Padnięta pompa paliwa? |
Autor |
Wiadomość |
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 2 Lis 2015, 10:23 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Witam. Mam problem. Wczoraj moja fiesta normalnie jeździła a dziś chcę odpalić i już na zapłonie wydawało mi się że jest coś za cicho. Okazało się że nie pracuje pompa paliwa. Sprawdziłem bezpiecznik nr 35 w komorze silnika i był przepalony. Wymieniłem na nowy i nadal nic. Ale nowy już nie został przepalony. Przekaźnik od pompy również przepinałem na inny i również to nic nie pomaga. Po wypięciu bezpiecznika i włączeniu zapłonu sprawdzałem miernikiem czy jest prąd i miernik nic nie wskazuje a powinno być chyba na włączonym zapłonie napięcie prawda? Bezpiecznik bezwładnościowy jest wciśnięty. Pod tylną kanapą wchodzą kable do baku ale przechodzą przez taką gumową uszczelkę i boję się szarpać aby nic nie uszkodzić. Nie widzę żadnej kostki bo chciałbym sprawdzić czy po włączeniu zapłonu jest podawane napięcie na pompe. Jeśli jest napięcie to sprawa jest jasna - pompa do wymiany. Mam jednak nadzieję że to usterka innego typu.
Jak jeszcze w inny sposób mogę sprawdzić tą pompę. Nie mam niestety kanału.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2 Lis 2015, 20:01 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Pod tą gumową uszczelką powinna być wtyczka od pompy paliwa, przynajmniej w MK3 tak jest i w Mondele. |
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 3 Lis 2015, 11:45 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Panowie postanowiłem że będę ciął pod tylną kanapą blachę aby dostać się do pompy. Niestety przez ten mały otwór przez który przechodzą kable do pompy nie mogę sięgnąć kostki aby sprawdzić czy jest na niej napięcie. Czy waszym zdaniem powinienem sprawdzić jakiś inny bezpiecznik lub przekaźnik po za tym co już sprawdziłem. Chodzi o to że abym nie ciął auta bez potrzeby. Chce być przed cięciem 100% pewny że to jednak padła pompa a nie elektryka.
Edit:
Panowie już mam 100% pewności że pompa a nie elektryka jest uszkodzona. Nowa pompa już do mnie jedzie. Może w weekend znajdę czas aby ją wymienić. Chciałbym podczas wymiany również wyciągnąć wszystko ze zbiornika i go oczyścić. Dodam że w baku będzie ok 6-8 litrów paliwa które stało w samochodzie ok rok. Auto nie było przez tak długi czas używane. Pytanie teraz co proponujecie zrobić z takim syfem bo nie chcę nim męczyć kolejnej pompy? Jak pozbyć się takiego paliwa? Macie jakieś propozycje? |
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 7 Lis 2015, 19:05 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Panowie dziś zgłupiałem. Otrzymałem używaną pompę z portalu aukcyjnego, założyłem i nic. Pompa na 100% nie pracuje. Zmierzyłem napięcie na kostce przy pompie które jest po włączeniu zapłonu i pojawia się 11,78. Więc chyba ok. Panowie jak sprawdzić te 2 pompy aby mieć 100% pewność że są one walnięte. No bo skoro napięcie się pojawia to chyba pompa walnięta. Tak czy może się mylę? |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 8 Lis 2015, 01:49 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Podłącz na krótko z akumulatora |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 8 Lis 2015, 16:47 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Panowie ja już nic nie rozumiem. Pompa na krótko działa z akumulatora działa natomiast pod kostką nie. Napięcie na kostce pojawia się. Doładowałem akumulator i w tym momencie jest to 12,51v. Co może być nie tak? ma ktoś jakiś pomysł?
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Po co do pompy dochodzi 5 przewodów? 2 kable to pływak, 2 kolejne to właśnie zasilanie samej pompy. Natomiast kabel numer 5 jest przykręcony tak jak by do obudowy pompy. Może to jakieś sterowanie czy coś? No już rożnie myślę bo po prostu zgłupiałem czemu ta pompa nie działa. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Lis 2015, 17:02 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
weź w te piny co niby jest napięcie podłącz żarówkę 12v. Może miernik jakies napięcie łapie, ale pod większym obciążeniem (pompa, żarówka) prunt znika. |
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 8 Lis 2015, 18:54 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Chyba kolega trafił! Sprawdziłem co prawda nadal miernikiem a nie żarówką ale gdy w kostkę wpięta jest pompa to napięcie zanika. Żarówką sprawdzę dokładnie jutro ale wygląda że to jest to. Co może być walnięte w tej elektryce? Dlaczego napięcie znika? |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 8 Lis 2015, 23:55 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Wywal kostkę i zlutuj. |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Lis 2015, 00:11 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
czemu winisz kostkę?
Ja bym zaczął od wpierw od podłączenia żarówki. Nie świeci sie - dać jej nową mase(np przewodem bezpośrednio z aku). Jak pomoże, to nawet wydrutować z innego miejsca nową mase na szybko. Jak nie pomoże, podłaczyc masęz kostki i dać plus zewnętrzny. Jak plus robi zonki, to niestety wypadałoby przejrzeć wiązke. |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 9 Lis 2015, 00:27 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
vegetagt napisał/a: | czemu winisz kostkę?
Ja bym zaczął od wpierw od podłączenia żarówki. Nie świeci sie - dać jej nową mase(np przewodem bezpośrednio z aku). Jak pomoże, to nawet wydrutować z innego miejsca nową mase na szybko. Jak nie pomoże, podłaczyc masęz kostki i dać plus zewnętrzny. Jak plus robi zonki, to niestety wypadałoby przejrzeć wiązke. |
Bo u mnie te kostki zawsze robią cuda niewidy, nicponie cholerne
Ale tak jak mówisz, sprawdzić możliwe opcje, wykluczyć błędy.
Może gdzieś jest jakaś zwara?
U mnie kostki się w niektórych miejscach same z siebie potopiły |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 9 Lis 2015, 16:21 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Próbowałem z żarówką i nie świeci. Podłączyłem masę i również nic. Tak że chyba jednak ten + gdzieś nawala. Panowie a czy jest możliwość że padł na przykład ten komputer (sterownik silnika) i to on robi problemy? Bo zauważyłem że kable z włącznika uderzeniowego idą chyba właśnie do niego. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Lis 2015, 16:27 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
podaj jaki silnik masz, to popatrze czy w schematach elektryccznych jest coś ciekawego. W escortach działało to tak, ze komputer sterował przekaźnikiem i dopiero potem do pompy szedł prąd. |
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 9 Lis 2015, 16:34 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Silnik 1,25. A jeszcze jedno - sprawdzałem ze szwagrem jedną rzecz. On włączał zapłon a przekaźnik od pompy nie "klika" . Klika natomiast ten przekaźnik główny. Zamieniłem je nawet kolejnością bo są identyczne i nadal to samo. Przekaźnik od pompy nie pracuje :( |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Lis 2015, 18:59 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
hm. Wygląda to tak:
przekaxnik od pompy paliwa dostaje plus po zapłonie oraz sterowany jest masą z pinu 22 (lub 53, 54, 80 , zależy jaka wersja) komputera. Czyli po pierwsze trzeba by sprawdzić próbnikiem napięcia, czy komp zapodaje mase na przekaźnik i czy przekaźnik dostaje plusa po przekręceniu zapłonu.
Dalej wygląda na to, że przekaźnik ma stały plus, który przekazuje potem przez wyłącznik bezwładnościowy na pompe paliwa. Masa na pompie jest stała.
Nie wiem jak w mk4 dokładnie działa pompa, ale w wielu autach jest włączana na 2-3sekundy po przekręceniu zapłonu, a potem rusza po raz kolejny dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. |
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 14 Lis 2015, 08:34 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Panowie problem został rozwiązany. Jak się okazało kostka do której wpinany jest przekaźnik od pompy robiła cały problem. Taka głupota a tyle nerwów i czasu stracone
Dziękuje wszystkim za rady. |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 438 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lis 2015, 09:29 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Wymieniłeś tą kostkę czy naprawiałeś ? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Lis 2015, 15:06 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
|
|
|
|
|
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 15 Lis 2015, 08:22 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
Była wymiana całek kostki. Po dokładnych oględzinach od spodu kostka była tak jakby przytopiona i nie trzymała jednego pinu. Efekt był taki że jak wpinałem przekaźnik wpychał te blaszki do całej skrzynki i nie stykało. Od góry kostka wyglądała jak nowa ale powinienem to zauważyć że ten pin nie trzyma jak robiłem pomiary miernikiem w tej kostce. Pół auta rozerwałem o głupią kostkę Ale przynajmniej bak oczyściłem gdy zdemontowałem pompę a uwierzcie mi - był na dnie taki syf że w życiu bym nie pomyślał że w baku może być takie bagno. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za zaangażowanie w temacie. |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 15 Lis 2015, 09:19 Padnięta pompa paliwa?
|
|
|
vegetagt napisał/a: | czemu winisz kostkę?
|
|
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
|