| 
		[MK3] ZETEC TURBO | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2015,  23:06   [MK3] ZETEC TURBO
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ile zniosą seryjne bebechy?? korby i tłoki?
 
 
znacie może jakieś fiesty z sieci gdzie by było podane ile dmuchają?  
 
 
pamiętam że chyba ta od "speeda" z KRK  jeżdziła na 1 barze?? | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 FiFa  		  
		 
         Klubowicz
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2015,  09:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale z tego co gadałem z speedo to tam byla kucizna załozona, jak nie pomyliłem goscia. On tam jakas kucizne dopasował z hondy... | 
             
						
				_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
 
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2015,  18:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no nic to bede musiał na własnej  skórze znow sprawdzić ile wytrzyma    | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mafios  		  
		 
         Junior Admin
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Patryk 
                  Wiek: 42  Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2015,  19:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja myślę , że standardowe 0,6 to jest wszystko | 
             
						
				_________________ RS TURBO | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2015,  21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mafios napisał/a: | 	 		  | ja myślę , że standardowe 0,6 to jest wszystko | 	  
 
 
Na takim jest pałowane juz sporo czasu i nic sie nie dzieje, a niejednokrotnie jest odcinane na biegach więc zniesie na pewno więcej. | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 27 Sty 2015,  21:45, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2015,  21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | silvertop czy blacktop? | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dual  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2015,  00:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odprężony silver około bara, około 250km konczą się tłoki
 
Chyba Puma gdzieś kiedyś pisał, że podstawą jest ograniczyć moment do 250Nm
 
Czym masz to wysterowane? Det? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2015,  18:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               luk-90,   silver 2,0
 
 
Dual, ecumaster,   a wartośc 1 bara i 250 koni jednoczesnie sie wykluczają    | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2015,  19:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Możesz zawsze odprężyć silvera zestawem tłoków z korbami z blacktopa. Myślę, że powinien te bezpiecznie 190-200km wydolić, a skoro ktoś to ci będzie ustawiał na decie to można zapłonem powalczyć co by moment był odpowiednio bezpiecznie. Przy 1 barze to szybko będzie "halo? kopyta ci walą" przy seryjnych bebechach | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2015,  21:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Możesz zawsze odprężyć silvera zestawem tłoków z korbami z blacktopa. Myślę, że powinien te bezpiecznie 190-200km wydolić, a skoro ktoś to ci będzie ustawiał na decie to można zapłonem powalczyć co by moment był odpowiednio bezpiecznie. Przy 1 barze to szybko będzie "halo? kopyta ci walą" przy seryjnych bebechach | 	  
 
 
a co znaczy bezpieczny moment?? dlaczego twierdzisz ze 190-200 koni jest jescze bezpieczne?? znasz podobne mocowo projekty/lub inne które np wybuchły przy jakich wartosciach? pytam poważnie
 
 
silnik jest  odprężony przekładką i już jakoś znosi +/- 230hp  zdrowego pałowania, więc z mojego pkt. widzenia mogę śmiało stwierdzic ze tyle wytrzymuja na pewno seryjne graty i jest bezpiecznie;) | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2015,  21:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               z ciekawości - jest jakiś wykres tego silnika? Kiedyś słyszalem, ze silnik (i reszta podzespołów) najbardziej cierpią od nagłego przyrostu momentu obrotowego. Więc ostateczne 250KM może albo mielić dyfry i wypluwać korby, albo nie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daras84  		  
		 
         King of Bednary 2011
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2015,  21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  z ciekawości - jest jakiś wykres tego silnika? Kiedyś słyszalem, ze silnik (i reszta podzespołów) najbardziej cierpią od nagłego przyrostu momentu obrotowego. Więc ostateczne 250KM może albo mielić dyfry i wypluwać korby, albo nie    | 	  
 
 
w piątek bedzie hamowana więc stary wykres bedzie na pewno, i mam nadzieję ze nowy też hehe | 
             
						
				_________________ AUTO LAWETA 24H
 
SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2015,  22:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               od samego początku nie ująłeś w jakiej specyfikacji masz ten silnik więc założyłem ze pytasz o absolutnie seryjny słupek
 
 
Zeteców turbo jest na palcach jednej ręki w Polsce można rzec. Co do bezpiecznego momentu zapodaj mu ok 300Nm od 2700-3000obr i zobaczymy co zostanie z korbowodów, one są po prostu słabe i to widać z ich kontrukcjii. | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2015,  22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak nie będzie nagłego "yebnięcia" momentu, to pożyje. Jak wyjdzie wykres, na którym moment łagodnie pnie się w górę gdy zaczyna wzrastać doładowanie to masz odpowiedź czemu jeszcze to jeździ. Największy ból na korbach, panewkach jest właśnie w momencie osiągnięcia full doładowania w niskich obrotach (spore obciążenie). Przy odcince w silniku turbo zazwyczaj na górze nie ma za wiele momentu, więc to "zdrowsze" niż wciskanie gazu do dechy od powiedzmy 2000rpm. | 
             
						
				_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |