bobson   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 27 Lut 2010
 Posty: 806
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2014,  21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Na mój rozum to te dziurki mają odprowadzać ciepło/gazy/brud na zewnątrz tarczy a nie wpychać je do środka... | 
 Jest dokładnie tak jak piszesz, ale bardziej niż o dziurki chodzi o nacięcia.
 
 Qzyn - zamieniłeś po prostu tarcze stronami
  Przy takim nacinaniu ma to znaczenie, ja mam nacinane ATE PD ale tam akurat strona nie ma znaczenia. |  
				| _________________ Fiesta XR2i ITB
 Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 www.ford-tech.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2014,  17:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i żeby sylwek nie był zmarnowany, poszedłem trochę podłubać. Wymieniłem szczęki z tyłu i przewody elastyczne. Linki ręcznego zostały stare bo faktyczny ręczny zostaje tylko na ewentualne problemy na BK z hydraulicznym
  A dodatkowo stare linki chodzą świetnie. 
 A na koniec żeby sobie poprawić humor:
 
 http://i66.photobucket.co...zpsgh0o2wij.jpg
 
 Po staremu : sam i bez dźwigu tylko za pomocą lewarka
   Łapa skrzyni jest przykręcona, dolna jeszcze nie. Podumałem troche nad mocowaniem silnika i nie powinno być dramatu
  )) A teraz ide pić
  ) |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2015,  10:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nieoczekiwany zwrot akcji - wczoraj dosyc niespodziewanie zakupiłem klatke   Tutaj w trakcie wyjmowania
   
 
  |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2015,  10:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak ją będziesz wkładał 	  | Qzyn napisał/a: |  	  | Tutaj w trakcie wyjmowania   | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2015,  11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | W sumie identycznie - odetne dach, wsadze klatke do srodka i wspawam dach spowrotem   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2015,  16:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Janusz ! dawaj ten diaks ! 	  | Qzyn napisał/a: |  	  | W sumie identycznie - odetne dach, wsadze klatke do srodka i wspawam dach spowrotem   | 
     |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |