| 
		[MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  10:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wyobrazam sobie, nawet by nie drgnal...
 
jedyna opcja to uszkodzic, to umyslna dewastacja   
 
mam juz grubo ponad 100 tankowan i zadnego luzu ani pekniec
 
 
wieczorem sprobuje podeslac fote    | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 porosty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  10:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz zwykły wlew czy taki magiczny z jakimś tam systemem bezzakrętkowym? (ma to zapewne swoją nazwę, wiadomo o co chodzi) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  11:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bez korka, zreszta wszystkie Fiesty maja bezzakretkowy z tego co pamietam... mozna oczywiscie dolozyc korek, ale troche mija sie to z celem... | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 porosty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  12:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Robiłeś już może przegląd zaworów? Jak u Ciebie wygląda silnik po jeździe na gazie? Szacuję że masz już około 45 tyś na gazie zrobione, pewne wnioski już się nasunąć powinny. Jak dbasz o silnik zgazowany? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  12:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jezdzi bez zajakniecia, zaworow nie robilem - i szczerze to sam nie wiem czy jest sens, bo w tych silnikach koszt jest zdaje sie spory, wiec niewykluczone ze prosciej wymienic caly slupek w razie czego... zobaczymy co doradzi mechanior przy rozrzadzie
 
 
na LPG na razie ~50tys.
 
 
co do dbania, to nic nadzwyczajnego (bo i nie ma jak inaczej dbac):
 
- pelny syntetyk dobrej klasy (ostatnio miller's)
 
- wlaczony VSR powyzej 3500rpm, czyli podlewanie paliwa w ramach obnizenia temperatury/smarowania (aktualnie 30% bo bena tania, wczesniej 20%)
 
- normalna jazda bez nadrabiania kompleksow ze swiatel | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 porosty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  12:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podoba mi się stwierdzenie: 
 
- normalna jazda bez nadrabiania kompleksow ze swiatel
 
 
Też mam ustawiony VSR. Polecasz trzymać się tych 3500rpmów?
 
Mam mniejszy silnik bo 1,4/96KM zatem przystosowany na inne parametry pracy a czasem po trasie się pociśnie te 140km/h a to już troszkę ponad 3000rpm. 
 
 
Wiesz... nie chcę wyjść na paranoika ale fajnie byłoby nie zajechać silnika w nowym samochodzie   
 
 
Ps jak u Ciebie ze spalaniem? 
 
U mnie w cylku pozamiejskim wychodzi około 8,2-8,5 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  12:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               VSR mam ustawiony zgodnie z przelaczeniem sie zmiennych faz po prostu - w praktyce do 115km/h mam 100%, wszystko szybciej juz idzie mieszanka
 
 
spalanie srednie 8.3-8.5 + 0.7l beny (ale to tez uwzglednia momenty jak jechalem na samej benie, np. jak nie chcialo mi sie stawac na tankowanie czy nie bylo stacji z LPG za granica) | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 porosty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  12:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za informacje!
 
 
Have Fun and Drive! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 porosty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  12:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spoko, Ja jutro mam w planach jakieś 7 setek    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  18:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mam pytanie apropo wlewu pod klapką + przejsciówki wkręcanej:
 
Nie zamarzło wam to w zime? Kiedyś od kumpla pożyczyłem auto z takim sprzętem i trzeba było to pod nawiew ciepłego powietrza podłożyć, bo nie chciało się lpg tankować. Raz mi się zdarzyło, raz mu      
 
 
Z kolei, w swoim aucie miałem wlew lpg na kątowniku pod tylnym zderzakiem, czyli syf brud i w ogole, i przez rok uzytkowania, ani razu nie miałem takiego problemu, a mrozy były większe niż ostatnio. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 porosty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Kwi 2015,  20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Napiszę Ci troszkę omijająco: miałem w obu poprzednich samochodach wlewy w klapce. W volvo miałem wkręcane a w lagunie stałe. Zero problemów | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2015,  06:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  ja mam pytanie apropo wlewu pod klapką + przejsciówki wkręcanej:
 
Nie zamarzło wam to w zime? Kiedyś od kumpla pożyczyłem auto z takim sprzętem i trzeba było to pod nawiew ciepłego powietrza podłożyć, bo nie chciało się lpg tankować. Raz mi się zdarzyło, raz mu   
 
 
Z kolei, w swoim aucie miałem wlew lpg na kątowniku pod tylnym zderzakiem, czyli syf brud i w ogole, i przez rok uzytkowania, ani razu nie miałem takiego problemu, a mrozy były większe niż ostatnio. | 	  
 
 
Pewnie u kolegi bylo cos nie tak - wlew pod klapka to bardzo dobre i estetyczne rozwiazanie, niszczenie zderzaka za 100zl to juz kwestia wyboru, ja bym tak nie zrobil nigdy. Obecny samochod juz kupilem z wlewem w zderzaku i klne bardzo czesto ze sie musze schylac odkrecac usyfiona zakretke itd. W poprzednich dwoch samochodach gdzie sam zakladalem gaz obydwa byly pod klapka, w sumie przejechaly ok 150 tysiecy kilometrow na lpg i nie bylo nigdy problemow. | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2015,  08:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | Nie zamarzło wam to w zime? | 	  
 
nie... nie ma takiej mozliwosci - musialaby klapka byc nieszczelna - wtedy wystarczy uszczelka i po sprawie | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2015,  09:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale coś z tym adapterem bylo nie tak    Dwa razy pomogło ogrzanie go przy nawiewie. Chociaz to dziwna sprawa, bo przecież przepływający gaz też go mocno oziębia. Może dalej gdzieś zawór się przywiesił i potem odpuścił. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 armo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Sanok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Gru 2015,  22:07   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Stało się     i w mojej fieście płynie lpg    instalacja to lpgtech i jak na razie z pierwszych obliczeń spalanie 7.0l/100km     | 
             
						
				_________________ Armo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojtekpl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2015,  15:42   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja mam umówiony termin montażu na 22 stycznia, więc jeszcze jakieś trzy bańki PB wyjeżdżę zanim zacznę oszczędzać na paliwie.
 
Jakiej pojemności masz zbiornik lpg? Wygląda, ze wejdzie 630X225 o poj. całkowitej 55l, przy lekko podniesionej podłodze. | 
             
						
				_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
 
Pozdrawiam | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 armo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Sanok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2015,  12:49   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wojtekpl napisał/a: | 	 		   Ja mam umówiony termin montażu na 22 stycznia, więc jeszcze jakieś trzy bańki PB wyjeżdżę zanim zacznę oszczędzać na paliwie.
 
Jakiej pojemności masz zbiornik lpg? Wygląda, ze wejdzie 630X225 o poj. całkowitej 55l, przy lekko podniesionej podłodze. | 	  
 
 
Zbiornik mam 44l, a lpg wchodzi 35-36l, wymiary zbiornika to 600x200 | 
             
						
				_________________ Armo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojtekpl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2016,  21:03   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i stało się: STAG QBOX Plus/ACR01/Barracuda - wkrętki w głowicy/zbiornik jednak 600x200 (choć uważam, że takie 630/200 butem lub/i młotkiem by wepchał)/inne: Tomassetto oraz AC/ przewody Faro/wlew pod klapką.
 
Póki co chodzi jak na PB, dzisiaj -12, skrobanko szyb i przełączył po niecałym kilometrze ( ogrzewanie na 3/4, ACR01 wpięty równolegle oczywiście) - przełącza jak na wskaźniku temp. pojawi się trzecia belka.
 
Zużycie - na razie nie powiem, bo do strojenia zatankowano za 50 zł. a w teraz zrobione jest jakieś 150 kilometrów. Muszę wyjeździć do zera, żeby sprawdzić ile faktycznie gazu wchodzi.
 
 
Pozdrowienia dla wszystkich zgazowanych.
 
 
P.S. W ASO twierdzą, że filtr powietrza wymienia się co 60 000 km/3 lata. Dzisiaj wymieniłem po 32 000/2 lata - syf okrutny. Niby w etis' ie piszą o warunkach zanieczyszczonych, żeby częściej, ale  kto w ASO na to patrzy. | 
             
						
				_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
 
Pozdrawiam | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 martiqs  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Dąbrowa Górn. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lut 2018,  21:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               @wojtekpl - Czy możesz po tych dwóch latach napisać jak się u Ciebie sprawuje instalacja LPG?
 
 
Też będę instalował STAG QBOX stąd ciekaw jestem jak to wygląda: 
 
- czy spalanie utrzymuje się na takim samym poziomie jak na początku, 
 
- czy były jakieś problemy ogólnie z instalacją, 
 
- jaki wychodzi u Ciebie zasięg na pełnym baku,
 
- inne Twoje uwagi
 
 
Z góry dzięki i pozdrawiam    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |