| 
		Włącznik do zapalniczki | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 okoniowaty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 40  Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 14 Skąd: autowrzuta.pl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2015,  19:33   Włącznik do zapalniczki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
 
Zacznę od tego że w temacie jestem zielony, ale próbuję troszkę grzebać. Potrzebuję zrobić zapalniczkę we fieście mk 5 pod włącznik, zamiast pustej zaślepki chcę wstawić włącznik np. od przeciwmgielnych tylnych - dioda nie musi w nim świecić. Pytanie jak to zrobić?? Ciągnę przewody do włącznika - Jak je podpiąć?? I potem do zapalniczki.  Problemem jak dla mnie jest samo podłączenie włącznika (góra to jest wejście a dół wyjście??) bo ta piąta blaszka jest od kontrolki która mnie nie interesuje   . 
 
Brać się za to czy mogę coś poważnie zachrzanić w całej elektryce?? 
 
 
Wiem że pytanie może banalnie śmieszne. Ale co zrobić    wolę mieć pewność. | 
             
						
				_________________ Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
 
Stan pkt.
 
6
 
Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2015,  20:53, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2015,  21:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku. Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 okoniowaty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 40  Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 14 Skąd: autowrzuta.pl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2015,  22:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Freeman napisał/a: | 	 		  |  Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk. | 	  
 
 
Właśnie dla mnie to jest problem jak to połączyć. 
 
 
 	  | Freeman napisał/a: | 	 		  |  Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku. | 	  
 
 
Jak mam wiedzieć który jest na stale?? Podłączyć i sprawdzić probówka?? A co jeśli podłącze inaczej niż podpowiadasz?? I jeśli będę ruszał kable od zapalniczki czy mogę coś innego w samochodzie spartolić. Bez gniazda zapalniczki wytrzymam (bo mam ich troszkę więcej), a bez samochodu dnia w tygodniu nie przetrwam    | 
             
						
				_________________ Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
 
Stan pkt.
 
6
 
Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2015,  22:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dajesz "stały +" pod zapalniczkę, a minus ciągniesz przez włącznik (pewnie nie będzie działała dioda sygnalizująca".  Podłączenie "-" przez włącznik, a jak, to już zależy od tego, który zastosujesz. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ganda  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2015,  22:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | okoniowaty napisał/a: | 	 		   	  | Freeman napisał/a: | 	 		  |  Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk. | 	  
 
 
Właśnie dla mnie to jest problem jak to połączyć. 
 
 
 	  | Freeman napisał/a: | 	 		  |  Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku. | 	  
 
 
Jak mam wiedzieć który jest na stale?? Podłączyć i sprawdzić probówka?? A co jeśli podłącze inaczej niż podpowiadasz?? I jeśli będę ruszał kable od zapalniczki czy mogę coś innego w samochodzie spartolić. Bez gniazda zapalniczki wytrzymam (bo mam ich troszkę więcej), a bez samochodu dnia w tygodniu nie przetrwam    | 	  
 
 
Wyposaż się w zapasowe bezpieczniki i będzie dobrze - jeśli nie planujesz ciąć kabli piłą łańcuchową, to nic poważnego nie powinno się stać     | 
             
						
				_________________
  
 
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 okoniowaty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 40  Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 14 Skąd: autowrzuta.pl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2015,  22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Freeman napisał/a: | 	 		  | Dajesz "stały +" pod zapalniczkę, a minus ciągniesz przez włącznik (pewnie nie będzie działała dioda sygnalizująca".  Podłączenie "-" przez włącznik, a jak, to już zależy od tego, który zastosujesz. | 	  
 
 
Trochę inaczej chciałem to zrobić    Ale tak jak piszesz będzie łatwiej i bezpieczniej chyba    
 
 
Ogólnie to trochę kombinuje z tym wszystkim. Jedne urządzenia potrzebują prądu pod zapłon, a inne na włącznik ale bez zapłonu    Pod zapłon już mam położoną instalację i ładnie zamontowaną. A co najlepsze działa    tylko że tam robił mi gościu   .  
 
 
Dziękuje za pomoc   .
 
 
Edycja
 
 
I jeszcze jedno jak będę tam grzebał to lepiej odłączyć klemę akumulatora czy bezpiecznik wyciągnąć czy nie ma to różnicy. | 
             
						
				_________________ Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
 
Stan pkt.
 
6
 
Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2015,  15:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Freeman napisał/a: | 	 		  | Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". | 	  
 
Tu się nie zgodzę. Nigdy się nie robi wyłącznika na "zerze", zawsze na plusie. Powód jest banalnie prosty - jak braknie masy i, dajmy na to, chlupniesz wodą i zrobi się przejście między "plusem" a "masą", to będzie zwarcie. Jak masz rozłączony "plus", to możesz lać litry wody, a prąd pomiędzy "masą" i "masą" nie popłynie. Niby to +12, ale zawsze bezpiecznik może wybić... Zalecenia są takie i zdroworozsądkowe podejście nakazuje dokładnie to samo. Ponadto nie daje się bezpieczników na masie, tylko na "plusie". Długo by gadać.    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.